Highly sensitive person- muita samanlaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonyymitär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonyymitär

Vieras
Kerran törmäsin tähän termiin sattumalta ja lueskelin lisää aiheesta- osui ja upposi ihan täysin. Eli minä olen oikea prototyyppi. :D

Onkos muita?

Highly sensitive person - Wikipedia, the free encyclopedia

Olisi vielä kiva kuulla miten tuo ominaisuutesi on vaikuttanut elämääsi, ja miten sen itse koet. Itse toisaalta pidän siitä että tunnen kaikki asiat syvästi- ei ole tylsää, kun on paljon elämyksiä. Mutta taas toisaalta, jos koen ilot väkevästi, myös surut ja murheet, ja se ei ole todellakaan kivaa. :(

Mutta, en olisi minä jos en olisi juuri tällainen- Suurien Tunteiden Persoona. =)

Tuossa testi:

Self Test

Minun tulokseni:

Self-Test Results

Scoring:
If you answered more than fourteen of the questions as true of yourself, you are probably highly sensitive. But no psychological test is so accurate that an individual should base his or her life on it. We psychologists try to develop good questions, then decide on the cut off based on the average response.

If fewer questions are true of you, but extremely true, that might also justify calling you highly sensitive

Viimeksi muokattu:
mä sain seittemäntoista, mutten oikein ole varma tuosta, kysymykset ovat jotenkin senverran tulkinnanvaraisia, ja tuntuu että erilaiset elämänkokemukset yms saattavat vaikuttaa tulokseen suuntaan ja toiseen.

En esimerkiksi tiedä olleeni helposti säikkyvä, ennen kuin 12 iässä asia muuttui. Joku juoppo ohikulkija iski meiltä ikkunan paskaksi uudenvuoden kunniaksi, ja sen jälkeen olen ollut herkkä säikkymään, ja suutun pirusti jos joku yllättää mut takaapäin. Masennus ja keski-ikä on taas vähentäneet herkkyystasoa tai sitten olen oppinut säätelemään nappuloitani umpimielen suuntaan.

"HSPs are usually very conscientious, gifted with great intelligence, intuition and imagination, but underperform when being watched."

Ehdottomasti olen tunnollinen, valtavan älykäs, intuitiivinen ja mielikuvituksekas, mutta ne ei vaan näy kun joku katsoo... :D

Ja joo, 21 ruksia tuli tuohon testiin. Mutta se ei ole mikään ihme, kun siinä oli varmaan viisi kertaa sama kysymys vaan eri sanoilla.

• Tykkää
Reactions: eras, vierailija
"HSPs are usually very conscientious, gifted with great intelligence, intuition and imagination, but underperform when being watched."

Ehdottomasti olen tunnollinen, valtavan älykäs, intuitiivinen ja mielikuvituksekas, mutta ne ei vaan näy kun joku katsoo... :D

Ja joo, 21 ruksia tuli tuohon testiin. Mutta se ei ole mikään ihme, kun siinä oli varmaan viisi kertaa sama kysymys vaan eri sanoilla.

Vähän kävi sama mielessä juu... :D

Tosin, kyllä mä tiedän olevani aistiherkkä ihminen, en tarvitse testejä tietääkseni sitä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26073704:
Tuossa testi:

Self Test

Minun tulokseni:

Self-Test Results

Scoring:
If you answered more than fourteen of the questions as true of yourself, you are probably highly sensitive. But no psychological test is so accurate that an individual should base his or her life on it. We psychologists try to develop good questions, then decide on the cut off based on the average response.

If fewer questions are true of you, but extremely true, that might also justify calling you highly sensitive

Olisi kiva, jos sivulla varoitettaisiin ENNEN "submit score" napin painamista, että rastit pitää laskea itse, ja "back" napin painaminen tyhjää kaikki valinnat...

Enpä viitsi tehdä samaa testiä enää toista kertaa saadakseni tulokset.

Yhteistyössä