hieronta raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisar puoliQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sisar puoliQ

Aktiivinen jäsen
04.02.2007
3 930
5
36
onko kukaan käynyt raskaana ollessaan ammattihierojalla?oliko mitään apua?
entäs kotihieronta?uskaltaako passittaa ukon vatvomaan selkää, vai onko siinä jotain synnytyksenkäynnistymisen riskiä?

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
entäs kotihieronta?uskaltaako passittaa ukon vatvomaan selkää, vai onko siinä jotain synnytyksenkäynnistymisen riskiä?

ainakaan mulla ei suostunut alaselkää käsittelemään keskenmenoriskin takia

Mua ukko vatvo tänään viimeksi, eikä ole vielä alkanut syntymään, vaikka kyllä saisi tullakkin =)
Ammattihierojalla en ole käynyt, vaikka ennen raskautta kävin säännöllisesti. Suurin syy se että ajattelin ettei ole sellaista penkkiä keksitty missä voisi raskaana maata vatsallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:

ainakaan mulla ei suostunut alaselkää käsittelemään keskenmenoriskin takia

hitto, just alaselkähän se pahiten juiliikin! |O pitääkö tässä nyt sitten kärvistellä ensvuoden puolelle?.....

Hieroessa lähtee kuona-aineet liikkeelle, mitkä sittes taas veren mukana menee istukan kautta vauvaan. Eli kevyt hieronta kotona on ihan ok, mutta oikeelle hierojalle en menis ainakaan itse.

Olen kysynyt tätä sekä neuvolan tädiltä että lääkäriltä ja kumpikaan ei nähnyt mitään ongelmaa hieromisen kanssa ei myöskään alaselän. Toisaalta olen muualta kuullut, että alaselässä on joitakin akupisteitä, jotka voivat käynnistää synnytyksen. Että tiedä sitten.

Olen käynyt, tosin tuohon alaselkään ei ole koskettu kuin kerran, kun se oli oikein jumissa. Eikä siinäkään tarvinnut mielestäni koskea juuri siihen, missä olen akupisteiden ymmärtänyt olevan. Minulla on auttanut.

Mä kävin useamman kerran hierojalla kun oli niskat ja hartiat aivan jumissa. Ainoa etten voinut olla mahallani (vaikka nukuin mahalleen). Hierojilla oli aivan taivaallinen penkki, jossa pystyi istumaan. Suosittelen lämpimästä!

Olen ollut tyytyväinen omaan hierojaan Kuntoväylässä.

Hieronta on tehty aina minun ehdoillani. Hieronta vatsallaan onnistuu, kun käyttää tyynyjä lantion ja rintojen alapuolella. Vatsan kasvaessa suuremmaksi, hieronta on suoritettu kylkimakuulla, selällään tai istuen.
On ollut mahtava huomata, että raskaus ei ole este hieronnalle ja rentoutumiselle.
Taidan taas varata ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyytyväinen:
Olen ollut tyytyväinen omaan hierojaan Kuntoväylässä.

Hieronta on tehty aina minun ehdoillani. Hieronta vatsallaan onnistuu, kun käyttää tyynyjä lantion ja rintojen alapuolella. Vatsan kasvaessa suuremmaksi, hieronta on suoritettu kylkimakuulla, selällään tai istuen.
On ollut mahtava huomata, että raskaus ei ole este hieronnalle ja rentoutumiselle.
Taidan taas varata ajan.

Taitaa olla Kuntoväylän hieroja kirjoittelemassa. :)

Mä olen käynyt ja nimenomaan ammattihierojalla joka tuntee myös akupunktion ja vyöhyketerapian. Osaa varoa niitä paikkoja mitä pitääkin silloin kun niihin ei saa koskea. Nyt ois tarkotus käydä vielä ennen synnytystä että valmistelee paikkoja sieltä akupisteiden kautta ja availee sellasia jumeja mistä vois olla haittaa synnytyksessä.

Yhteistyössä