Hienosti toimittu! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kolmivuotias lapsi pelasti äitinsä hengen
26.3.2008 19:49

Australialaispoika osasi soittaa hätänumeroon.

Kun Rebecca Opris, 26, sai epilepsiakohtauksen maanantaina ja kaatui tajuttomana makuuhuoneen lattialle, pieni Noah-poika ei jäänyt neuvottomaksi. Hän näppäili puhelimesta hätänumeron - joka on Australiassa 000 - ja hälytti paikalle apua.

Kolmivuotias Noah kertoi puhelimeen, että äiti oli kaatunut, lyönyt päänsä ja nukkui. Poliisit ja ensihoitajat saapuivat paikalle ja saivat äidin elvytettyä.

Rebecca Opris, jonka mies ja vanhempi poika olivat tapahtumahetkellä poissa kotoa, kehuu Noahia sankarikseen.

- Ajattelin, että vanhempi poikani osaisi auttaa, mutta Noah ei vielä. Olen hyvin ylpeä hänestä, äiti sanoi Herald Sun -lehdelle.

Äiti oli opettanut

Kolmen lapsen äidillä havaittiin epilepsia, kun hän odotti Noahia. Hän kertoo vetäneensä usein puhelimen töpselin seinästä, jotta lapset voisivat harjoitella hätänumeroon soittamista.

- Olen kertonut heille, että jos jotain tapahtuu, heidän täytyy soittaa hätänumeroon.

Pelastustyöntekijät pitävät Noahin toimintaa uskomattoman urheana.

- Ellei hän olisi soittanut ambulanssia, hänen äitinsä olisi maannut tajuttomana ties kuinka pitkän aikaa ja talossa olisi ollut kaksi lasta ilman aikuisen valvontaa, konstaapeli Travis Cusack sanoi.

Antoi tarkat tiedot

Noahin puhelun vastaanottanut hätäkeskuksen työntekijä Christine Wall hämmästeli pikkupojan antamien tietojen täsmällisyyttä.

- Hän kertoi minulle osoitteen ja sanoi, että sinne tarvitaan ambulanssi.

Kun poliisit ja ensihoitajat saapuivat, Noah oli heitä vastassa ja vei heidät makuuhuoneeseen äitinsä luo. Siinä vaiheessa poliisit havaitsivat, että Noahin pikkuveli Zach oli myös kotona.

Konstaapeli Cusack vei pojat ulos ja antoi Noahin leikkiä poliisiautossa rauhoittaakseen häntä. Pelastustyöntekijät ovat ehdottaneet, että pojalle myönnettäisiin urhoollisuusmitali.

Yhteistyössä