Hieman lyhyt ikäisekseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lukaisin noita pituus pinoja ja jotenkin pisti silmään "selittelyt" jos oli lyhyempi lapsi kuin muut.

Mä en tajua ?

Eihän me kaikki voida olla saman pituisia vai onko muka kaikki lapset tiettyinä ikinä saman mittaisia ja sitten vasta aikuisena muuttuvat eri pituisiksi ?

Mitä sitten jos se sinun lapsesi on muita lyhyempi, ketä se haittaa ?

Eiköhän lasten vanhempienkin pituus vaikuta perillisensä kokoon ja jos kasvaa omalla käyrällään niin miksi aina pitää selitellä jos lapsi on lyhyempi kuin ikätoverinsa ?

meillä on vähän "normaalia lyhyempi "poika ja moni kun kuulee kysyy huuli pyöreenä, "no mites se nyt niin lyhyt on" äly hoi älä jätä. en silti koe tarvta selitellä, se on sen pitunen kun on, jospa tuo tuosta aikanaa kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on vähän "normaalia lyhyempi "poika ja moni kun kuulee kysyy huuli pyöreenä, "no mites se nyt niin lyhyt on" äly hoi älä jätä. en silti koe tarvta selitellä, se on sen pitunen kun on, jospa tuo tuosta aikanaa kasvaa.

Kyllä poika varmasti kasvaa ja jos ei, niin ei ihmisen arvoa pituudella mitata =)

Itse en lukenut ketjua, enkä selittelyitä. Mutta olen huomannut IRL, että kun lapsi on lyhyt ja ikätovereitaan huomattavasti lyhyempi joutuu useassa tilanteessa puhumaan lapsen pituudesta, sillä lasta luullaan jatkuvasti nuoremmaksi kuin hän onkaan.

Ja minusta on tylsää, että tuntemattomat aikuiset, jotka joskus avointa lastani jututtavat arvuuttelevat häneen ikäänsä- ja kun tyttö vastaa nauravat ja väittävät hänen huijaavan ja pyytävät sellaiseen ärsyttävään sävyyn kertomaan todellisen ikänsä, jonka siis tyttö on jo kertonut. :|

Meidän lapsi on (kai) aika paljonkin normaalia lyhyempi. 1v2kk ja pituutta 74cm. En mä sitä sen kummemmin selitteleen ole joutunut. Ymmärtäähän tuon, kun näkee meidät lyhyet vanhemmat. Sen lisäksi on hoikka eli näyttää puolet pienemmältä, kun muut. Ainoa haitta on se, että vaikeaa löytää 74cm vaatteita taaperolle. Esim. näissä syys-ja toppapuvuissa on se koko usein vielä vauvamallia ja tarvisi jo kosteussuojaukset pukuihinsa. Pieni tuo lapsi tulee aina olemaan, se me tiedettiin jo lasta tehdessä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Itse en lukenut ketjua, enkä selittelyitä. Mutta olen huomannut IRL, että kun lapsi on lyhyt ja ikätovereitaan huomattavasti lyhyempi joutuu useassa tilanteessa puhumaan lapsen pituudesta, sillä lasta luullaan jatkuvasti nuoremmaksi kuin hän onkaan.

Ja minusta on tylsää, että tuntemattomat aikuiset, jotka joskus avointa lastani jututtavat arvuuttelevat häneen ikäänsä- ja kun tyttö vastaa nauravat ja väittävät hänen huijaavan ja pyytävät sellaiseen ärsyttävään sävyyn kertomaan todellisen ikänsä, jonka siis tyttö on jo kertonut. :|

Törkeää aikuisilta ihmisiltä !

Ei mulla ainakaan ole hajuakaan mikä on ns. normaali pituus :D Eikös lapset kasva omaan tahtiinsa jokainen. Mulla on lyhyt tyttö ja jos minua katsoo niin aika luonnolliselta tuntuu, ettei tämmösen 156 senttisen äidin lapsesta välttämättä mitään hongankolistajaa ikinä tulekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Meidän lapsi on (kai) aika paljonkin normaalia lyhyempi. 1v2kk ja pituutta 74cm. En mä sitä sen kummemmin selitteleen ole joutunut. Ymmärtäähän tuon, kun näkee meidät lyhyet vanhemmat. Sen lisäksi on hoikka eli näyttää puolet pienemmältä, kun muut. Ainoa haitta on se, että vaikeaa löytää 74cm vaatteita taaperolle. Esim. näissä syys-ja toppapuvuissa on se koko usein vielä vauvamallia ja tarvisi jo kosteussuojaukset pukuihinsa. Pieni tuo lapsi tulee aina olemaan, se me tiedettiin jo lasta tehdessä ;)
jaa, meillä lapset ovat olleet tuota kokoa. Kosteussuoja pukuja tehdään jo 68cm , ainakin niitä kaupitellaan(reimateciä yms.)Ja kurahousuja saa myös tuon kokoiselle , ettei tuon vaatetuksen kyllä mikään ongelman pitäisi olla, ellei tee itse siitä ongelmaa

Tänään juuri kaupoista etsin meidän 77 senttiselle puolitoistavuotiaalle sadetakkia ja ei tuntunut löytyvän kokoa 80 cm koko kaupungista. Sama on ulkoilupukujenkin kanssa, tosi hankala löytää sellasia, jotka ei olis vauvamallia.
Poika on muutenkin tosi siro ja hoikka, joten ei päästä isojen poikien vaateosastolle vielä pitkään aikaan.
Minä ja mies ollaan kyllä keskimääräistä pidempiä...mistä lie johtuu pojan pienuus.
Pojan pienuus ei tosin haittaa mua yhtään. Mukavampi tuollaista alle 10 kiloista on nostellakkin. On myös huvittavaa joskus kun poika on ikäistensä seurassa ja osaa samat temput kuin muutkin, mutta näyttää puoli vuotta muita nuoremmalta.

Mulla on kaksi pienikokoista lasta ja molempien pienuutta ihmetellään usein. Sitä huomaa itse alkavansa selitellä nykyään jo ennen kuin kukaan edes ehtii ihmetellä...