Hieman häpeillen kysyn, onko muilla eskari-ikäistä joka ei vielä pyyhi itse?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Poika ei halua, ei kertakaikkiaan. Olen kyllä puhunut, että nyt se on pakko opetella, kun tulee jo eskarilaiseksi.. Ja yritystä on siihen suuntaan! Miten eskarissa suhtaudutaan?
 
mam
No ihan normaalia on tuo. Mun esikko nyt jo 16v huuteli pyyhkimään vielä ekalla luokalla, toka lapsi alko pyyhkiä tosi aikasin ite, kolmonen on nyt eskari ja ei puhettakaa et pyyhkis :) kyllä se siitä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja terve ja heipä hei:
Meillä poika täyttää 8v eikä pyyhi itse. Se vasta noloa onkin :D Mutta eskarissa ollessaan ei koskaan käynyt siellä kakalla.
Meillä on tuollainen "läpipaskoja", anteeksi kielenkäyttöni, mutta siis käy takuulla kakalla eskariaikanakin... :) Onko pojallasi millainen syy siihen ettei pyyhi vielä? Siis eikö tahdo vai miksi? Meillä kai poika pelkää että kädet osuvat kakkaan.
 
Kyy
Mie käskin esikoisen alkaa sen opettelun joskus neljävuotiaana. Nykyisin (5v.) osaa jo suurin piirtein hyvin, paperia vaan kuluu tuhottomasti. Tarkoitus olisi, että eskarissa osaisi jo hoitaa tuon kohtuumäärällä paperia niin kuin kuuluukin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mie käskin esikoisen alkaa sen opettelun joskus neljävuotiaana. Nykyisin (5v.) osaa jo suurin piirtein hyvin, paperia vaan kuluu tuhottomasti. Tarkoitus olisi, että eskarissa osaisi jo hoitaa tuon kohtuumäärällä paperia niin kuin kuuluukin.
Meillä on yritetty pottaiästä asti, mutta ei tahdo, ei vain tahdo millään. Itkee melkein.. Vähän herkkispoika. Nuorempi 4v. pyyhkii kyllä itse.
 
ipa
lapsi oppii ajallaan ja jos siitä tekee numeron ni ei ainkaan opi ihan heti... enon poika menee 2lk ja vieläki ongelmia tuon pyyhkimisen ja kakkaamisen kanssa, muuten on todella etevä ja fiksu poika, asialle kun ei voi mitään vaikka yrittäski. Puhu eskarin vetäjille. lapset on lapsia
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
3v lähtien ovat hoitaneet itse tuon asian joten en oikein osaa kuvitella että vielä 6v ei osais tai haluais.
Taas.. Onko vaikea pysyä poissa aiheesta kun ei oikeastaan mitenkään liity tähän ;) Ei paljon lohduta vaikka sinun 3v. osaakin homman hoitaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ipa:
lapsi oppii ajallaan ja jos siitä tekee numeron ni ei ainkaan opi ihan heti... enon poika menee 2lk ja vieläki ongelmia tuon pyyhkimisen ja kakkaamisen kanssa, muuten on todella etevä ja fiksu poika, asialle kun ei voi mitään vaikka yrittäski. Puhu eskarin vetäjille. lapset on lapsia
Kiitos :flower:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
No ihan normaalia on tuo. Mun esikko nyt jo 16v huuteli pyyhkimään vielä ekalla luokalla, toka lapsi alko pyyhkiä tosi aikasin ite, kolmonen on nyt eskari ja ei puhettakaa et pyyhkis :) kyllä se siitä :)
Kiitos :flower:

Muuten on ikäisekseen tosi hyvin kehittynyt ja fiksu, tämä on vaan sellainen juttu joka tuntuu hänestä pahalta. On muutenkin joissain asioissa arka ja vähän varovainen.
 
Mä käskin 5v:n pyyhkiä itse. Ensin lupasin tulla katsomaan ja opastamaan miten asia hoituu. Tänään muksu huuteli vielä vessassa, että äidin pitäisi tulla pyyhkimään, mutta itse hän lopulta pyyhki.
 
Jeps
Meillä tyttö alkoi nyt opetella itse pyyhkimistä. Tähän asti olen pyyhkinyt, oikeastaan ei ole edes tullut mieleen opettaa itse pyyhkimään, toisaalta olen samalla saanut vilkaista, onko masu taas kovalla vai normaali, koko ikänsä kärsinyt ummetuksesta.
 
Jeps
Meillä tyttö alkoi nyt opetella itse pyyhkimistä. Tähän asti olen pyyhkinyt, oikeastaan ei ole edes tullut mieleen opettaa itse pyyhkimään, toisaalta olen samalla saanut vilkaista, onko masu taas kovalla vai normaali, koko ikänsä kärsinyt ummetuksesta.
 
Täällä joulukuussa 5v täyttävä ja ei ole kyllä valmis pyyhkimään. Koitettu jokunen kerta mutta ei vaan onnistu. Ens vuonna menee eskariin niin tässä olis ajatuksena että eskarin aikana olis hyvä oppia viimeistään. Tosin sitä ei tiedä miten se sitten menee.

Tytöt oppi kyllä nopeasti ton pyyhkimisen. Olisko kyse sitten että pojat ovat vasta myöhemmin valmiita siihen? En tiedä.
 
mam
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
No ihan normaalia on tuo. Mun esikko nyt jo 16v huuteli pyyhkimään vielä ekalla luokalla, toka lapsi alko pyyhkiä tosi aikasin ite, kolmonen on nyt eskari ja ei puhettakaa et pyyhkis :) kyllä se siitä :)
Kiitos :flower:

Muuten on ikäisekseen tosi hyvin kehittynyt ja fiksu, tämä on vaan sellainen juttu joka tuntuu hänestä pahalta. On muutenkin joissain asioissa arka ja vähän varovainen.
Just tossa yks päivä juttelin tuon mun isomman kanssa nii sano et oli vaa niin laiska et olis osannu pyyhkiä mutta ei viittinu :D
No tosin sillä oli oikeesti sellanen juttu et ei halunnu sotkea käsiä, oli tosi tarkka käsien likaantumisesta ihan tosi pienestä ja on edelleenki. Ja edelleenki kaikki kakka asiat saa yökkimään :D poika on mun ykkönen ja kolmonen ja aikain pyyhimään oppinu on tyttö joka tais olla 4v kun pyyhki ite ihan ok. En sitte tiedä onko tolla sukupuolella merkitystä? Mut näin meillä. Ja kyllä se jollaki aikataululla helpottaa, eikä oo mitään ongelmaa ollu eskarissa tai koulussa vaikka ei ite pyyhi, tosin tämä esikko pidätti kunnes pääs kotii vaikka olis ollu leirillä :)
 
haloo
Joo tosi normaalia. Meillä on nyt esikoinen armeijassa ja ei pyyhi vielä itse. Keskimmäinen on yläasteella ja kulkee vielä vaipoissa. Nuorimmainen vasta viidennellä luokalla, häntä imetän vielä.
 
mam
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Joo tosi normaalia. Meillä on nyt esikoinen armeijassa ja ei pyyhi vielä itse. Keskimmäinen on yläasteella ja kulkee vielä vaipoissa. Nuorimmainen vasta viidennellä luokalla, häntä imetän vielä.
Saatte varmasti koko perhe jotaki erityshoitorahaa :saint:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Joo tosi normaalia. Meillä on nyt esikoinen armeijassa ja ei pyyhi vielä itse. Keskimmäinen on yläasteella ja kulkee vielä vaipoissa. Nuorimmainen vasta viidennellä luokalla, häntä imetän vielä.
Ei tarvi pilkata :) Esikoinen mm. lukee, osaa laskea jonkin verran, keskustelee evoluutiosta, omaa hyvän motoriikan, tekee paljon asioita äärimmäisen hyvin, mutta ei vielä osaa pyyhkiä kakan jälkeen. Anteeksi jos aihe ärsyttää sinua jotenkin.
 
AleXAN
Ei meilläkään eskariin menevä pyyhi kakkaa. Entiedä miten sitten eskarissa onnistuu tuo homma, oon kyllä puhunu nyt että pitäis alkaa harjottelee sitä pyyhkimistä, mut ei oo innokas.
Tuolta 3v pyyhin ihan suosioilla. On pari kertaa yrittäny pyyhkii ite ja tulos on ollu se et sitä kakkaa ollu pöntön istumaosassakin ja koko tyttö on pitäny laittaa suihkuun :D
 
niina
joo kaikki osaa, mutta se onkin siinä että jostain lapsistä se on "ällöttävää" ja eivät HALUA. Sitten on näitä jotka eivät pidä sitä minään ja pyyhkivät itse aikaisin ja myös näitä vanhempia joille lopputulos = puhtaus ei ole niin tärkeää, siksi ne 3-vuotiaat pyyhkii itse
 

Yhteistyössä