hieman flunssainen lapsi, voiko lähteä uimahalliiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta mökkihöperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta mökkihöperö

Vieras
kohta viikon ajan ollut pientä nuhaa ja hieman yskää tolla 2-vuotiaalla ja alkaa kotiseinät näyttää melko ahdistavilta niin äidin kuin pojankin mielestä. voiko lähteä uimahalliin? tai siis tietysti voi, mutta kyselisin lähinnä sitä, että veiskö muut?

Minä luulen, että veisin.
Ajattelisin että sauna/höyrykylpy tekee hyvää mahdolliselle rohinalle ja ehkä sitäkin, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus: Jos turhautuu, niin se puolikuntoisena olo venyy ja täysparaneminen viivästyy...

Kuumeessa tai pärskivänä en veisi, jo senkin vuoksi ettei tartuta muita.

(PS. Voin kuvitella että saat monta ei veisi-vastausta ihmisiltä jotka pöyristyvät ajatusta, että jossain julkisella paikalla voi liikkua virustaudin sairastanut ja jotka toisaalta eivät ikinä itse turhaudu neljän seinän sisällä vaan keksivät niin itselleen kuin lapselleenkin mielekästä tekemistä loppumattomiin... ;) )

Viimeksi muokattu:
En menis koska uimahalliin nuhaisen kanssa koska uiminen nuhassa voi iskeä korvatulehduksen (mun oma kokemus ja mielipide ei tieteellinen fakta) ja tauti jää muhimaan märkiin pintoihin siellä uimahallissa.
/(Mummeliisan mielipide taudint tarttumisesta on täyttä sontaa.)

Minä menisin. Kyllä ne toiset sen flunssan saisi muualtakin, jos ovat saadakseen, vaikka jättäisittekin menemättä yleisille paikoille.

Nim. Elokuusta asti flunssa, eikä todellakaan aio pysyä/ole pysynyt neljän seinän sisällä.

[QUOTE="vieras";22290206]Flunssa tarttuu niin kauan kuin sitä räkää erittää :attn:[/QUOTE]

Vaikka tuo varmaan jossain määrin totta, niin kyllä flunssat eniten tartuttavat parin ensimmäisen päivän aikana. Jos me olisimme olleet tänä syksynä kotona aina kun räkää on ollut, emme olisi pariin kuukauteen käyneet missään.

Minä siis lähtisin ap:n tilanteessa uimahalliin. Ainakin jos on halli jossa lämmintä.

Veisin jos kuumetta ei ole ja väsymystä ei ole. Pukeutuu vain hyvin ja lämpimästi sitten saunan jälkeen! Lapsilla on melkein koko ajan jotain pientä nuhaa ym. varsinkin jos on päiväkodissa....Kyllä sä itse tiedät lapsesi kunnon, joten ei muuta ku polskimaan!

No jos kriteerinä on nimenomaa tuo pientä, niin kyllä lähtisin, mutta mikä kenenkin mielestä on pientä ja kuinka kipeä se muksu oikeasti on.

Meillä jos olis pientä, tarkoittais, että ihan pelikelpoinen, mutta jos siis oikeasti räkäinen ja rohiseva, niin sitten ei.

Meillä lapsi oli ollut kanssa noin viikon mun mielestä "pienessä" flunssassa ja menimme uimaan. Lopputulos oli, että lapsella nousi sen jälkeen sitten kunnon kuume, jota kesti pari päivää. Nykyään olen tarkempi ja se flunssa on kyllä syy olla menemättä uimahalliin.

Ap ei suoranaisesti ole puhunut flunssasta, en minäkään flunssaista lasta veisi uimaan, mutta pieni nuha, no se vaan on niin vaikea arvioida toisten muksujen nuhan tasoa. Jokaisen luulisi tuntevan omansa ja tietävän mitä voi ja mitä ei voi touhuta, vaikka aina ei siltä kylläkään näytä : /
Enkä tällä nyt tarkoita aloittajaa.

Ja totaalisesti unohdin aiheen otsikon :headwall:

Eli tokikaan flunssaisen muksun paikka ei ole uimahallissa.

Viimeksi muokattu:
jäi nyt kuitenkin uimahallireissu tänään väliin, kun huomasin, että meijän uimahalli on tänään auki vaan yhteen ja nyt ei enään ehdi ennen päiväunia... mutta sitä ennen olin kyllä jo ehtinyt päättää että mennään, kun kaveri kuitenkin täyttä höyryä leikkii ja touhuaa ja kuumetta ei ole missään vaiheessa ollut. pitää yrittää jotain muuta keksiä, ettei seinät kaadu niskaan täällä kotona...

Yhteistyössä