Hiekkalaatikko sota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Pakko päästä purkaan kun oltiin lasten kanssa leikkimässä pihassa kuten joka päivä... Minun lapset on 7kk ja 5v. Tuli naapurin kans aikas kiivas riita kun minun 5v ja heidän 3v leikki/ kinasteli hiekkalaatikossa. Meillä on aina ollut ne lelut ulkona joilla saa kaikki leikkiä ja jotka haluaa pitää vain itsellään niin niitä ei tuoda ulos. Minun 7kk leikki ensin lapiolla (söi sitä) ja se putosi jolloin tämä naapurin 3v otti sen omiin leikkeihin. Äitinsä sanoi että takasin se lapio... ja isänsä siihen sano että voi ottaa sen lapion kun tämä 7kk heitti sen pois. En kommentoinut asiaa. Sitten minun 5v otti heidän auton jolla heidän 3v ei leikkinyt ja siitäkö kauhia huuto ettei hänen autoa saa ottaa... äitinsä sanoi että saa ja minun 5v kyseli multa että eikö kaikilla hiekkis leluilla saa leikkiä sanoin että ainakin meidän leluilla saa kaikki leikkiä. Kohta tämän 3v isä rupesi minun 5v.lle että et ole antanut joskuinata joten anna se autö pois. Sillon kuulkaa tällä mammalla kihahti. Vein lapset sisälle ja menin sanoon parit valitut sanat kuinka aina syytetään ja mollataan tätä5v mutta heillä on aina ei meidän ja kyllä meidän. ÄRRRR

Mie tahdon sanoa kans,et mua niin ottaa pattiin sellaiset äidit jotka raahaa esim. puistoon lastensa kans sellaisia leluja joilla muut ei saa leikkiä. Hyvä,et edes katsoa saa. Kummallisesti ne meidän lelut kyllä kelpaa muille,mut sit ku mun pojat haluaa lainaa toisten niin siitä sit syttyy sota ja vanhemmat ei ole moksiskaan.

No huh-huh! Onhan se tietenkin vanhemman vaikea opettaa lapselleen että leluilla saa muutkin leikkiä, kun ei ole sitä vielä itsekään oppinut. 2-3v:t on aika usein itsekkäitä ja omivat lelunsa eivätkä he opikaan jakamaan, jos aikuinen ei siinä auta ja sanele sääntöjä. Meillä tavalliset on lelut aina hiekkiksellä ja sitten potkuauto, pöyrä sun muut kalliimmat lelut omassa pihassa, josta ne haetaan yhteiselle pihalle ja sillon niitä saa myös muut lainata. Naapurin poika on muutaman kerran rikkonu meidän pojan leluja mm. mailan ja leikkisahan ja nyt seuraan vähän tarkemmin mitä tekee ja kiellän ja otan pois ja hakkaa tai rikkoo leluja. Mutta periaate meidän yhteisessä pihassa on se, että kaikki saa leluilla leikkiä kun kysyy luvan - hiekkaleluihin ei tartte lupaa - ja naapurisopu on todella hyvä ja pihassa on kaikkien mukava olla. Meillä on 1,5v. 2v. 3v. ja 6v. sekä 12v. lapset taloyhtiössä.

Leikkipuistossa meillä ei näy omia leluja tai jos jollain on omat nukenrattaat yms. mukana, niin ne on rattaiden luona parkissa.

Toivottavasti pääsette sopuun leluasiassa ja lapset voivat taas leikkiä yhdessä.

Meidän pihassa on myös aina ollut sellainen tapa, että kaikilla leluilla saa leikkiä, kunhan ei riko eikä kuljettele pihasta pois. Onneksi meille on sattunut mukavia naapureita ja homma on toiminut aina hyvin. Lisäksi on sovittu, että polkupyöriä ei lainailla eikä vaihdeta vaan jokainen ajaa omalla pyörällään.

Yhteistyössä