Hidas syke mulla, pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanya10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tanya10

Uusi jäsen
27.07.2010
12
0
1
Olen käynyt moneen kertaan lääkärissä rintakivun ja nyt viime aikoina alhaisen sykkeen takia, ekg:ssä ei ole lääkärien mukaan koskaan ollut mitään epänormaalia, sanoivat vaan että ihan oko kunhan syke ei laske alle 35. Nyt kun päivisin olen mittaillut sykettä niin on ollut jotain 45 pintaan, mutta illalla makuuasennossa ollessani sängyssä vaan juuri ja juuri tuon 35!

Luulisi että tällaiseen jo tarttuttaisiin, mutta ei. Voiko tuo olla ihan normaalia? Vuonna 2006 lääkärissä mitattu syke oli 55, eli siitä on reippaasti laskenut, synnytytin puoli vuotta sitten esikoiseni ja olen sen jälkeen laihtunut lähes 30 kiloa, urheillut olen entiseen verrattuna paljon ja ruokavaljo on nykyään hyvin terveellinen, siis täydellinen elämäntapamuutos tullut kuvaan.

Toivottavasti joku kirjottelisi mietteitään.

Runsaasti urheilevilla, hyvän kesto- ja suorituskyvyn omaavilla tuo 35 on ihan normaali. Mun miehellä kanssa helposti 35 levossa ihan päivälläkin. Matala leposyke on normaalia runsaan kuntoilun yhteydessä. Mutta tosiaan, jos rintakipua liittyy, niin tutkia pitäisi. Ellei sitten olisi vain vaarattomia rytmihäiriöitä, sydän muljahtaa, yksi lyönti jää välistä tai lyö kerran liikaa jne. Miehellä esiintyy paljon juuri noita lyönnin välistä jäämisiä ja lisälyöntejä ja ihan normaalia kuulemma on. Itselläni taas on korkea leposyke, vaikka kuinka urheilisin.

Ohhoh, onpas outoa. Tuttavalla syke pyörii 40 kieppeillä, ja joutui ihan sairaalaan tässä vastikään. Ei löydy mitään lääketieteellistä syytä, ainut mitä on syytä epäillä, on hänen tapauksessaan todella kova stressi ja väsymys (rankka ero rakkaasta elämänkumppanista yms).

Mielestäni voisit soittaa terveydenhuoltoon, ehkä jopa mieluummin yksityisellä ja vaatia saada enemmän tietoa jne. Ja mahdollisesti hoitoa, mikäli on tarvis.

Itsellä syke pyöriskelee stressistä riippuen 50-80 välillä, mutta verenpaine on tyyliin 90/50 :D Liittyipä kovasti asiaan.

Varmaan kannattaisi ainakin sydänfilmin vuorokausirekisteröinti (ns. Holter-nauhoitus) tehdä jotta nähdään onko sykkeessä poikkeavia taukoja yms. Kilpirauhaskokeet syytä ottaa jos ei ole otettu. Onko suvussa muilla kovin matalaa sykettä?

Hei lekuri! Hyppään tähän kysymään omasta vaivastani! Minulla verenpaine normaali/matala, arvot vaihtelevat 97/47- 128/72 riippuen vähän vuorokauden ajasta ja siitä mitä olen touhuillut jne. Syke on kuitenkin aina, jopa juuri heränneenä 90-110. Olen kohtuullisessa kunnossa, mistään rapakunnosta ei ole kyse. Syke vaan on aina ja ikuisesti korkea, ollut jo monta vuotta, ihan teinistä saakka ja verenpaine matala. Mikähän tälläistä voisi aiheuttaa ja pitäisikö hakeutua tutkimuksiin?

Oon kans kuullut et stressi voi hidastaa sykettä. Sitäkin aika-ajoin on tietenkin ollut. Mietin vaan että voikohan ton noinkin matalan sykkeen kääntää positiiviseksi asiaksi joka johtuis vaan rajusta elämäntapamuutoksesta parempaan vai onko syytä huolestua.

Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
Hei lekuri! Hyppään tähän kysymään omasta vaivastani! Minulla verenpaine normaali/matala, arvot vaihtelevat 97/47- 128/72 riippuen vähän vuorokauden ajasta ja siitä mitä olen touhuillut jne. Syke on kuitenkin aina, jopa juuri heränneenä 90-110. Olen kohtuullisessa kunnossa, mistään rapakunnosta ei ole kyse. Syke vaan on aina ja ikuisesti korkea, ollut jo monta vuotta, ihan teinistä saakka ja verenpaine matala. Mikähän tälläistä voisi aiheuttaa ja pitäisikö hakeutua tutkimuksiin?

Vieläkö lekuri linjoilla?

Unohtaka aylikunto yms. paskapuhe.

Kun kroppa ja hengitys kehittyy treenin seurauksena luonnolisesti myös sydämen tarvitsee pumapata hitaammin. Sillä ei ole mitään tekemistä ylikunnon kanssa. Sen ei yksinkertaisesti tarvitse tehdä enempää duunia.

mulla on hidas syke, öisin 35, päivällä leposyke pysyy alle 50. En oo mikään kuntoilija joten siitä ei johdu. hengissä ollaan edelleen. mulle kardiologi sanoi et jos ei aiheuta oireita niin mitään ei tarvi asialle tehdä.

Joo, jos sen hitaan sykkeen kera esiintyy esim. huimausta ni se kannattaa ottaa tosissaan. Mut 35 tuntuu vaan niin kamalan hitaalta, joku joskus kysyi et miten oon edes elossa tämmösel sykkeellä. Siinä tuli olo et ehkä tää ei oo ihan normaalia..

hei! olen vasta 13 vuotias ja sain pari päivää sitten jonkun kohtauksen. sitten mentiin lääkäriin ja lääkärin mukaan sain paniikkihäiriön.minulta tutkittiin sydän 2 kertaa eikä mitään löytynyt. lääkäri sanoi että on todella harvinaista että minun ikäiselläni olisi mitään sydämmessä. silti pelottaa :(

Yhteistyössä