Tämähän ei ole kenenkään sellaisen hommaa, jolla liikkuu päässä muutakin kuin tuuli.
TES:n mukaan ja jonkun muun palkkalistoilla minimiliksa liikkuu muistaakseni karvan alle 8? tunti. Vuosien päästä pääsee jo hyvällä tuurilla kymppiin.
Mä pärjään nyt ok, kun teen omalla toiminimellä ostopalveluna ja osa-aikaisena. Lisäksi saan kotihoidontuen, ja tallivuokrat noista neljästä, jotka asuu mun omassa pihassa omien kahden lisäksi.
Duuni on rankkaa, fysiikka ei tule kestämään loputtomiin. Talvisin normityöpäivä on 6.30-16 jos ei yhtään mitään ylimääräistä tapahdu.
parinkymmenenkin hoidokin kanssa niitä päiviä mahtuu vuoteen ehkä 4-6...
Koska on vielä nuo oman pihan asukit, olen jossain määrin töissä 24/7, 365 päivää vuodessa.
Jonkun palkkalistoilla suoraan en suostuisi tätä edes tekemään. Toisaalta nyt kärsin sitten itse, jos tarvitsen lomaa, sairaslomaa tms.
Ja sitten taas sen oman toiminimen pyörimiseen mä tarvitsin ihan uskomattoman hyvää tuuria. Ja koska piirit on pienet, on ne hommat sitten hoidettava ihan tosissaan niin, ettei oikeastaan kellään ole oikeastaan koskaan mitään sanomista.
Kaiken maailman haihattelijoita ja auringonlaskuun ratsastamisesta haaveilijoita mahtuu alalle niin paljon, että jos et ole parempi kuin ne, on ihan sama palkata halvemmalla joku sellainen.
Mulla tosin ei ole koulutusta. Vain paljon vuosia, kokemusta, ja terveen itsesuojeluvaiston puute.
Enkä ainakaan toistaiseksi aio koulutusta hommatakaan ainakaan hoitajaksi, kun se ei sitä palkkaa ja oloja muuta miksikään. Voisin jotain aihetta sivuavaa lisäkoulutusta harkita niitä aikoja varten, kun sitä kht:a ei enää tule....