Hevosen ja perhe elämän yhdistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hevoshullu88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hevonen varmaan vie 10 kertaa enemmän aikaa kuin koirat, mutta meillä on kaksi koiraa ja täytyy sanoa että koirat eivät sovi lapsiperheeseen. Siis perheeseen, jossa on pieniä lapsia. Kilttejä ovat ja oikein salonkikelpoisia lapsille, mutta aika riittää vain lapsiin, ei koiriin. Vaikka kotona olenkin ollut jo neljä vuotta. Sääliksi käy koiraparkoja, kun eivät saa riittävästi huomiota ja hoitoa.

Hevoseni on ratsastustallilla, sellaisella sopimuksella, että se osallistuu tunneille muutaman kerran viikossa, ennalta sovittuina vakiopäivinä. Näin minun ei tarvitse huolehtia kaikesta sen liikunnantarpeesta itse. Sille on luotettava hoitaja ja tallin omistaja katsoo tarkkaan, kenelle sen antaa ratsuksi. Myös ylläpidon hinnasta saa vähän alennusta, kun hevonen "tienaa" tunneilla.

Mulla on hevonen ja 2 koiraa. Koirat saavat olla pihalla vapaasti, ja niillä riittää pajon tekemistä. Niiden kanssa touhuan silloin kun ulkoillaan lasten kanssa, olemme omassa pihassa/pellolla/lähimetsässä. Hevosella ratsastaa lähinnä 10v tyttöni, olen itse silloin pihalla että voin auttaa tarvittaessa, maastoon en ole yksin sitä päästänyt, mutta tuossa omalla tienpätkällä saa mennä kunhan itse menen tuonne kauempaan päätyyn "portiksi", mutta lähinnnä menevät pihapolkuja ja "kenttää" autotallin edessä (iso sora-alue).

Harrastushan se on siinä missä muutkin. Yksin en lähtisi hevosen liikunnasta ja hoidosta vastaamaan.Mutta hyvän hoitajan avulla varmasti hevosen pito perheen ohella onnistuu :)
Itsellä ei tällä hetkellä ole omaa ratsua mutta on ollut useamman vuoden lapset ja hevonen. Eniten tykkäsin pitää hevostani tallilla jonne sai mennä vielä yömyöhään. Saattoi laittaa lapset nukkumaan ja sen jälkeen mennä vielähevostelemaan. Ei mennyt joka ilta siten äidin harrastuksissa. Ja lapsetkin viihyvät tallilla.
Ainut ongelma hevosen pidossa oli välillä loma aika...Mut järjestelemällä ja tietenkin jos on ihana, avulias ja huomaavainen mies kotona niin kaikesta selviää :)

Olen ottamassa ylläpitoon hevosta kaveriltani ensin 2 kk.Hevon menee uuteen hyvään talliin ja käyn mahdollisimman paljon. Meilla 3 lasta aika pieniä kukaan ei ole koulussa vielä. Mies tällä hetkellä päivä työssä ja minä korotetulla äitiyspäivärahalla. Kesällä takas työelämään. Tuomitaanko minut nyt sitten vastuuttomaksi äidiksi. Hevonen kuitenki täysylläpidolla

Yhteistyössä