heti hyökätään kimppuun jos uskaltautuu sanomaan ette pidä talvesta :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
olen iloinen kun ei ole lunta eikä kylmää. toivottavastii koko talvi olisi tällainen. en tykkää kylmästä enkä metrin lumihangessa tarpomisesta- joo on ihan nättiä jos on paljon lunta, mutta en siitä niin paljon pidä ettenkö mieluummin skippaisi koko talvea jos se olisi mahdollista, viettäisin talvet jossain lämpimämmässä.
näin ei ilmeisesti saa ajatella kun heti käydään kimppuun että miten voin ajatella noin, eihän talvi ole mitään ilman lunta ja pakkasta ja ihan hirveää ja kamalaa tällainen ilma.
ilmeisesti pitäisi kaikkien suomalaisten rakastaa talvea..
onko tämä joku tabu mistä ei saa suutaan aukaista..?

Minäkään en pidä kovista pakkasista. Silti tällainen paskakeli ei nappaa mua yhtään. Mun mielestä vois olla kohtuudella lunta ja alle 10 astetta pakkasta. Se olis parempi kun vesi, räntä ja rapa. Mutta voisin myös ihan huoletta skipata koko talven ja olla aina lämpimässä :)

Mä vihaan ja inhoan kevättä! Kaikki muut vuodenajat on mukavia, mutta kevät on ihan hanurista! Mutta en mä sitä kailota kaikille ja joka välissä, vaan yritän keksiä siihen kevääseen jotain mukavaa tekemistä ja iloita pienistä asioista, jotka tuo kesää lähemmäs ja lähemmäs.

Talviangsti-ihmisissä ärsyttää se, että ne vinkuu ja kitisee, marisee ja mankuu ihan jatkuvasti, että voi että on lunta, voi että on pakkasta, voi että on kylmää, kamalaa, kamalaa, kamalaa! Ja pilaavat fiilikset ihan kaikilta ympärillä olevilta ihmisiltä. Suomessa nyt on neljä vuoden aikaa, kaikki kestää sen kolme kuukautta ja kukaan ei säätilalle mitään voi, paitsi kestää sen!

Mun mielestä tää on sata kertaa kylmempää, kuin se pakkanen. En mä lunta kaipaa, se tietää sitä, että mies on paljon töissä. Mutta kaipaan yli 5 asteen pakkasta, kun ilma on kuivaa ja ulkona tuntuu hyvältä olla. Nyt palelen samoissa vaatteissa, missä viimetalvena kävin pakkaskävelyillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25307653:
Mun mielestä tää on sata kertaa kylmempää, kuin se pakkanen. En mä lunta kaipaa, se tietää sitä, että mies on paljon töissä. Mutta kaipaan yli 5 asteen pakkasta, kun ilma on kuivaa ja ulkona tuntuu hyvältä olla. Nyt palelen samoissa vaatteissa, missä viimetalvena kävin pakkaskävelyillä.

Jos pitää valita tämän nykyisen loskan ja -5 asteen väliltä, niin otan pakkasasteet :)

[QUOTE="vieras";25307641]Mä vihaan ja inhoan kevättä! Kaikki muut vuodenajat on mukavia, mutta kevät on ihan hanurista! Mutta en mä sitä kailota kaikille ja joka välissä, vaan yritän keksiä siihen kevääseen jotain mukavaa tekemistä ja iloita pienistä asioista, jotka tuo kesää lähemmäs ja lähemmäs.

Talviangsti-ihmisissä ärsyttää se, että ne vinkuu ja kitisee, marisee ja mankuu ihan jatkuvasti, että voi että on lunta, voi että on pakkasta, voi että on kylmää, kamalaa, kamalaa, kamalaa! Ja pilaavat fiilikset ihan kaikilta ympärillä olevilta ihmisiltä. Suomessa nyt on neljä vuoden aikaa, kaikki kestää sen kolme kuukautta ja kukaan ei säätilalle mitään voi, paitsi kestää sen![/QUOTE]

Mulla on sama inhokki ja on ollut ihan lapsesta saakka. En oikein tiedä mikä siinä on niin kamalaa. Ehkä se, että silloin olen yleensä flunssassa. Ja loskaa jokapaikassa ja jalat/hanskat märkänä. Ja ihmiset jotenkin kalpeita ja talven ryysimiä. Ja itselläkin jotenkin väsynyt olo auringosta, vaikka pitäisi olla iloinen ja nauttia siitä että ihanaa kun on kevät. Mieluummin vaan mönkisin johonkin pimeään koloon vielä.

Mutta sitten kun kesä tulee, niin sitten onkin jo ihanaa.

Se on kumma että jos ei pidä talvesta niin ei saisi valittaa helteistä tai toisin päin. Entä jos tykkää tasaisesta +25 asteen lämpötilasta lempeän tuulen kanssa :D

Sitten on syytä muuttaa Suomesta pois.

Tietysti ääripäät (tulipalopakkaset ja pahin helle) käyvät kenen tahansa voimille, mutta noin yleensä Suomessa nyt vaan on suuret lämpötilojen vaihtelut. Turha niistä on inistä.

Mä epäilen syntyneeni väärään maahan, noin +20 ympäri vuoden olis ihanaa, kesällä kunnon helteet :D Ja juu, olen huomannut saman, että sitä ei ääneen saisi sanoa. Helteestä kyllä saa valittaa.. ilmeisesti ;)

Sitten on syytä muuttaa Suomesta pois.

Tietysti ääripäät (tulipalopakkaset ja pahin helle) käyvät kenen tahansa voimille, mutta noin yleensä Suomessa nyt vaan on suuret lämpötilojen vaihtelut. Turha niistä on inistä.

Ei kai Suomi ole pelkkä ilmasto?

Edit: Sisällä saa tuon miellyttävän lämpötilan säädetyksi, vain tuuli ja tuoksut puuttuvat :)

Saahan sen ääneen sanoa, mutta jos olet syntynyt väärään maahan niin voihan sitä mennä syntymän jälkeen asumaan sellaiseen maahan missä on +20 vuoden ympäri. Tätä Suomen ilmastoa on vähän vaikeampi muuttaa. Miksi siis valittaa sellaisesta, jota ei voi muuttaa.

[QUOTE="vieras";25307808]Ei todellakaan, mutta kyllä se ilmasto on aika suuri tekijä suomalaisuudessa. Vaikuttaahan se aika paljon elämään täällä.[/QUOTE]

Jos olisin saanut valita synnyinpaikkani niin en olisi valinnut Suomea ilmaston takia. Mutta vanhemmat ja perhe olivat kyllä erinomaisia ja nyt minulla on siteitä tänne.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Saahan sen ääneen sanoa, mutta jos olet syntynyt väärään maahan niin voihan sitä mennä syntymän jälkeen asumaan sellaiseen maahan missä on +20 vuoden ympäri. Tätä Suomen ilmastoa on vähän vaikeampi muuttaa. Miksi siis valittaa sellaisesta, jota ei voi muuttaa.
Sitä syntymän jälkeen menee jonnin aikaa ennekuin on sen ikäinen, että moiseen rahkeet riittää. Siinä ajassa taas tapahtuu paljon sellaista mikä saattaa pitää suomessa. Jos minulla ei nyt olisi lapsia niin muuttaisin kyllä pois, toki siihen vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkkä ilmasto.

• Tykkää
Reactions: Data
Lukematta muita viestejä kommentoin, että ehkä monet eivät vaan jaksa alituista valittamista ylipäätään. Ihan sama tekeekö sen keväästä, kesästä, talvesta vai syksystä.

Tai sitten ovat vaan sellaisia ihmisiä jotka luulevat että itse oikeasti "tietävät" mikä on oiken ja muunlainen ajattelu on väärää. Onhan näitäkin olemassa.

Mä vihaan pakkasta ja kylmää. Tällainen talvi olisi just hyvä mulle, toivottavasti jatkuu pitkään =) Talvella saisi olla ehkä viikon ajan lunta niin lapset pääsis pulkkaileen, tosin senkin viikon mieluummin kävisin jossakin lapissa pulkkailemassa.

Mulla on semmoset lampaannahkatossut, joissa on nahkapohja, eikä niitä voi pitää, kuin talvella, niin, että pakkasta on vähintään 5 astetta. Niitä voi pitää ilman sukkia, eikä tule kylmä, jos on koko ajan liikkeessä. Niillä voi luistella jos on jäätä tai lunta. Laitoin karvahaalarin päälle ja ne jalkaan ja tein ihania talveiretkiä ympäristöön. Nyt on vaan märkää ja kylmää. :(

Tossut kastuisivat ja karvahaalarilla ei tarkene.

Yhteistyössä