herukoista mehua...paljonko sokeria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa mehustamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katujen Kuningatar:
Meillä juodaan omat mehut aina sokerittomina! :D Paljon terveellisempää kun ei oo lisättyä sokeria ja maistuukin paremmalle. Tulee marjan oma maku esiin.

paljonko saat mehua 5kg herukoista ilman sokeria?
Olen jotenkin luullut että sokeri auttaa mehun irtoamisessa ja säilönnässä

Minä laitan maijalllisen (eli 10litraa) viinimarjaa ja pussillisen sokeria. Sokerin laitan isoon kattilaan johon lasken mehut päälle, joten sokeri sulaa mehuun eikä tarvitse myöhemmin sekoitella mehun sekaan enää. Säilyy paremmin jos on sokeria ja maistuukin toki paremmalle. Mehua tulee tästä 10litrasta marjoja noin 4-5litraa. Mehustan reilun tunnin marjoja.

mä sain viimeiks reilu maijallisesta marjoja 9l mehua.
Mustiin ei tarvia niin paljon sokeria ku punasiin, mutta sekin on makuasia.
Punasiin jostain löysin ohjeen että 3l mehua 1kg sokeria..
Ite laitoin tuohon 9l mehua 2kg sokeria, pääosin punasta oli marjat.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mä sain viimeiks reilu maijallisesta marjoja 9l mehua.
Mustiin ei tarvia niin paljon sokeria ku punasiin, mutta sekin on makuasia.
Punasiin jostain löysin ohjeen että 3l mehua 1kg sokeria..
Ite laitoin tuohon 9l mehua 2kg sokeria, pääosin punasta oli marjat.

Eikö tule tolla tavalla liian sokerista?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minä laitan maijalllisen (eli 10litraa) viinimarjaa ja pussillisen sokeria. Sokerin laitan isoon kattilaan johon lasken mehut päälle, joten sokeri sulaa mehuun eikä tarvitse myöhemmin sekoitella mehun sekaan enää. Säilyy paremmin jos on sokeria ja maistuukin toki paremmalle. Mehua tulee tästä 10litrasta marjoja noin 4-5litraa. Mehustan reilun tunnin marjoja.

Vain tunnin? Miten isolla pidät lieden?

Eikös siinä mene hukkaan sokeri kun laittaa marjojen päälle keittimeen sokerin, jos ei käytä mehustettuja marjoja enään mihinkään, ne marjojen kuoret myös ottaa osansa sokerista, siis se on tuhlausta, mutta mehustettujen marjojen mehuun kyllä sokerin voi laittaa, siihen taatusti sulaa ja maustuu.

Yhteistyössä