Herralle hernekeittoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt orja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt orja

Vieras
Minulta paloivat päreet marraskuun alussa aviomiehen ""laiskuuden"" tähden. Omasta mielestään hän on tietenkin aktiivinen, kun käy uimassa, punttisalilla, peli-illoissa (keilausta, sählyä, jääpalloa), kiekko-otteluissa, kursseilla ja kokouksissa. Kotona hän ei eväänsä heilauta muuten kuin ruokapöydässä ja olohuoneessa kaukosäätimen suuntaan.
Minä teen meistä raskaampaa ansiotyötä. Kuitenkin jostain kummasta syystä koko arkielämän pyörittäminen on jäänyt minulle. Ostokset, lasten asiat, ruuanlaitto, siivous, pyykit jne...loputtomasti. Ei kai se sentään mikään LUONNONLAKI ole, että vaimo tekee kaiken!!!
Aloitin kotikapinan. En huuda enkä herjaa, mutta monta kertaa viikossa toistuvaan kysymykseen: ""Mitä ruuaksi? Olisi vähän kiire!"", vastaan että kattilassa on Jalostajan hernekeittoa. En kata pöytää, mutta keitto on lämmintä. Kun isäntä on poistunut reissuilleen, teen lapsille ja itselleni kunnollista ruokaa. Ja sitä ei säästetä iskälle!!! Silloin, kun hän on kotona ruoka-aikana, saa samaa ruokaa kuin me muutkin. Minä muuten maksan kaikki ruuat. Tämä siksi huomautuksena, että kohta olisi joku viisas ihmetellyt, että mies elättää ja ei saa ruokaa...

Tuttu tilanne.
Kaikkeen muuhun kyllä riittää energiaa mutta ei kotiin, vaimolle, lapsille.
Ei ole puheet auttaneet, hetkeksi kyllä mutta aika pieneksi ja sitten taas on omat jutut ja sohva&kaukosäädin vieneet ajan.

Mitäpä sille voisi tehdä? Itse en ole löytänyt ratkaisua, paitsi sen vihon viimeisen. Sitäpä tässä nyt sitten pyörittelen päässä ja mietin miten edetä. Aika näyttää riittääkö rohkeus, kantti, rahat....

Aika moni mies on jäänyt luola-aikaan, valitettavasti. Tai sitten mies on omaksunut ajatuksen, että elämän pitää olla vain kivaa.
Moni viisas on sanonut, että naisten työssäkäynti ja tasa-arvo edellyttää myös kotitöiden jakamista. Vai kuvittelevatko arvon herrat, että valmis pöytä on katettu heille, vain koska he ovat miehiä. vai ovatko miehet todellakin niin laiskoja ja röyhkeitä, että olettavat heille kuuluvan luontoisetuna passauksen.

Hernekeitto miehelle on aivan oikea ratkaisu, mutta se pitää myös hänelle selvittää, että miksi näin. Ja myös pitää huomata onko miehellä jokin muu homma, joka ""korvaa"" esim. pyykkäyksen.