Herpes silmässä? Voiko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weeru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

weeru

Vieras
On yleensä tosi voimakkaat oireet, mutta olen lukenut myös jollain olleen pelkkää roskantunnetta silmässä ja herpes on löytynyt.

Minulla on kohta jo parin viikon ajan ollut ajoittain roskantunne silmissä, toisessa silmässä myös kevyt punoitus yhdessä kohdassa joka välillä häviää. Voisiko olla niin huono tuuri että olisi herpes...? Muita oireita ei ole.

Herpeshän tulee yleensä vain toispuoleisesti, mutta minulla on roskantunne molemmissa silmissä (vaihtelee). Kostutustippoja en ole vielä kokeillut, olisiko vain kuivat silmät?

Onko paikalla ketään jolla olisi ollut herpes silmässä, miten oireili? Voiko oireita olla molemmissa silmissä?

Kuivat silmät sul on. Just tyypillistä että joskus tulee punotusta ja roskan tunnetta, kun kuivuu. Esim. aamuisin herätessä "hiekkaa silmissä". Sit toisessa hetkessä taas vetistää ja vuotaa, kun jokin vähän ärsyttää, tuuli, ilmastointi tms. Kokeile kostutustippoja, niist ei ainakaan haittaa oo.

Minulla on ollut herpes silmässä ja se kyllä tuntui paljon pahemmalta kuin pelkkä roska silmässä ja punoitus. Se kuumotus ja särky AUUUH! Ja tuli ihan selviä rakkuloita silmän ympärille, silmä muurautui umpeen ja koko kasvonpuolikas oli punainen, turvonnut ja kipeä.

Ja näytin Quasimodolta...

Kukas sitä on vitsinä pitänyt? Tiedän riskit ja siksi sitä heti mietinkin. En vaan viitsisi lääkäriin turhaa mennä. Luulisi herpeksessä olevan oireet koko ajan pahoina. Nyt kuitenkin vain ajoittaista roskan tunnetta. Ja minimaalista punoitusta pari kertaa.

Mulla on ollut, alkoi juuri tuolla roskan tunteella silmässä. Lääkäri käänsi luomen eikä löytänyt mitään, määräsi jotain tippoja. No nehän ei tietenkään mitään auttaneet, lopulöta se lääkäri laittoi lähetteen just tuonne meilahteen silmäpolille. Siellä sit silmälääkäri katsoi ja totesi että on niin tyypillinen herpes kuin suoraan oppikirjasta. Pitkä lääkekuuri, suun kautta piti ottaa lääkettä joku 5 tunnin välein ja sit vielä sitä inhaa paksua voidetta laittaa usein. Ja olikohan tippojakin, en muista enää.

Mulla huononi näkö niin paljon siitä sairaasta silmästä että piti hankkia uudet silmälasit.

Uusimmat

Yhteistyössä