Herpes ja vastasyntyneen hoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hessu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hessu"

Vieras
Onko ketään jolla olisi puhjennut herpes vauvan ollessa pieni? Mitä ohjeita olette saaneet lääkäriltä asian suhteen?

Minulle lääkäri ei sanonut muuta kuin, että älä pussaile vauvaa. Kun taas joillekin on annettu ohjeeksi käyttää suu-nenäsuojusta sen aikaa kun herpes oireilee.

Tämä on kamalan stressaavaa. Tarttuessaan pienelle olisi kuitenkin hengenvaarallinen ja otan suuren huolen asiasta. Jotkut kuitenkin tuntuvat ottavan asian rauhallisemmin. Minä en siihen pysty.

Jos herpeksesi on vanha infektio eli se on ollut sinulla aikaisemminkin on vauva saanut jo kohdussa vasta-aineita. Samoin jos imetät ja sinulla on nyt infektio päällä saa vauva koko ajan vasta-aineita maidosta. On siis epätodennäköistä, että vauvasi saa herpeksen. Vakava infektio on vielä epätodennäköisempi edellämainituista syistä.

Kiitos ff, tällä olen yrittänyt itseänikin lohduttaa.

Entäs jos herpes on sisaruksella ja äidillä ei sitä tiettäävästi ole?? Tällainen tilanne oli tutullani. Tai varsinkin jos herpes on vieraalla ja hän ei tiennyt sen olevan vastasyntyneelle vaarallinen. Pelottava asia koko virus.

Puhutteko nyt genitaaliherpeksestä vai huuliherpeksestä? Jos huuli-, niin nythän on saatavana niitä laastareita. ne estää tartunnan tosi tehokkaasti. Ja muutenkin ihan huippuja. Mulalkin on ollut ko riesa monta kertaa ja ihan ormaalisti olen vauvojani silloin hoitanut. Ei ole tarttunut kenellekään.

esikoinen sairastui herpesvirukseen vauvana ja oli teholla 6 viikkoa ja taisteli elämästään.Virus teki tuhojaan keuhkoissa ja lääkärit käskivät varautua pahimpaan eli vauvan menehtymiseen.Mutta kuinkas ollakkaan Luojalla oli toisenlaiset suunnitelmat ja vauva parani kaikkien hämmästykseksi.Nyt on parikymppinen aikuinen.
Kummallakaan vanhemmista ei ole koskaan ollut herpestä.

meillä: Huh, onneksi teillä oli tuuria. Yleensä siitä kuitenkin vähintään vammautuu, joten pelottaa hirmuisesti.

neljän äiti: Joo, laastarit on täälläkin käytössä. Huuliherpestä nyt lähinnä ajattelin.

Tuon linkin olen katsonut ennenkin ja hämmästyttää tuo vastaus, sillä kyllä hsv1 eli huuliherpeskin voi olla vaarallinen vauvalle vaikka tuossa muuta väitetään.

kun kysyin neuvolasta asiaa sanoivat ettei mitään väliä jos siis on kyse huuliherpeksestä, kunhan ei ole sitä genitaaliversiota.. itsekin olen kuullut että herpes kuin herpes on vaarallinen vauvalle ja siskonikin sanoi että varo sitten vauvan kanssa pusuttelua jos se on puhjennut jne... mutta mikä lääkäreitä sitten vaivaa?????!!!! itse olen katsonut dokumentin jossa vauva kuoli herpekseen jonka sai äidiltään ja juuri keuhkot siinä kärsi... pelästyin siitä mutta ajattelin että kai se oli kans se genitaaliherpes.. en oikein vieläkään tiedä ketä uskoa koska sen rääkin jälkeen mitä pienen vauvan kanssa kokee saan siis varmasti huuleen taas herpeksen :S