herpes ikenessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Hei!

Olen nuoruudestani asti kärsinyt huuliherpeksestä aika-ajoin. Nyt se on (onneksi) ollut poissa muutaman vuoden ajan huulesta. Toisaalta (mikä ei ole niin kiva juttu) vaiva on siirtynyt suun sisäpuolelle. Minulla on kerran ollut ikenessä, ihan hammasrajassa, iso valkoinen alue (vähän niin kuin afta) ja se oli todella kipeä. Hammaslääkäri sanoi sen olevan herpes ja passitti kotiin märehtimään omaa pahaa oloa. Nyt se on uusiutunut taas, tai niin ainakin oletan. Eri kohdalla, mutta kuitenkin hampaan juurella on kipeä turvonnut ien ja siinä näyttäisi olevan jonkinlaisia pieniä pisteitä, herpes-ihomuunnoksia ilmeisesti. Vaiva alkoi jo pari päivää sitten sillä, että limakalvo kuoriutui siitä kohtaa ja nyt näyttäisi herpes puhjenneen.

Minua vaivaa tämä asia todella paljon. Kivun kyllä kestän, mutta se tieto että olen sitä tietämättäni jo levittänyt (en hoksannut kuin vasta tänään et herpeshän siellä jyllää) tätä tautia itselläni muualle ja mieheeni.

Minkälaisia tuntemuksia ja oireita teillä muilla on herpekseen liittyen suun sisäpuolella? Ja mistä tiedätte, että se on tulossa? Miten olette saaneet herpeksen paranemaan nopeammin?

Oletteko uskaltaneet harrastaa suuseksiä oireettomana kautena?

Tämä asia on vaikuttanut parisuhteeseemme ja toivoisin teiltä vastauksia. Olen aika neuvoton tämän asian suhteen.