Hermot menee - mies kyttää syömisiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kytätty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kytätty

Vieras
Mulla menee ihan totaalisesti hermot miehen kanssa! Se kyttäilee ja huomauttelee syömisistäni vähän väliä. Taustatietona siis että olen ihan normaalipainoinen, 165cm ja tällä hetkellä noin 57 kiloa. Paino-ongelmia ei ole koskaan ollut ja nytkin painan noin kilon vähemmän kuin tavatessamme miehen kanssa.
Imetän puolivuotiasta vauvaa, täysimetyksellä menty ja nyt varovaisesti aloitettu vähän kiinteitä joita ei paljoa todellakaan vielä mene. Vauva syö tissiä paljon ja maidoneritys on runsas - varmaan reilusti yli litran vuorokaudessa.
Miehellä on ilmeisesti joku paino- tai läskifobia, itsensä kanssa siis myös - vaikka hän itsekin on ihan normipainoinen. Välillä kommentoi syömisiä tyyliin että ei pitäisi syödä niin ja näin, ei pitäisi syödä niin paljon / niin usein / niin myöhään tai mitä milloinkin.

Olen aina syönyt melko runsaasti, tosin olen aina myös liikkunut aika aktiivisesti vaikka en mikään himourheilija olekaan.
Nyt imetys saa minut todella nälkäiseksi, etenkin iltaisin ehdin huomata nälän (kun lapset nukkumassa). Ei todellakaan ole mukavaa kun toinen kyttää ja huomauttelee kun syön - vähän tyyliin että kun hänen ei pitäisi, niin ei minunkaan pitäisi. Olen pari kertaa sanonut takaisin aika napakasti että aikuisena ihmisenä pystyn huolehtimaan omasta syömisestäni, mutta aina vaan tuo jaksaa kommentoida.
Herkkuja tuli toki syötyä joulun aikaan, mutta yleensä nuo nasevat kommentit tulevat ihan typeristä jutuista eli perusterveellisen ruoan / välipalan syömisestä.
Mitä ihmettä pitäisi sanoa että toiselle menisi jakeluun että osaan katsoa itse painoni ja syömiseni perään enkä halua holhoamista sen suhteen??! Samat vaatteetkin menevät ihan heittämällä, kuin ennen raskauksia (lapsia nyt kaksi, sama vaatekoko ja vaatteet kuin ennen ensimmäistä raskautta).

No minä olen tuollaisen kanssa elänyt 20 vuotta ja olen oppinut olemaan kuuntelematta. Siltä palo proput kun en noudata neuvoja, totean vain että aha, alko itte käymään salillakin, kun kuulemma jonkun on jotain tehtävä, tuumasin vain että aha.

[QUOTE="vieras";22840080]No minä olen tuollaisen kanssa elänyt 20 vuotta ja olen oppinut olemaan kuuntelematta. Siltä palo proput kun en noudata neuvoja, totean vain että aha, alko itte käymään salillakin, kun kuulemma jonkun on jotain tehtävä, tuumasin vain että aha.[/QUOTE]

Mahtavaa! "Aha" tulee käyttöön meilläkin, ja opettelen olemaan pahoittamatta mieleni turhista kommenteista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22840013:
Mitä sanotkin, sano se kuuluvasti ja selvästi artikuloiden.......

Aika suoraan varmasti kannattaa sanoa, tyyliin PIRÄ KUULE HUOLI OMISTA ASIOOSTAS VAIN!!!ottaisitko kultaseni lisää kahvia? *kaataa*

Just noin! :D

Liiallinen välipalojen napostelu on pahasta

Käsittääkseni kysyjä syö nälkäänsä eikä napostele lystin vuoksi! Itse imetän 4 kk ikäistä vauvaa ja tunnistan tuon ettei ehdi syödä tarpeeksi ja imettäminen on niin kuluttavaa että välillä päässä suhisee kun energiavarastot loppuvat. Muistuta miehelle että imettäminen kuluttaa vähintään yhden ison aterian verran päivässä (n. 500 kcal) ja että sinun PITÄÄ syödä vähän enemmän kuin normaalisti jotta jaksat. Sinulla ei ole mitään tarvetta laihtua, joten tuo kalorivaje on syytä täyttää.

Täytyy kyllä sanoa että aika ikävä asenne siipallasi. Itselleni jäi 7 kiloa raskaudesta ja painoindeksi lievän ylipainon puolella, mutta mieheni ei anna minun moittia itseäni, pitää hyvänä vain. Yritän niitä kiloja nyt pikkuhiljaa karistella, mutta helppoa se ei ole kun on kokoajan nälkä.

Yhteistyössä