hermot menee hormoniehkäisyyn ja moneen muuhunkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piip.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piip.

Vieras
Että sitten mikään ei vois olla sellainen ettei tulisi mitään ikävää vaivaa.

Minipillerit = iho menee aivan hirveäksi, karvojen liika kasvu.
Hormonikierukka = jatkuvat kuukautiset, akne
Kuparikierukka = krooninen hiiva, kohtutulehdukset, helvetilliset menkat
Ye-pillerit = osa aiheuttaa migreeniä ja nyt nämä viimeiset tekee niin että mä vuodan joka toinen viikko, ei kivaa!

Taidan siirtyä selibaatin puolelle...

Kapselit sisältää samoja hormoneja kuin esim minipillerit eli haittavaikutukset lienee samat.
Kondomi on pidemmän päälle tympeitä avoliitossa ja lateksittomat aika kalliitakin.
Piikki kuulostaa hirveältä.

Ehkä mä joskus kokeilen rengasta tai jotain muuta ye-pilleriä... Nyt vaan huvittais olla hormoni vapaa...

[QUOTE="aapee";28869462]Kapselit sisältää samoja hormoneja kuin esim minipillerit eli haittavaikutukset lienee samat.
Kondomi on pidemmän päälle tympeitä avoliitossa ja lateksittomat aika kalliitakin.
Piikki kuulostaa hirveältä.

Ehkä mä joskus kokeilen rengasta tai jotain muuta ye-pilleriä... Nyt vaan huvittais olla hormoni vapaa...[/QUOTE]

Varmasti moni meistä haluaisi olla hormonivapaa, kunpa vaan sellaisia vaihtoehtoja olisi enemmän : / Mulla on rengas ja se on kyllä siitä kiva, kun vapauttaa hormoneja paikallisesti. Eli ei tarvitse yhtä suurta hormonimäärää, kuin ye-pillerit, koska ei kulje kehon läpi. Tarvitsee muistaa vain 2x kuukaudessa, kun poistat entisen ja vuodon jälkeen asetat uuden. Mulla on aina kännykässä muistutukset näille päiville. Itse pidän 2 kuukautta putkeen, eli välillä vaan vaihdan uuden tilalle ja joka toinen kuukausi pidän vuotoviikon.

Mulla on ollut ehkäisylaastari käytössä jo ainakin 4 vuotta ja tykkään kovasti. Siinä on sama periaate kuin ehkäisypillereissä ja -renkaassa, mutta se vaihdetaan viikottain. Ainut huono puoli mitä siitä löydän, on että se jättää sitä liimatuhrua iholle niinkuin laastarit tekee... Mutta pieni paha se on :)

Yhteistyössä