Hermo menee! Voiko auton turvavöitä vaihtaa/ muuttaa/ lyhentää? Sis. purnausta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laita mies autokauppaan ja..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laita mies autokauppaan ja..

Vieras
Eli meillä perhe kasvoi, ostettiin vanhempi bemarin farmari, mikä on aivan huippu. MUTTA. Keskellä oleva lantiovyö onkin jollain tapaa liian pitkä, eli vauvan kaukaloa ei sillä saakaan kiinni. Ei viitsisi autoa vaihtaa, tuo toimii muutoin meillä hyvin. Nyt vaan ei mahduta autoon minä ja lapset, eli pikkasen kiristää.

Onko kellään tietoa voiko noita auton vöitä muunnella, tai jopa vaihtaa esim. lantiovyö kolmipistevyöksi? Tai vaihtaa sellaiseksi että sen saa tarpeeksi lyhyelle jotta vauvankaukalon saa turvallisesti kiinni.

Kolmipistevyöksi muuttaminen olis ainakin vw passatissa maksanut ihan älyttömästi. Siis tyyiin yli 1000 e koska koko takaselkänoja olisi pitänyt uusia ja joku tukipalkki laittaa sinne. Eikä siinä toisaan ole kiristintä, jolla sen saisi esim hoikalle ihmiselle säädettyä? Kyl meillä ainakin passatissa sen kaukalon jalustan sai ihan hyvin kiinni keskipaikalle.

Muok. katopa tää:

http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/privbus.htm

Eikö bemarin lannevyötä voi lyhentää, niin kuin normaalia lannevyötä voi? On tosi kauan siitä kun mulla oli viimeksi kaukaloikäinen lapsi joten en ole ehkä ajantasalla muutenkaan mut, voiko kaukalot nykyisin kiinnittää pelkällä lannevyöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Eikö bemarin lannevyötä voi lyhentää, niin kuin normaalia lannevyötä voi? On tosi kauan siitä kun mulla oli viimeksi kaukaloikäinen lapsi joten en ole ehkä ajantasalla muutenkaan mut, voiko kaukalot nykyisin kiinnittää pelkällä lannevyöllä?

voi jos on telakallinen istuin

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Kyl ne jalustalliset mallit voi. Ei pelkkää kaukaloa.

Kiitos vastauksista.
Niin, meillä on kaksi kaukaloa ja kaksi turvavyöistuinta autossa. Eli vapaita paikkoja ei ole, ja siltikin mies tai minä jäädään "yli" :D

Pitää itse käydä kurkkimassa tilanne, nämä on siis mieheltä kuultuja nämä että jalustaa ei saa kiinni siihen keskipaikalle. Ei viitsisi pelkällä lantiovyöllä kuljettaa noita turvavyöistuimessa istuviakaan kumpaakaan.

Äh. Alan kallistua kokoajan enemmän jonkun pakettiauton puoleen missä olisi penkit kaikille ja tilaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Kolmipistevyöksi muuttaminen olis ainakin vw passatissa maksanut ihan älyttömästi. Siis tyyiin yli 1000 e koska koko takaselkänoja olisi pitänyt uusia ja joku tukipalkki laittaa sinne. Eikä siinä toisaan ole kiristintä, jolla sen saisi esim hoikalle ihmiselle säädettyä? Kyl meillä ainakin passatissa sen kaukalon jalustan sai ihan hyvin kiinni keskipaikalle.

Muok. katopa tää:

http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/privbus.htm

Kiitos linkistä :)
Pitääpi tutkailla ja näyttää miehellekin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos vastauksista.
Niin, meillä on kaksi kaukaloa ja kaksi turvavyöistuinta autossa. Eli vapaita paikkoja ei ole, ja siltikin mies tai minä jäädään "yli" :D

Pitää itse käydä kurkkimassa tilanne, nämä on siis mieheltä kuultuja nämä että jalustaa ei saa kiinni siihen keskipaikalle. Ei viitsisi pelkällä lantiovyöllä kuljettaa noita turvavyöistuimessa istuviakaan kumpaakaan.

Äh. Alan kallistua kokoajan enemmän jonkun pakettiauton puoleen missä olisi penkit kaikille ja tilaa..

Herää kysymys, että miksi te ostitte noin pienen auton? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksista.

jos on 3 lasta ni kyl silloin farmariin mahtuu... ainaki me aijotaan mahtua

Alkuperäinen kirjoittaja audi a6:
Kiitos vastauksista.

Niin mekin. Meillä on ihan perusfarkku (407sw) ja meitä on viisi. ap ilmoitti, että heillä 2 kaukaloa ja 2 turvavyöistuinta. Ja että hän tai mies jää "yli".

Niin siis meitä on kuusi, eli neljä lasta :) Auto käytössä siis minulla ja neljällä lapsella päivisin tai jos mies ei lähde mukaan, muuten matkataan kahdella autolla jolloin ongelmaa ei ole.

Niin auto ei ole pieni, vaan lantiovyö liian pitkä ;)
(Viitossarjan bemu on varmaan yksi isoimmista farkuista)

Pitää huomenna soittaa hallille ja kysyä onnistuuko heiltä turvavyön vaihto, tilaan tuolta Ammattilaisen antamasta linkistä tuollaisen rullalantiovyön ja ongelma on ratkaistu.
Kiitos avusta!

Alkuperäinen kirjoittaja audi a6:
Kiitos vastauksista.

Niin mekin. Meillä on ihan perusfarkku (407sw) ja meitä on viisi. ap ilmoitti, että heillä 2 kaukaloa ja 2 turvavyöistuinta. Ja että hän tai mies jää "yli".

mut jos eessä on airbag ni sillon se on yks lapsista joka jää yli..

Yhteistyössä