Herkullinen kakku tai piirakka, johon voisi käyttää joulupipareiden jämät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkusuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi niitä pipareita ei voi syödä sellaisenaan? Meillä paistettiin viimeiset taikinat vasta just nyt viikonloppuna ja koristeltiin lopuilla sokerikuorrutteilla. 3-vuotias tykkää ja pyytää niitä syötäväksi ja halusi ehdottomasti toki leipoa myös. 1-vuotiaskin hokee "pipaa, pipaa, anna mulle".

Googleta glögijuustokakku. On tosin aika jouluinen.

Jossain lehdessä oli "mainos" noista Valion maustetuista rahkoista. Pipareita jälkiruokakulhoon palasina, kostutettiin muistaakseni kahvilla ja sitten maustettua rahkaa päälle. Jos noita ei ole enää myynnissä (taitaa olla kausituote) niin helpostihan tekee itsekin perus-rahkasta, ehkä kermaa vähän sekaan, sokeria ja vaikka luumuhilloa tai jotain sitruunaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No ei kumpikaan, mutta sekoita vaniljajäätelöön :p

Tai tee joku hyytelökakku ja pipareista pohja.

En oo ikinä hyytelökakkua tehnyt, joten millanen olisi hyvä?

Augh.

Tutkailepas kotikokin sivustoa.

Tai sitten teet näppituntumalla kuten mä:

Pipareita murusiksi ja hiukan voisulaa sekaan ja taputtelet vuuan pohjalle tiiviisti. (irtopohjavuoka)
Hyytelöseokseen tapaan laittaa ison purkin rahkaa ja kermavaahtoa sekaan. Noitten pipareitten kaverina laittaisin rahkaseokseen lakkahilloa tai lakkoja sellaisenaan.
Liivatelehtiä 3-4 muistaakseni(tarkista hiukan paketin kyljestä) ja sokeria maun mukaan. Vaniljaa ehkä himpun verran? Ja jos pipareita on runsaasti niin muruia vielä rahkaseokseenkin.

Sitten vain jääkaappiin hyytymään muutamaksi tunniksi ja voilá!

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
juustokakun pohjaksi?

Mun äiti teki just jäädykettä johon tuli piparinmurusia - mut älä kysy ohjetta... Varmaan jonku jäädykkeen ohjetta mukaillen syntyis.

Just nimenomaan ohjeita kaipaisin, kun en oo ennen tehnyt hyydykekakkuja sun muita. En viitsisi netistä umpimähkäänkään ohjeita ottaa...

Yhteistyössä