Herkkujen pois jäänti, kuinka äkkiä tuloksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka äkkiä alkaa tuloksia näkyyn jos jättää kaikki herkut pois eli makeat ja suolaset. Niiden tilalle vihanneksia ja hedelmiä ja muuten normaali terveellinen ruokavalio. 2x viikossa salilla, töissä tulee myös liikuttua jonkin verran. Millon pitäisi tuloksia tulla? Aikasemmin herkkuja mennyt joka päivä eli paljon.

Tuohan riippuu aivan henkilöstä. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että jos jätän herkut pois, ei tapahdu mitään. En ole juuri ikinä syönyt mitään herkkuja, siis säännöllisesti enkä osta niitä koskaan kotiin paitsi lapsille.

Et välttämättä kovinkaan nopeasti koska kun palaat normaaliruokavalioon (esim. 2000-2200 kcal/vrk), lihominen vain lakkaa ja pysyt entisessä painossa. Jotta laihtuisit esim. 500g/vko täytyy kalorivajetta olla n. 500 kcal/pvä. eli sellainen jonka peruskulutus on 2000 kcal/vrk saa syödä 1500 kcal/pvä -pysyäkseen tuossa päivittäisessä energiamäärässä saa jo miettiä mitä syö ja miten paljon, ei riitä pelkkä herkkujen korvaaminen hedelmillä. Liikunta toki tehostaa mutta harvapa päivittäisessä liikunnassa saa poltettua yli 400 kcal.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Tuohan riippuu aivan henkilöstä. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että jos jätän herkut pois, ei tapahdu mitään. En ole juuri ikinä syönyt mitään herkkuja, siis säännöllisesti enkä osta niitä koskaan kotiin paitsi lapsille.

Tietenkin riippuu, mutta kysellä saa kuitenkin.
Itse ole syönnyt aikaisemmin päivittäin herkkuja, suklaata, sipsiä, karkkia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et välttämättä kovinkaan nopeasti koska kun palaat normaaliruokavalioon (esim. 2000-2200 kcal/vrk), lihominen vain lakkaa ja pysyt entisessä painossa. Jotta laihtuisit esim. 500g/vko täytyy kalorivajetta olla n. 500 kcal/pvä. eli sellainen jonka peruskulutus on 2000 kcal/vrk saa syödä 1500 kcal/pvä -pysyäkseen tuossa päivittäisessä energiamäärässä saa jo miettiä mitä syö ja miten paljon, ei riitä pelkkä herkkujen korvaaminen hedelmillä. Liikunta toki tehostaa mutta harvapa päivittäisessä liikunnassa saa poltettua yli 400 kcal.

En siis varsinaisesti laihduta niin että kiduttasin itseäni nälällä. Vaikka olen syönnyt tosi paljon herkkuja niin painoni on pysynyt samana niin toivon että kun ne jätän kokonaan pois niin edes vähän lähtisi kiloja pois ja lisään vielä liikunnan siihen.

Joo, minä olen muuttanut muutenkin ruokailutottumuksia, esim. vaihtanut levitteen voista rahkaan, jättänyt ruualla maidon pois ja syönyt pienempiä annoksia. Lisäksi tuo tunnin kävely päivässä. Ihan takuulla laihtuu. Mieluummin laihdutan näin kuin jollain ihmedietillä tai karppaamalla. Karppasin aikoinana ja se vasta on touhua, voi morjens. Mutta siis yhelle sopii yks juttu ja toiselle toinen.

Herkkujen lopettaminen kannattaa, niissä tulee turhia lisäaineitakin ja kaikkea.

En siis varsinaisesti laihduta niin että kiduttasin itseäni nälällä. Vaikka olen syönnyt tosi paljon herkkuja niin painoni on pysynyt samana niin toivon että kun ne jätän kokonaan pois niin edes vähän lähtisi kiloja pois ja lisään vielä liikunnan siihen.

No tuo tyylihän on paras, mutta itselleni liian h i d a s

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla ollu nyt viikon tollanen meninki ja lisäksi kävelyä joka päivä n. tunti. 1300g on lähtenyt viikossa.

Mut epäilen et on toi 1300g rasvaa kuitenkaan ;)

Siis mitä se sit olis? Miten nesteet nyt sen kummemmin lähtis liikkeelle? Oon aiona juonu paljon enkä pidä mitään tiukkaa diettiä. En tajua miski nyt erityisesti lähtis nestettä! Jossain atkinssilla lähteekin nestettä joilalin monta kiloo, tässä ei ole sama juttu.

Joo, riippuu siitä, miten ison osan energiasta olet saaanut herkuista. Mulla kyllä auttoi aika nopsaan.

Niinpä. Jos on suklaalevyn illassa syönyt ja päivisin käynyt vetämässä hampurilaiset niin aika nopeasti varmaan tulee tuloksia.

Yhteistyössä