Henkkareista asiaa!

• Viestiketjun aloittaja se3e2
  • Ensimmäinen viesti
se3e2
En ole käynyt baareissa tai reissussa missään melkein vuoteen. Henkilökorttini vanhentui viime vuoden kesäkuussa, mutta täällä meidän käpykylässä se on käynyt kyllä Alkossa yms missä on vaadittu henkkareita. Tarkoitus on ollut uusia, mutta se vaan on jäänyt kun ei ole ollut tarvetta.
Nyt yllättäen tuli vähän lyhyellä varoitusajalla kutsu kaverin synttäreille toiseen päähän Suomea. Siellähän oltaisiin baariin menossa jne. Käykö toi vanhentunut hlökortti esim baareissa henkkarina vai voiko joku alkaa nipottamaan?! Vai pitäiskö mun hakea joku pikapassi? En tiedä onnistuuko sekään kun täällä on poliisilaitos auki kerran viikossa...

Eipä sitä ole pakko hyväksyä vanhentunutta henkilökorttia, eli joko pääset tai sitten et.
"Myös itse kortti vanhenee, eikä se enää kelpaa henkilöllisyystodistuksena eikä matkustusasiakirjana. Vanhentuneen tai peruutetun kortin varmenteet poistetaan julkisesta hakemistosta."

Viimeksi muokattu:
vierailija
Tää on vanha ketju, mutta hitto te vastaajat ootte lampaita.

Ei se passin omistajan ikä siitä mihinkään nuorene vaikka itse passi olisi vanhentunut, jos se on kuitenkin laillinen passi. Toi on vaan keino saada kansalaisilta lisää rahaa kun pitää henkilöllisyystodistukset uusia viiden vuoden välein.

Yhteistyössä