Henkistä väkivaltaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Mies on työttömänä kotona, mutta silti joudun joka aamu nousta lasten kanssa ylös, viedä ulos, laittaa ruuan, siivota jne. Eikä mies osallistu mihinkään, eikä auta vaikka kuinka olen sanonut ja huutanut sille! Sulkeutuu vaan omiin oloihinsa tietokoneelle (on omat kalliit vehkeet), eikä tee mitään auttaakseen, ei vaikka tietää hyvin että mulla on selässä vika joka kipuilee päivittäin ja johon joudun ottaa vahvoja kipulääkkeitä. Lapsen jos pyydän illalla laittamaan nukkumaan, jättää yksin huoneeseensa ja itse istuu kuulokkeet päässään koneella. Joudun sitten käydä katsomassa onko sillä kaikki hyvin...Mun mielestä mies on tosi itseriittoinen ihminen

Kiitos vastauksista. Ei sitä oikein minkään avun piiriin saa, pakoilee sos.työntekijöitäkin; ei tuu sovittuihin tapaamisiin eikä ole kotona jos tulevat kotiin käymään, näin viimeksi kävi.

en oikein nää muuta mahdollisuutta millä asiat korjaantuisivat kuin että mies hakisi apua itselleen. jos on sen luonteinen ettei terapiaan suostu, niin olisko ihan mahdoton ajatus hakea edes masennuslääkkeet lääkäristä? hoitamattomana tuo voi nimittäin kestää vuosia ja jopa pahentua.

sulle lähetän kovasti voimia, olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa (vaikka selkävaivaa ei olekaan) ja tiedän miten se tuskastuttaa. apua kannattaa hakea jos vaan jollain konstilla saat miehen siihen suostumaan. nyt meillä on asiat hyvin ja mies on kuin toinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista. Ei sitä oikein minkään avun piiriin saa, pakoilee sos.työntekijöitäkin; ei tuu sovittuihin tapaamisiin eikä ole kotona jos tulevat kotiin käymään, näin viimeksi kävi.

onhan toi hankala tilanne

:/ kun ei ketään voi väkisin hoitoon raahata. Hae mielenterveystoimistosta jtn esitteitä ja jätä vaivihkaa näkösälle..vaikka sellainen kohta joka tarkoitettu masennusta sairastavan puolisolle. En kyl tiedä auttaako tuollainen vinkki mut jos laittas edes miettii :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
Mies on työttömänä kotona, mutta silti joudun joka aamu nousta lasten kanssa ylös, viedä ulos, laittaa ruuan, siivota jne. Eikä mies osallistu mihinkään, eikä auta vaikka kuinka olen sanonut ja huutanut sille! Sulkeutuu vaan omiin oloihinsa tietokoneelle (on omat kalliit vehkeet), eikä tee mitään auttaakseen, ei vaikka tietää hyvin että mulla on selässä vika joka kipuilee päivittäin ja johon joudun ottaa vahvoja kipulääkkeitä. Lapsen jos pyydän illalla laittamaan nukkumaan, jättää yksin huoneeseensa ja itse istuu kuulokkeet päässään koneella. Joudun sitten käydä katsomassa onko sillä kaikki hyvin...Mun mielestä mies on tosi itseriittoinen ihminen

En katsoisi henkiseksi väkivallaksi, olet lähinnä turhaantunut ja ehkä väsynyt, sen vuoksi moitit miestäsi. Yritä skarpata kovemmin ja hillitä kieltäsi muuten tuo ´kritisointi´ saattaa kasvaa sellaisiin mittoihin jota voi pitää jo henkisenä väkivaltana.

Tottakai olen turhautunut ja väsynyt, kun tilanne on jatkunut jo monta vuotta. Pitäiskö mun vaan olla kiltisti ja hiljaa, kun mies ei tee mitään?? Mies on useasti uhkaillut jopa fyysisellä väkivallalla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai olen turhautunut ja väsynyt, kun tilanne on jatkunut jo monta vuotta. Pitäiskö mun vaan olla kiltisti ja hiljaa, kun mies ei tee mitään?? Mies on useasti uhkaillut jopa fyysisellä väkivallalla

Fyysisellä väkivallalla uhkailu ei haittaa niin kauan kuin ei tule daijuun oikeasti.
Siinä vaiheessa kun ärsyke ylittää sellaisen kynnyksen että se menee jo yli hilseen tai blokkaa rationaalisen ajattelun niin henkilö saattaa uhata väkivallalla tai jopa käyttää sitä.

Tuo minun aikaisempi viesti oli tarkoitettu lähinnä huulen heitoksi. Mutta se siitä.

Pitäisi yrittää saada mies puhumaan jollekkin varmaankin. Masentuneen on aika vaikea nähdä asioita samalla tavalla kuin terveen ihmisen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:

En katsoisi henkiseksi väkivallaksi, olet lähinnä turhaantunut ja ehkä väsynyt, sen vuoksi moitit miestäsi. Yritä skarpata kovemmin ja hillitä kieltäsi muuten tuo ´kritisointi´ saattaa kasvaa sellaisiin mittoihin jota voi pitää jo henkisenä väkivaltana.

Kaikella on rajansa ja musta ne jotka eivät ole eläneet masentuneen kanssa joka ei halua apua hakea niin eivät osaa ajatella miten raastavaa sellanen elämä voi olla. Sillon musta on turha sanoa et yritä skarpata kovemmin ja jaksa ottaa se kaikki p*** niskaan mitä toinen pahassa olossaan latelee.
:hug: sulle ap

Mä en varmaan jaksais katella sellaista miestä joka vuosikausia loisii himassa eikä tee mitään. jos kerran joutuu kaiken itse tekemään niin miksei sitä samantien voi ollakin yksin, helpommalla pääsee.

Aloitus olisi voinut olla minun kirjoittama. Meilläkin mies on työttömänä ja lorvii tietokoneella kaiket päivät tekemättä pienentäkään kotityötä ilman pitkää nalkuttamista. Pitäisi kai jaksaa käyttää positiivisia keinoja, eli kehua vähäisestäkin hyvästä. Mutta kun itse alkaa olla rätti, niin ei oikein jaksa sellaista peliä. Minä en silti aio alistua. Selkeä työnjako tulee olemaan, tai sitten siivoja taloon.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Kaikella on rajansa ja musta ne jotka eivät ole eläneet masentuneen kanssa joka ei halua apua hakea niin eivät osaa ajatella miten raastavaa sellanen elämä voi olla. Sillon musta on turha sanoa et yritä skarpata kovemmin ja jaksa ottaa se kaikki p*** niskaan mitä toinen pahassa olossaan latelee.
:hug: sulle ap

Näinpä. Sitä paitsi vaikka tietynlainen käytös johtuisi sairaudesta, sen sietäminen loputtomiin ilman että se toinen edes yrittää tehdä asialle yhtään mitään, ei ole todellakaan helppoa eikä aina edes mahdollista. Paitsi jos haluaa uhrata oman mielenterveytensä siinä samalla.

Mitäs jos se mies vaan yksinkertaisesti on patalaiska, ei ole kiinostunut vaimostaan ja lapsistaan, pitää heitä ihan itsestäänselvyyksinä? Tyytyväinen vaan kun palvelu pelaa. Ja mikäs siinä niin kauan kun se vaimo kiltisti laittaa ruoan eteen, pesee pyykit, siivoaa, hoitaa ne lapset jne. Älä passaa sitä miestä! Ja jos ei kerran apu kelpaa, ei suostu tekemään "masennukselleen" mitään, sitten harkitsisin sinuna, jaksaisinko katsella moista menoa. Ehkä voisitte lähteä lasten kanssa vähäksi aikaa vanhempiesi tai ystäviesi luo kyläilemään, ja antaa miehen miettiä asioita rauhassa. Ehkä sitten olisi valmiimpi keskustelemaan asioista kanssasi. Faktahan on se, että jos et sinä asialle nyt tee jotain radikaalia, elämänne jatkuu tasan tuollaisena hamaan tulevaisuuteen.

Yhteistyössä