Henkilökortista

• Viestiketjun aloittaja ööö
  • Ensimmäinen viesti
ööö
Kertokaahan mulle, miten voin hakea lapselle henkilökorttia, jos henkilöllisyys pitää todistaa henkilökortilla?

Henkilökorttia haettaessa on oltava mukana
- 1 passikuva lue valokuvaohje tästä
- luotettava selvitys henkilöllisyydestä (passi tai henkilökortti)
- mikäli hakija on alle 18-vuotias, huoltajien suostumus (paitsi ns. alaikäisen henkilökortti)

ööö
No, jos hakisin sitä itselleni, niin kuinkas sitten.
Vai saako passin sitten ilman mitään todisteluja, että voisin sitten sillä hakea henkilökorttia. Tuo ohje on siis poliisin sivulta suoraan. Ei siinä ole eritelty, että koskisi vain lapsen korttia.

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
No, jos hakisin sitä itselleni, niin kuinkas sitten.
Vai saako passin sitten ilman mitään todisteluja, että voisin sitten sillä hakea henkilökorttia. Tuo ohje on siis poliisin sivulta suoraan. Ei siinä ole eritelty, että koskisi vain lapsen korttia.
kun aikuinen hakee itselleen ensimmäistä kertaa henkkaria /passia eikä ole todistusta mukana. Asia selvitetään tutkinnallisin keinoin..
eli tyyliin isän syntymäaika, syntymäpaikka,äitin tyttönimi jne..

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
No toivottavasti ajokortti riittää todistamaan mun henkilöllisyyden, että saadaan lapselle henkilökortti. Muuten jää SM-kilpailut tytöltä väliin.
Kyllä sen saa vastaamalla muutamiin henk. koht kysymyksiin

vieras
Eikö se ole aika varma jos hakee mennessä ensin lapselle virkatodistuksen? Siitä näkyy mm vanhempien nimet ja äidin henkilöllisyys on helppo todeta ajokortilla tms. Näin mä tekisin, se virkatodistuksen pari euroa ei paljoa vaikuta.

Yhteistyössä