Hemoglobiini mulla 151. Hyvä vai huono asia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei Tiiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei Tiiä

Vieras
Ennen se oli noin 130 paikkeilla. Onko jo liian korkea arvo naisella ? Terkkari ei kommentoinut...Jäin siis miettimään että onko tuo nyt hyvä vai huono.
Oloni on ainakin hyvä !

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ihan hyvä, tosin pari kertaa vuodessa olisi syytä luovuttaa verta ettei mene liian korkeaksi.:)

Upea asia mutta EN USKALLA !!! Pyörryn varmasti.
Mitä sit jos vielä korkeammaksi menee ? Eikö mahdu kulkeen...
Hölmöjä kysyy hän !

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan hyvä, tosin pari kertaa vuodessa olisi syytä luovuttaa verta ettei mene liian korkeaksi.:)

Hölmöjä kysyy hän !

No etkä pyörry :) En mäkään pyörtynyt. Kun hoitaja huomasi, että nyt mulla on huono olo, tuli nostamaan jalat ylös. Se auttoi heti.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:

mä olen luovuttanut 3-4 kk välein ja arvo on aina sama seuraavalla kerralla, tietenkin hyvä on vaihtaa verta koska on noin hyvät hemppa

No sulla ei nousekaan hemoglobiini liian korkealle juuri sen takia että luovutat verta.:)

Voisithan kokeilla luovutusta. Sen voi jättää kesken, jos tulee huono olo. Mulla ei ainakaan sattunu yhtään ja oli turvallinen olo koko ajan. Vähän huonostihan se paksu veri kiertää ja voi aiheuttaa samanlaisia huimausoireita kuin huono hemoglobiini. Mulla "liian" hyvä arvo johtuu yleensä siitä, että en oo juonu tarpeeksi nestettä. Olitko sinä ollut juomatta ennen verikoetta?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hölmöjä kysyy hän !

No etkä pyörry :) En mäkään pyörtynyt. Kun hoitaja huomasi, että nyt mulla on huono olo, tuli nostamaan jalat ylös. Se auttoi heti.

Mulla on joka ikinen kerta tullut huono-olo verenluovutuksessa, pyörryttää mutta ihan pyörtynyt en ole koskaan. Joutunut vaan makoilemaan jälkeenpäin hetken paikoillani.
hb on siinä 130 luokkaa joten ei mitenkään liina alhainenkaan.

Ei se verenluovutuskaan ihan kaikille valitettavasti sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn että:
miten olet saanut noin korkeaksi? itsellä kun ei ole koskaan ollut tuollaisissa lukemissa, päinvastoin usein alakantissa. syötkö jotain erityistä tms?

No ihmettelin itsekin. Syön perusruokaa ja toki kasviksia, vihanneksia joka päivä.
En polta, en juo.
Liikun muutaman tunnin viikossa tehokkaasti kuntoa kasvattaen. Nukun 8 tunnin unet.
En käytä mitään "mömmöjä" siis vitamiineja ym.
Olen pulleahko BMI 27.
Mutta perusterve ja tyytyväinen..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn että:
miten olet saanut noin korkeaksi? itsellä kun ei ole koskaan ollut tuollaisissa lukemissa, päinvastoin usein alakantissa. syötkö jotain erityistä tms?

Mulla on 160 luokaa (saan laskemaan alle 140 kun käyn luovuttamassa), ja en tiedä miksi, elämän tavat ei ainakaan oo ihan kaikkein terveelisimmät toki syön (ja paljon) ja liikun

Yhteistyössä