Hemmetti. Tein pirun ison lihakastikkeen taas kerran huomista ajatellen ja kuinkas kävi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Mikä hitto siinä on että sinä aikana kun kastike jäähtyy, niin siitä on PAKKO käydä närppäämässä kauhallinen AINA kun siitä keittiöstä kävelee ohi?

Ikinä ei riitä safkat seuraavalle lounaalle kun eräs mies henkilö syö kaiken ennen kun ehdin pistämään mitään edes jääkaappiin.

Ja kun sanon että paa tehden leipää etkä käy siellä kupilla ni sanoo tekevänsä mut kuitenkin se kastike sieltä sit katoaa. Ja kun tiedän, ettei sillä mikään nälkä ole vaan mieliteko! Minkä sähköaidan mä oikeen laitan ton ruoan ympärille :kieh:

Eikä se jääkaappi pelasta kyllä mitään, sieltäkin on helpompi ottaa kauhallinen siihen mielitekoon kun vääntää sitä leipää. (ja siis kun sanoo itse ettei hällä mikään nälkä ees ole :mad: ) MIEHET!!

Olisko mitään kipakkaa ideaa? Muuta kuin JSSAP :D

=D meillä on sama ongelma, tosin mä itsekkin tota joskus teen =)
harmittaa kyllä suunnattomasti kun on tehnyt päivän ruoan ja samalla sit paistanut jauhelihaa pakastamista varten ja ehkä seuraavan päivän ruoankin ja menee laittamaan niitä kylmään niin kaikki on syöty |O :D

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26219427:
=D meillä on sama ongelma, tosin mä itsekkin tota joskus teen =)
harmittaa kyllä suunnattomasti kun on tehnyt päivän ruoan ja samalla sit paistanut jauhelihaa pakastamista varten ja ehkä seuraavan päivän ruoankin ja menee laittamaan niitä kylmään niin kaikki on syöty |O :D

Mjoo ja kun tässä on vielä se "ongelma" että vaikka toi äijä söis kokonaisen hirven ni se ei kiloakaan itelleen saa!! |O Hyvähän toisen on mussuttaa kun paino on ja pysyy samana, mun ei tartte ku kattoa ruokaan päin ni perseeseen tulee kolme senttiä lisää leveyttä |O:xmas:

Mjoo ja kun tässä on vielä se "ongelma" että vaikka toi äijä söis kokonaisen hirven ni se ei kiloakaan itelleen saa!! |O Hyvähän toisen on mussuttaa kun paino on ja pysyy samana, mun ei tartte ku kattoa ruokaan päin ni perseeseen tulee kolme senttiä lisää leveyttä |O:xmas:

:D
no, ajatellaan positiivisesti, ruoka ainakin kelpaa..vois harmittaa vielä enemmän kun kokkailis ruokaa ja kellekkään ei kelpais.

No simppeliä: jätät huomenna ruuan tekemättä kuten suunnittelit ja käyt itse syömässä jossain muualla. Jos kysyy, niin sanot: "Sinä söit eilen tämän päivän ruuat"

Ymmärtäisikö, jos ihan nätisti selittäisit, että ruoan on riitettävä seuraavaankin päivään? :) Me tehdään aina enemmän ruokaa kerralla, kun molemmat otetaan evääksi töihimme seuraavana päivänä näitä kotikokkailuja. Minä kyllä räjähtäisin, jos mies tai tytär närppisi seuraavaksi päiväksi tarkoitetut eväät ihan tavan vuoksi... Jos ruoalta jää nälkä, otetaan leipää tms.

Tai sitten vaan teet niin kamalan kasan sitä ruokaa, että saa närppiä ja silti jää yli :)

Jos ei ole rahasta kiinni, niin onhan se nyt ikävää jos ei saa kotonansa syödä niin paljon kuin mieli tekee. Aikuinen ihminen, luultavasti tienaa kuitenkin sitä ruokaa sinne pöytään ainakin puoliksi kanssasi.
Lasten syömistä tarvitsee vahtia, rajoittaa ja ohjailla muttei aikuisen. Anna syödä! Tehkää ruokaa vuoropäivinä tai tee sitä niin paljon ettei pysty edes närppimällä sitä huomista osuutta siitä syömään.

[QUOTE="Mintus";26220120]Jos ei ole rahasta kiinni, niin onhan se nyt ikävää jos ei saa kotonansa syödä niin paljon kuin mieli tekee. Aikuinen ihminen, luultavasti tienaa kuitenkin sitä ruokaa sinne pöytään ainakin puoliksi kanssasi.
Lasten syömistä tarvitsee vahtia, rajoittaa ja ohjailla muttei aikuisen. Anna syödä! Tehkää ruokaa vuoropäivinä tai tee sitä niin paljon ettei pysty edes närppimällä sitä huomista osuutta siitä syömään.[/QUOTE]

Näin se menee Strömsössä

[QUOTE="Mintus";26220120]Jos ei ole rahasta kiinni, niin onhan se nyt ikävää jos ei saa kotonansa syödä niin paljon kuin mieli tekee. Aikuinen ihminen, luultavasti tienaa kuitenkin sitä ruokaa sinne pöytään ainakin puoliksi kanssasi.
Lasten syömistä tarvitsee vahtia, rajoittaa ja ohjailla muttei aikuisen. Anna syödä! Tehkää ruokaa vuoropäivinä tai tee sitä niin paljon ettei pysty edes närppimällä sitä huomista osuutta siitä syömään.[/QUOTE]

Eikös tämä mene näin käänteisestikin, jos vaimolle ei riitä syöminen seuraavaksi päiväksi, kun mies on pistellyt illalla kaiken :)

-Käske miestä kokkaamaan teille seuraavan päivän ruoat, jos hän syö kaiken sinun laittaman jo edellisenä päivänä.
-Pakasta ruoka heti kun olette syöneet ja sulata & lämmitä seuraavana päivänä.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Laita vaikka heti annoksittain joihinkin bokseihin ruoka ja jokaisen boksin päälle nimi, tyyliin Lissun, Antin, Maijan jne. Sitten ilmoitat, että näissä bokseissa on jokaisen huominen lounas/päivällinen/mikä ikinä onkaan, ja se joka omansa syö ennen sitä, saa keksiä itse itselleen seuraavana päivänä ruoan. Teillä tuskin kenenkään tarvitsee sitä ruokaa etukäteen nälkäänsä mussuttaa, joten ei olisi edes mitenkään törkeetä. Ja tuskin tässä edes rahastakaan on kiinni, vaan siitä, ettei ap jaksa ehkä kokata joka päivä ja yrittää näin säästää aikaa ja vaivaa.

Mulla on ilmeisesti todella outo mies, kun ruuat pysyvät kyllä poteissaan :O. Eikö miehesi ymmärrä suomea? Etkö voi sano, älä syö tätä ruokaa..? Luulisi nyt aikuisen ymmärtävän?! Vai onko nämä taas näitä ihmeellisiä "voi että kun hubaa, mutta miehet on miehiä you know"-juttuja, mitä naiset sitten keskenään jakavat?

Mikä hitto siinä on että sinä aikana kun kastike jäähtyy, niin siitä on PAKKO käydä närppäämässä kauhallinen AINA kun siitä keittiöstä kävelee ohi?

Ikinä ei riitä safkat seuraavalle lounaalle kun eräs mies henkilö syö kaiken ennen kun ehdin pistämään mitään edes jääkaappiin.

Ja kun sanon että paa tehden leipää etkä käy siellä kupilla ni sanoo tekevänsä mut kuitenkin se kastike sieltä sit katoaa. Ja kun tiedän, ettei sillä mikään nälkä ole vaan mieliteko! Minkä sähköaidan mä oikeen laitan ton ruoan ympärille :kieh:

Eikä se jääkaappi pelasta kyllä mitään, sieltäkin on helpompi ottaa kauhallinen siihen mielitekoon kun vääntää sitä leipää. (ja siis kun sanoo itse ettei hällä mikään nälkä ees ole :mad: ) MIEHET!!

Olisko mitään kipakkaa ideaa? Muuta kuin JSSAP :D

on. pakasta kaikki mahdollinen niin nopeesti kun pystyt. ainoa keino mikä saattaa toimia.

Aaa, mä ajattelin että sulle käy niinkuin mulle harvapäiselle joskus, että sapuskat unohtuu pöydälle lämpimään vuorokaudeksi - mikä oikeasti ottaa aivosoluun.

Sä teet liian hyvää ruokaa. ;)

Yhteistyössä