Hemmetti anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Appivanhemmat ovat takaajina meidän asunnon ostossa, asunto ostettiin 3 v sitten. Minä omistan 50% ja mies omistaa 50% asunnosta. Mies jäi vähn aikaa sitten työttömäksi, mutta siirtyi suoraan ansiopäivärahalle, minä olen työssä. Rahat riittää sekä lainoihin että asumiseen. Meillä on lapsia.
Tänään käytiin appivanhempien luona ja anoppi rupesi puhumaan että meidän täytyy pyytää 2-3 kk vain korkojen maksuihin mutta ei lyhennystä. Sanoin siihen miksi tekisimme niin jos meillä on ok raha-asiat ja pystytään maksaamaan sekä lyhennyksen että korko. Siihen anoppi sanoi, että pitäisin suutani kiinni kun en tajua yhtään mitään eikä tämä keskustelu kuuluu minulle. Mies suuttui ja vastasi, että tämä keskustelu kuuluu sekä hänelle että minulle. Takaajaosuus nyt noin 1 000 ja ne maksetaan tämän vuoden aikana pois. Siihen vierailu loppui.
Nyt anoppi soittelee miehelle ja yritää saada sitä suostumaan sen ehdotukseen. Tässä on hommassa vielä sekin, että tunnetaan anoppia, seuraavaaksi pyydetään ostoskuitit ja kaikki tilinauhat. Tämä homma selvisi lainanoton jälkeen. Mutta ei annettu vielä kertakaan niitäkään.

Ottakaa tuo puuttuva dona jostain toisesta pankista jotakin joustoluottoa ja maksakaa omaan pankkiinne. Älkää kertoko omassanne mistä tonni tulla tupsahti niin pääsette anopin IKEESTÄ ;)

älkääkä antako ikinä mitään kuitteja... ihan hullu anoppi sulla... eihän teidän raha-asiat sille kuulu... muistakaa ite pyytää takaajien irroitusta lainasta heti kun se on mahdollista; ainakaan nordea ei automaattisesti irroita takaajia vaikka asunto riittäiskin jo takaamaan loppulainan...

Mikä oli anopin perustelu, että miksi teidän pitäisi näin tehdä? Luulisi, että hän takaajana olisi vain tyytyväinen, että kykenette huolehtimaan lainanne lyhennyksistä.

Oon samaa mieltä, että hoitakaa se takaus pois kuvioista.

Muakin ärsyttää anoppini, mutta ehkä kuitenkin vähän eri mittakaavassa.. Tänään nimittäin käytiin siellä ja anoppi tyrkytti 2veelle jäätelöä ja kysyi lupaani. Kielsin antamasta, koska ruoka oli juuri valmista. No, meni 2 sekuntia niin tyttö käveli tyytyväisenä jätskin kanssa viereeni ja anoppi sanoi vain 'mummun luvalla saa ottaa'. :headwall:

No miten se anoppi perusteli, et teiän pitäis ottaa pari kuukautta lyhennysvapaata? Siis sehän on ihan imbesilli idea, jos kerran rahat riittää lyhennyksiinkin hyvin. Ja normaali takaaja nyt olis vaan ilonen, että laina lyhenee. Sekopää anoppi sulla...

Jos saatte takaajaosuuden maksettua tämän vuoden aikana, niin se saa luvan kelvata anopille. Ei kannata alkaa ottamaan mitään ylimääräisiä luottoja anopin takia.

Tässä on hommassa vielä sekin, että tunnetaan anoppia, seuraavaaksi pyydetään ostoskuitit ja kaikki tilinauhat. Tämä homma selvisi lainanoton jälkeen. Mutta ei annettu vielä kertakaan niitäkään.

tätä loppua en siis tajunnut yhtään. mitä ihme kuitteja? mistä ostoksista, maitokaupastako? mitä teidän kuitit kellekään kuuluu?

Yhteistyössä