hemmetin kiva juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amanda85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Amanda85

Jäsen
05.10.2006
618
0
16
Seinäjoki
on nyt tällainen kun meille on tulossa koiranpentu(josta olemme maksaneet jo puolet ainakin)ja nyt emme siis vielä voi ottaa sitä kuin vasta tammikuussa jos vapautuu paikka eri hoitajalle pojalla,kun tää nykyinen on allerginen.Niin ei voida ottaa sitä rakkia tänne sitten :xmas: Siis ihana koirahan se on, ei rakki :D
Mutta siis se vituttaa yli kaiken kun on kaikki hoitopaikat ihan tupaten täynnä eikä mihinkään tunnu pääsevän.jää tää pojan nykyinen hoitaja eläkkeelle keväällä mutta silti..ois niin kiva olla täällä kun ois se meidän nappisimmu jo kotona mut hoitajan takia ei sitä voida vielä edes harkita ottaa.. :ashamed:
Mutta siis mulla vissiin pitää lopettaa työt kokonaan ja jäädä lapsen kanssa kotia(oon siis työharjoitt)jos kerran ei ala hoitopaikkaa järjestyyn..mut ei mies oikein kannata ajatusta.Oikeestaan mulla ei ees kiinnosta mennä kohta töihin kun ei sielläkään aina niin kivaa ole.kai mulle iski joku masennus sitten |O
ja kaiken lisäks se on nyt viimenen pentu siel paikassa ja se on jo kohta yli 3kk niin ei ole edes ehtinyt meihin kunnolla tutustua kun kaks kertaa olemme siellä käyneet..mutta näin,tää asia mulla mietityttää et pitäskö mulla soittaa sille hoitopaikanvälittäjälle ja sanoa et jäänkin kotiin lapsen kans siksi aikaa et saa uuden paikan..ja sitten töistäkin pitää jäädä,no harjoittelupaikka se on vain mutta kuitenkin..pääseeköhän sinnekkään takaisin sitten enää.. :whistle: että jouluksi olisin halunnut pennun jo kotiin mut ei...ehkä jos päätän jäädä kotiin niin sekin olisi mahdollista..mutta olenkohan liian itsekäs silloin?en vain halua että se pentu joutuu jäämään sinne ties kuinka pitkäksi aikaa ja mulla menee se pentuaika ihan ohi.. :ashamed:

No on se kyllä niin, ettei hoitaja voi "määrätä" hoitolastensa elämää. Mitä jos laittaisit lapselle hoitoon aina eri vaatteet joita kotona käytät? Täytyy meinaan olla todella allerginen että vaatteiden mukana tuleva karva/eläinpöly aiheuttaa oireita...
Älä jää pois ainakaan ennen kuin hoitajalle tulee oireita...jos tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
No on se kyllä niin, ettei hoitaja voi "määrätä" hoitolastensa elämää. Mitä jos laittaisit lapselle hoitoon aina eri vaatteet joita kotona käytät? Täytyy meinaan olla todella allerginen että vaatteiden mukana tuleva karva/eläinpöly aiheuttaa oireita...

niin,sitä mäkin sanoin.,.,se on kuulemma just kaikelle allerginen,kukille,vaatteiden hajustetulle hajulle!!että vituttaa et just mulle tuli tuollainen hoitaja..vaikka muuten ihan hyvä onkin,mutta vanhahan se on.Mulla ihan kauhee koirakuume ja ikävä mun koiraa mutta on se ihmeellistä et yks hoitaja määrää elämästä.No on sillä allergisia lapsia siellä hoidossakin että pelkää et just vaatteiden mukana kulkee karvat ja pölyt..en tiiä miten jutun ratkaisisin..vaikeeta on.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Judi:

niin,sitä mäkin sanoin.,.,se on kuulemma just kaikelle allerginen,kukille,vaatteiden hajustetulle hajulle!!että vituttaa et just mulle tuli tuollainen hoitaja..vaikka muuten ihan hyvä onkin,mutta vanhahan se on.Mulla ihan kauhee koirakuume ja ikävä mun koiraa mutta on se ihmeellistä et yks hoitaja määrää elämästä.No on sillä allergisia lapsia siellä hoidossakin että pelkää et just vaatteiden mukana kulkee karvat ja pölyt..en tiiä miten jutun ratkaisisin..vaikeeta on.. :/

Eikä toi voi noin mennä. Joko sovit hoitajan kans, että kokeilette. Otat joka hoitoaamu mukaan puhtaat sukat ja vaihdat ne lapsen jalkaan hoitopaikan eteisessä, ja sit huolelliselle käsien pesulle. Ja jos tää ei toimi, niin ihan oikeasti päivähoidon-ohjaajan pitää hommaa toinen paikka sun lapselle. Ei yks pph voi määrätä monen perheen elämästä, että millon kukakin ottaa koiran tai muun eläimen. Itse olen myös pph.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Judi:

Eikä toi voi noin mennä. Joko sovit hoitajan kans, että kokeilette. Otat joka hoitoaamu mukaan puhtaat sukat ja vaihdat ne lapsen jalkaan hoitopaikan eteisessä, ja sit huolelliselle käsien pesulle. Ja jos tää ei toimi, niin ihan oikeasti päivähoidon-ohjaajan pitää hommaa toinen paikka sun lapselle. Ei yks pph voi määrätä monen perheen elämästä, että millon kukakin ottaa koiran tai muun eläimen. Itse olen myös pph.

niin,mut sitten se on sille varmaan ehdoton ei se tuokin kokeilu..jos otan koiran salaa ja vaihdan aina pojalle vaatteet,huomaiskohan kukaan mitään..tai sitten sanon et me käytiin hakee se pentu..en tiiä..se just ku se varmaan suuttuu jos haetaan se nyt esim vkonloppuna eikä sanota kuin vasta sitten kun se menee sinne..tosin se on nyt 17-31-12 asti lomalla ja poika menee vara hoitajalle jossa on myös koira..siksi aikaa siis..eli ei edes menisi pitkään aikaan sinne..se koira tosin on ulkona häkissä mutta kun käytiin tutustumassa ja siliteltiin sitä ihanaa chow chowta niin tarttui se koiran haju ja karvat käsiisn,mut ei se ainakaan mua haittaa

Ota se koira ja vie lapsi puhtailla vaatteilla hoitoon, jos hoitajasi reagoi (tai siis lapsen hoitaja ) sanot pph ohjaajalle että tarvitset uuden hoitopaikan, se ei ole sinun ongelmasi vaan heidän, teidän elämää ei voi hoitajat määrätä etkä sinä voi sen takia pois työstä jäädä.
Se on silloin niiden ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Soita päivähoidon ohjaajalle. Ei yks hoitaja voi tuommisista määrätä

mä oon soittanu jo selittäny sen tilanteen ja se sano ettei ikinä oo tällasen asian takia pitäny hoitopaikkaa vaihtaa :/ ja samoin sanoi aluejohtaja (päivähoidon siis)ja otti asiakseen et täytyy alkaa ottaan asioista selvää ja tuo pph.ohjaaja just sanoi et tammikuus vasta sais tietää et onko paikkoja kun nyt tähän aikaa on kaikki täynnä jasille varahoitajallekin tulee 2 vakilasta lisää niin ei meidän poika voi sinne jäädä.. :| mutta nyt oisin vkonloppuna hakenu pennun kotia niin ois ollu kaikki valmiina ja kun ensvkol eikä sitä seuraaval tarvi mennä sille hoitajalle joka on allerginen(onneksi) kun se on vapaalla

Yhteistyössä