Hemmetin Itella :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninja"

Vieras
Sain postista lapun
että huomenna on omasta postistamme klo sen ja sen jälkeen noudettavissa suurikokoinen kirje kun ei mahtunut luukusta sisään.
Olin oventakana kun laittoi postin luukusta sisälle,
ei edes koettanut laittaa sitä ns suurikokoista kirjettä,
(tiedän mitä sieltä kyllä on tulossa, muutama LPS)
avasin oven ja kysyin että onko se kirje mukana johon huusin jo vauhdilla juosten rappuja alas että
-ei ole mutta saat huomenna noutaa postista.

No miksi en sitten voisi jo noutaa tänään jos se on jätetty postiin,
eikä jakaja kantele sitä mukanaan,
miksi saan jonkun kirotun lapun missä ilmoitetaan että saan sen huomenna noutaa klo sen ja sen jälkeen,
ei järkeä :(

Saakohan tuota kirjettä edes mieheni huomenna vai pitääkö olla joku todistusaineisto että olen antanut lapun miehelleni ja hän saa sen noutaa.
Jos ei saa niin tosi kivat nyt sitten lähteä vartavasten kaupunkiin :/

Tästäkö me maksamme :(

Normaali käytäntö. Jos lapussa pyydetään henkilötodistusta, on toisella puolella yleensä valtakirja. Jos miehesi hakee sulle osoitetun kirjeen, täytyy olla valtakirja mukana ja miehen todistaa henkilöllisyys. Turhaan valitat tuommoisista.

Eiks posti väittänyt jo muuttaneensa tuon kirjeen sanamuotoa, ettei enää väitettäisi yritetyn jakaa?
No joo, kai sen ymmärtää tuonkin että huomenna vasta, kun se postin lajittelu on usein toisaalla kuin se hakupaikka. Meneehän sillä nyt helposti päivä päästä sieltä lajittelusta siwaan.
Ja joo, miehesi pitäisi sillä lapulla ja henkkareilla se saada, jollei ole merkitty "vain vastaanottajalle". Kirjatunkin saa valtakirjalla.

Itella on muuttanut toimitusehtojaan hiljattain sillä tavoin, ettei maksikirjeitä ole enää pakko kantaa kotiin. Maksamme siis juurikin turhasta.

No voi vittu!
Ja ei ole valtakirjaa uossa lapussa on vaan lappu jossa lukee ettei tuote mahtunut meidän luukkuun (no ei kai kun sitä ei ollut mukana)
ja saan sen hakea huomenna klo sen ja sen jälkeen.
Kai sen sitten mies voi ottaa postista, luulisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;29588109:
Eiks posti väittänyt jo muuttaneensa tuon kirjeen sanamuotoa, ettei enää väitettäisi yritetyn jakaa?
No joo, kai sen ymmärtää tuonkin että huomenna vasta, kun se postin lajittelu on usein toisaalla kuin se hakupaikka. Meneehän sillä nyt helposti päivä päästä sieltä lajittelusta siwaan.
Ja joo, miehesi pitäisi sillä lapulla ja henkkareilla se saada, jollei ole merkitty "vain vastaanottajalle". Kirjatunkin saa valtakirjalla.

Mihin siwaan?
Ei ole merkitty vain vastaanottajalle.

Lukee vain että ottakaa tämä kortti mukaan noutaessane lähetystä,kiitos.

Itella on muuttanut toimitusehtojaan hiljattain sillä tavoin, ettei maksikirjeitä ole enää pakko kantaa kotiin. Maksamme siis juurikin turhasta.

maksikirjettä ei oo pakko ostaa. halvemmalla pääsee kun otat pakettina, jossa on seurantakoodi.

tietenkään postinkantaja ei pidä mukanaan sitä pakettia, kun se kerran on maksikirje joka ei täten sovi luukusta, harvemmin laatikkoonkaan.

Tuo lappu ja henkkarit miehelle mukaan jos on noin raskasta itse hakea itselle tilattu oma paketti!!! Jakajilla taitaa olla vieläkin ylityökiellot päällä, hyvä että ehtivät normaalin kirjepostin jakaa saatikka mitään rasvpurkkipaketteja laiskoille kotirouville.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;29588139:
maksikirjettä ei oo pakko ostaa. halvemmalla pääsee kun otat pakettina, jossa on seurantakoodi.

tietenkään postinkantaja ei pidä mukanaan sitä pakettia, kun se kerran on maksikirje joka ei täten sovi luukusta, harvemmin laatikkoonkaan.

Kun kirjeessä on muutama Littlest PetShop ei todellakaan kannata maksaa pakin maksua :D

No esim. meillä se noutopaikka on siwa, kun ei muuta postia pitäjässä ole. Ja epäilen että kaupungeissakin se postin lajittelu tapahtuu siellä lajittelukeskuksessa, josta noi jakajat hakee, eikä kaupunginosan postissa, jos sellainen on.
Ymmärtääkseni sillä lapulla ja henkkareilla, tai lähetystunnus ja henkkarit, saa kuka tahansa noudettua kirjaamattomat ja vain vastaanottajalle merkityt jopa ilman valtakirjaa. Toki sä voit varalta kirjoittaa vapaamuotoisen valtakirjankin, jos nyt sattuu että jotain on muuttunut. Ja postin sivuilta varmaan löytyy pohja.

"Maksikirjeitä ei lähtökohtaises- ti voida jakaa perusjakelussa ison koon vuoksi. Lähetyksestä jaetaan noutoilmoitus. Lähetys voidaan myös jakaa perusjakelussa, jos se on postinjakelun järjestelyjen kannalta mahdollista." - posti.fi

Oliko se ennen niin, että maksikirjeet oli postinjakajalla mukana? Ihan ot, mutta kertokaa pliiz :)

Kyllä :)
Ja siksihän tässä ihmettelen kun olen tilannut vaikka mitä ja nyt ensimmäisen kerran käy näin.
Huusin huutiksesta 2 LPS lelua lapselle
ja ne ei muka mahdu luukusta ja luokitellaan maxi kirjeeksi :D
Ymmärtäisin vielä jos olisi olleet uusia ja siinä alkuperäsessä pakkauksessa mutta käytettyjä :D

[QUOTE="ninja";29588178]Kyllä :)
Ja siksihän tässä ihmettelen kun olen tilannut vaikka mitä ja nyt ensimmäisen kerran käy näin.
Ymmärtäisin vielä jos olisi olleet uusia ja siinä alkuperäsessä pakkauksessa mutta käytettyjä :D[/QUOTE]

Käytäntö on hiljattain muuttunut. Ja jos kirjeen mitat ovat yhtään enemmän kuin kirjeen mitoiksi sallitut mitat, menee se maksikirjeenä. Paksuus ei esim. voi kirjeessä olla yli 3cm.

Oliko se ennen niin, että maksikirjeet oli postinjakajalla mukana? Ihan ot, mutta kertokaa pliiz :)

Tässä tapauksessa ei tainnut olla. Joskus muinoin isotkin maksit tulivat kotiin tai ainakin olivat postinjakelijan mukana. Aina. Nykyisin ei. Pienikin maksi menee suoraan postiin ja vastaanottajalle vain ilmoitus, ettei mahtunut laatikkoon. Mulle esim usein mahtuisi mutta mitenkäs sen jätät kun koko kirjettä ei ole mukana. :/

nuo Itellan palvelut menee kyllä päivä päivältä huonommiksi

pakettiautomaatti on poikkeus, se on todella kätevä ja fiksu keksintö

Todellakin :(
taitaa olla kasvaneet lapsen LPS:sät kovin isoiksi :D
kun ei ne kaksi raukkaa mahtuneet luukusta ja luokitellaan suurikokoiseksi kirjeeksikin :D
Kohta tässä varmaan saa normaalinkin postin hakea postista
kun eivät kerkeä jaksa viitsi mitä lie jakaa
eiköhän ne jonkun syyn keksi.

[QUOTE="ninja";29588203]Todellakin :(
taitaa olla kasvaneet lapsen LPS:sät kovin isoiksi :D
kun ei ne kaksi raukkaa mahtuneet luukusta ja luokitellaan suurikokoiseksi kirjeeksikin :D
Kohta tässä varmaan saa normaalinkin postin hakea postista
kun eivät kerkeä jaksa viitsi mitä lie jakaa
eiköhän ne jonkun syyn keksi.[/QUOTE]

eiköhän normaali posti siirry lähivuosina sähköiseksi

ne harvat paperikirjeet mitä tulee skannataan ja lähetetään sähköpostiin

[QUOTE="ninja";29588178]Kyllä :)
Ymmärtäisin vielä jos olisi olleet uusia ja siinä alkuperäsessä pakkauksessa mutta käytettyjä :D[/QUOTE]

En ole paljoa koskaan lähetellyt mitään Itellan kautta, mutta vastaanottanut sitäkin enemmän, ja edellisessä osoitteessa valehtelematta 3/4 maksikirjeestä piti hakea postista, kun ne "ei mahtuneet" ja "ketään ei ollut kotona". Paitsi että kotiin tullessa itse sujautin paketin postiluukusta läpi, ja parilla kerralla olin myös ollut kotona postinjakoaikaan ja silti ne piti mennä itse hakemaan. Mur.

Inhoan koko lafkaa suoraan sanottuna. Välillä tulee (osoite ja nimi täysin oikein kirjoitettu) lasku eräpäivän jälkeen. Välillä paketti ei mahdu postiLAATIKKOON paitsi silloin, kun itse sen sinne kokeilee laittaa, ja sitten kirjeet, kortit ja ne paketit viipyy matkalla viikkokausia, eikä kukaan tiedä koskaan mistään mikään eikä mikään ole tietenkään heidän syy. Tammikuun puolen välin jälkeen oli laatikkoon tipahtanut muutama joulukortti! Hei kiitti...

Yhteistyössä