hemmetin, hemmetti.... vauvan uni asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh!!!

Vieras
Tuo vavua ei ole tänään nukkunut kuin kerran 45min. ip:llä.... Nukahti äsken (puoli seitsämän...) Pääsin vihdoin tekemään kotihommia, eli täyttämään tiskaria... Niin johan ton piti taas herätä kesken!!! Mä en vaan kestä sitä, ettei nuku kunnolla, en voi mitään tehdä... Kaikki hommat jää tekemättä yms...

Tänäänkin kaksi tuntia ravattu kaatosateessa vaunujen kanssa ja tuo pentele ei voinut nukkua. Arggghhhh.... Mä olen nyt vähän kiukkuinen.... Ja nyt kun tuo heräs, niin valvoo taas sitten puolille öin ja herää taas aamulla ennen viittä!!! kiva, kiva!

Minkä ikäinen? Meillä vauva otti viiden kuukauden ikään asti päikkärit vielä 19 aikaan ja nukkumaan kunnolla puolen yön jälkeen..normaalia.
Sitten yhtäkkiä saatiinkin se nukahtamaan 20 aikaan yöunille tutin avulla. Sitä ennen ei ollut tuttia huolinut, päätettiin kokeilla viimeisen kerran ja huolikin ja koko rytmi aikaistui.

joo ei viihdy missään niistä. Kokeiltu kahta eri reppua yms. sitteri on ja kaikki. Mutta huutaa niissäkin. Pitäisi olla vain ja ainoastaan sylissä, silloin on hiljaa. Jos siis ei vahingossa satu nukahtamaan kesken....

Älä ota stressiä kotitöistä päivän mittaan. Kun mies tulee kotiin, hän hoitaa lapsen ja sinä otat tauon hänestä. Ainakin itsellä kotitöiden tekeminenkin on juhlaa raskaan vauvapäivän jälkeen. Yritä päästä kotoa pois, vaikka myös lapsen kanssa. Kirjaston lorutunnit, vauvamuskarit... Eli oma jaksaminen kuntoon, koska vauvaa et välttämättä voi "muuttaa". Onneksi niillä on kausia eli kyllä se helpotus tulee. Toki olet varmasti jo puhunut neuvolassa, neuvolalääkärillekin?

Useimmiten on niin, että noi paljon päivällä valvovat vauvat nukkuu suht hyvin yöllä. Teilläki taitaa olla niin? Meillä meni kans ekat 5 kk niin, että nukkui yhteensä ehkä 2 h ja senkin lyhkäisissä pätkissä.

Turha lähtee kävelee tonne ja rasittaa itseänsä. Meillä nukahti myös sisällä heijattaviin vaunuihin sit ku nukahti.

Ja kun vauva nukkuu, sä et tee kotitöitä. Vaan otat omaa aikaa, teet mitä sua kiinnostaa, on se netti tai telkka yms.

Tee kotityöt kun vauva on hereillä. Tai sit jätä tekemättä jos se vain huutaa, kuten meillä oli.

Usko pois, tuo helpottaa hyvin pian!!!

Voi miten tuttua :D

Mun valituskirjoitukset vaan yleensä ajoittuivat pikkutunneille kun esikko oli tuon ikäinen ;)

Nyt takana jo monta kuukautta läpi nukuttuja öitä ja rauhallisia iltoja aikuisten kesken, esikko 1v2kk.

Yritä syöttää ihan hirveesti, meillä ainakin autto :) Tuli joku kasvupyrähdys ja nälkähän se huuto sitten oli... Tietty yliväsyneenä ei välttämättä ruoka maistu vaikka ois kuinka nälkä.

Uusimmat

Yhteistyössä