Hemmetin ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mulish

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
4 296
0
36
Ollaan miehen kanssa laitettu adoptiopaperit tytöstä eteenpäin. Tytön biologinen väkivaltainen alkoholisti eikä ole ollut ikinä kiinnostunut tytöstään. Pahoinpiteli minut jopa tytön nähden.

Nyt ilmoitti ettei laita nimeään adoptiopaperiin. Jostain ihmeestä saanut mun numeron,eikä se numero ole edes minun nimellä ja se numero on salainen. Nyt häiriköi puhelimen välityksellä.

Tyttö ei muistanut biologisestaan aikaoinaan mitään hyvää, vain sen miten häntä veti tukasta ja joi kaljaa. Nyt ei muista enää ollenkaan vaan pitää miestäni isänään.

Mä olen ihan loppu tän asian kanssa :'( Se vähän helpottaa että asutaan 300km päässä siitä äijästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
:hug: Toivottavasti kohta ei joku intoilija pelmahda tänne paikalle toitottamaan, että lapsella on oikeus biologiseen isään.. :(
Oletko ajatellut mitä tehdä nyt asian suhteen?

Tiedän ettei tää asia ole exästä lähtenyt. Aikoinaan yritin pitää tytön ja isän välit kunnossa. Mutta ex ei juomiseltaan siihen kyennyt.
Siis mun mielestä lapsella on oikeus biologiseen isäänsä mutta ei mun mielstä silloin kun se ei ole turvallista!
Exän tuntien nyt uhkailee ja luulee että lennätän tytön sinne heti. Kun vien asian oikeuteen niin ei tule paikalle. Se on nähty ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Käy oikeusapu toimistossa kysymässä. Tilaa sinne aika ja kero tilanteesi. Todennäköisesti oikeuden kautta joudut menemään.

Mies soittelee tänään asianajajalle ja kysyy millaiset mahdollisuudet meillä on jos asia menee oikeuteen.

Onko sulla olemassa mitään papereita exäsi käytöksestä sinua tai tyttöä kohtaan? Toivottavasti, sillä ne varmasti auttavat asiaa. Minkä ikäinen tyttösi on eli voisiko häneltä esim. psykologi tms kysellä asioita biologisesta isästä ja antaa lausunnon sitten sen pohjalta.
Toivottavasti asia kääntyy parhain päin :hug:

Mä olen pojan yh, nykyinen puoliso on ollut kuvioissa siitä asti kun poika 1,5v ja tänä aikana poika bio isä on tavannut lasta n.10 kertaa. Lapsen isällä on nyt uuden puolison kanssa n.3v tyttö jonka synnyttyä isä ilmoitti ettei pysty maksamaan elatusmaksuja koska on työtön.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Onko sulla olemassa mitään papereita exäsi käytöksestä sinua tai tyttöä kohtaan? Toivottavasti, sillä ne varmasti auttavat asiaa. Minkä ikäinen tyttösi on eli voisiko häneltä esim. psykologi tms kysellä asioita biologisesta isästä ja antaa lausunnon sitten sen pohjalta.
Toivottavasti asia kääntyy parhain päin :hug:

Viime tammikuussa oli käräjät pahoinpitelystä ja ex tuomittiin asiaan syyllisenä. Siitä mulla ikuinen vamma vasemmassa silmässä. Ja tämän tyttö näki.

Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Mä olen pojan yh, nykyinen puoliso on ollut kuvioissa siitä asti kun poika 1,5v ja tänä aikana poika bio isä on tavannut lasta n.10 kertaa. Lapsen isällä on nyt uuden puolison kanssa n.3v tyttö jonka synnyttyä isä ilmoitti ettei pysty maksamaan elatusmaksuja koska on työtön.

Sinuna soittaisin pojan isälle ja keskustelisin asiasta jos se on mahdollista. Paljon helpompi jos asiasta molemmat yhtä mieltä. Ja adoptio on iso päätös miehellesikin. Virallisesti pojasta tulisi hänen perillisensä. Keskutele siis tietenkin miehesikin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:

Sinuna soittaisin pojan isälle ja keskustelisin asiasta jos se on mahdollista. Paljon helpompi jos asiasta molemmat yhtä mieltä. Ja adoptio on iso päätös miehellesikin. Virallisesti pojasta tulisi hänen perillisensä. Keskutele siis tietenkin miehesikin kanssa.

No mies oli se joka asian otti ensin esille kun pojan bio isää ei poika juurikaan kiinnosta mutta tästäkin on sen 3-4v aikaa. Tänä aikana yhteyden otot ovat jäänneet alle 5 kertaa koko aikana

No mies oli se joka asian otti ensin esille kun pojan bio isää ei poika juurikaan kiinnosta mutta tästäkin on sen 3-4v aikaa. Tänä aikana yhteyden otot ovat jäänneet alle 5 kertaa koko aikana

Hienoa että miehesi itse ottanut asian puheeksi. Nyt vain keskustelemaan miehesi kanssa.

Hienoa että näin ihania miehiä vielä löytyy, siis nykyinen.
Minulla vähän sama tilanne, mun miesystävä haluais ottaa tyttären omiin nimiin. Lapsen isää ei ole yli kuuteen vuoteen näkynyt

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hienoa että näin ihania miehiä vielä löytyy, siis nykyinen.
Minulla vähän sama tilanne, mun miesystävä haluais ottaa tyttären omiin nimiin. Lapsen isää ei ole yli kuuteen vuoteen näkynyt

Kyllä niitä on vielä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Täytyy olla todella painavat syyt, mikäli saatte adoption ilman isän suostumusta.

Alkoholismi,pahoinpitely, lapsen heitteille jättö. Eikö nämä ole?

Onko esim. tuosta lapsen heitteillejätöstä todisteita?

Poliisit oli mukana. Tämän jälkeen tapahtui pahoinpitely.

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Täytyy olla todella painavat syyt, mikäli saatte adoption ilman isän suostumusta.

Alkoholismi,pahoinpitely, lapsen heitteille jättö. Eikö nämä ole?

Onko esim. tuosta lapsen heitteillejätöstä todisteita?

Poliisit oli mukana. Tämän jälkeen tapahtui pahoinpitely.

No onneksi teillä on todisteita noista asioista, niin pitäisi teidän kuitenkin aika vahvoilla asian suhteen olla...pitkä prosessi voi olla tulossa, ja kyllä se exäkin sinne käräjille jossain vaiheessa saadaan vaikka pakonedestä.

Yhteistyössä