Helsinkikeskustelun innoittamana: kävinpä Tampereella viimeisilläni raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun aina sanotaan, että Helsingissä on niin tylyä. No, asun maalla Helsingin lähellä ja työskentelen Helsingin keskustassa. Maalta olen kotoisin.

Kävin siis Tampereella viimeisilläni raskaana ja minusta oli vähän kiusallista, kun kaikki ihmiset tölläsi mahaani niin avoimesti. Suorastaan tuijotti. Kukaan ei kuitenkaan sanonut mitään asiasta. Kun niin kovasti tuijottaa, niin olisin ehkä ajatellut jonkun mainitsevan jotain edes puolittain ystävällistä. Avoin tuijotus on tylyä. Ja mahani oli aika normaalin raskausmahan kokoinen, muutenkin olen normaalikokoinen. Vaatteet ja olemus oli siisti.

Helsingissä en ole kokenut vastaavaa. Lähinnä Helsingissä kukaan ei kiinnitä mitään huomiota, mutta sekin on parempi kuin tuijotus.

Muutenkaan kaupoissa kukaan myyjä ei jutellut mitään tms vaikka olin suht hiljaiseen aikaan päivällä liikkeellä. Ideaparkissa olen vieraillut useammin ja siellä olen kyllä tottunut, että myyjät juttelevat ja ovat ystävällisiä enemmän kuin Helsingissä.

Että tämmöistä ajattelin kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Totta. Mahaa tuijotetaan suu auki ja vihaisen näköisenä. Asun siis Tampereella, ja tämä on päivittäinen ihmettelyn aiheeni.

Missäpäin Tamperetta tämmöistä tapahtuu? Mulle ei koskaan, kuten sanottu.

Sitä kun on viimeisillään raskaana, niin on aika herkkä monenlaiselle. Yhtenä päivänä ärsyttää jos joku vilkaisee mahaan päinkään, toisena vatuttaa kun kukaan ei erikoishuomioi. Kyllä se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä kuvittelit?:
Totta. Mahaa tuijotetaan suu auki ja vihaisen näköisenä. Asun siis Tampereella, ja tämä on päivittäinen ihmettelyn aiheeni.

Missäpäin Tamperetta tämmöistä tapahtuu? Mulle ei koskaan, kuten sanottu.

asun ihan tampereen keskustassa (enkä kauheasti keskustan ulkopuolella edes käy). tutkin työkseni ihmisten käyttäytymistä, joten oon ehkä tämänkin takia aika herkkä muiden tekemisille.

No ei pidä paikkaansa, kyllä mä sain kumpuni kanssa iloisia katseita ja hymyjä. Eikä kukaan suu auki tuijottanut. Avattiin ovia ja annettiin tilaa :)

no, mä olen kai vähän erikoisen näköinen. tatuointeja löytyy jne. olenkin miettinyt, onko tällä osuutta asiaan. tälläkin palstalla kun aina välistä vaahdotaan, miten alaluokkaisia ja mauttomia tatuoinnit ovat, eivätkä sovi korkeasti koulutetuille äiti-ihmisille. joopajoo...

Yhteistyössä