Helsinki on kyllä sottaisin kaupunki Euroopassa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatruska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vatruska

Aktiivinen jäsen
24.10.2004
4 148
0
36
Helsinki
Tehtiin ystävien kesken pikku tutkielma. Itse kävin Riikassa, Vilnassa ja Ruotsissa. Ystävät Prahassa, Pariisissa, Berliinissä, ja Lontoossa.
Huomattiin ,että kaikkialla muualla paitsi Helsingissä on kadut puhtaat niin koirankakoista kuin roskista ja tupakantumpeista. Ja muissa kaupungeissa oli roskiksia siellä täällä kun Helsingistä ne on tyysti kadonneet ,lukuunottamatta muutamia taloyhtiöiden kadun varsia.
Miten tämä on mahdollista?
Riiassa ihmetytti se ,että siellä oli joka kadun seinustassa tuhkakupit ja roskiksia jokapaikassa. Lisäksi siellä liikku kadunlakasiojoita oransseissa liiveissä siivoamassa. Ja siistiä oli.
Eipä tätä Helsingin sottaisuutta uskois ,ellei ole muualla käynyt ,mutta kyllä pohjan veti.
 
Samaa huomasin joskus vuosia sitten Brysselissä. Ihmiset jättivät tietyt roskapussit tiettyinä viikonpäivinä illalla kadulle, ja aamuun mennessä kaikki oli kerätty ja tiet lakaistu. Joka aamu alkoi puhtaana, enkä itse nähnyt roskia missään.
 
Olen muutamalle ihmiselle huomautellut koirankakoista. Vastaukset ovat olleet tyyliä "maailmassa on vakavampiakin ongelmia" tai "muovipussissa kakka ei maadu". Itse toivoisin, että pienellä hiekkalapiolla voitaisiin kiepauttaa kikkareet pientareelle asfaltilta, jos koiraa ei saa pusikkoon ulostamaan. Keskustassa ei ole vastaavaa mahdollisuutta, mutta hauskapusseja sitten vaan...

Jos ottaa jonkun elävän olennon vaivoikseen, tulee sitoutua huolehtimaan tästä. Maailmassa on AINA vakavampia ongelmia, mutta kyllä minä silti pidän huolta esim. lasteni kasvatuksesta ja heidän siisteydestään, vaikka ihmisiä kuolee toisaalla nälkään tms.
 
No kun täällä Keski-Euroopassa on todella hyvä roskien kierrätyssysteemi. Mikä myös Suomesta puuttuu, on katu siivoojat. Meillä ainakin näkee kaduilla jätkät roskanipistimet kädessä koko ajan.
 
Berliini on sotkuisempi, tai sitten me vaan satuttiin käymään siellä "megajättiulkoilmabileiden" jälkeen. Mä en ole missään nähnyt niin roskaisia puistoja kun Berliinissä.

Helsinki on koiranpaskapääkaupunki. Täällä hukutaan koiranpaskaan jos vertaa esim. Prahaan jossa ei näkynyt kakan kakkaa missään.
 
Toivottavasti jossain vaiheessa koiranomistajille kirjoitetaan sakko kaupungin likaamisesta. Lappuliisat vois kirjoitella itelleen provikkaa.
Helsinki ei ole sottaisin kaupunki, vaikka talven jälkeen voi hetken siltä vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Berliini on sotkuisempi, tai sitten me vaan satuttiin käymään siellä "megajättiulkoilmabileiden" jälkeen. Mä en ole missään nähnyt niin roskaisia puistoja kun Berliinissä.

Helsinki on koiranpaskapääkaupunki. Täällä hukutaan koiranpaskaan jos vertaa esim. Prahaan jossa ei näkynyt kakan kakkaa missään.

Tuo sama puistosotku näkyy vappuna Helsingin puistoissa ja sen siivoomiseen menee 3 päivää. Tosin se puisto sotkeminen jatkuu koko kesän, jos on kauniit päivät.

 
Ihmettelimme samaa Prahassa, ihmisillä oli jopa aikaa stumpata röökit tuhkikseen eikä kadulle! Roskiksissa oli metallilevyt joihin saattoivat tumpata tupakat ja yhtään savuavaa roskista ei näkynyt.
Siellä myös kadunlakaisijat joka ilta siivosivat kaikki kadut syrjemmältäkin, eikä vain keskustasta.
Koirankakkapusseja oli tarjolla joka kadunkulmassa ja omat roskikset vielä näille pusseille!
 
Omassa vastauksessani en kyllä tarkastellut siisteyttä koirankakkaperspektiivistä, vaikka tähän vuoden aikaan se koirankakka asia puhututtaakin. Täällä naapurikaupungissa omassa uinuvahkossa lähiösämme sitä sontaa on valtavasti. Kokoajan saa varoa mihin astuu. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Tehtiin ystävien kesken pikku tutkielma. Itse kävin Riikassa, Vilnassa ja Ruotsissa. Ystävät Prahassa, Pariisissa, Berliinissä, ja Lontoossa.
Huomattiin ,että kaikkialla muualla paitsi Helsingissä on kadut puhtaat niin koirankakoista kuin roskista ja tupakantumpeista. Ja muissa kaupungeissa oli roskiksia siellä täällä kun Helsingistä ne on tyysti kadonneet ,lukuunottamatta muutamia taloyhtiöiden kadun varsia.
Miten tämä on mahdollista?
Riiassa ihmetytti se ,että siellä oli joka kadun seinustassa tuhkakupit ja roskiksia jokapaikassa. Lisäksi siellä liikku kadunlakasiojoita oransseissa liiveissä siivoamassa. Ja siistiä oli.
Eipä tätä Helsingin sottaisuutta uskois ,ellei ole muualla käynyt ,mutta kyllä pohjan veti.

Muissa kaupungeissa ei ole talvella lunta, jonka takia kadut on kuukausitolkulla siivoamatta...Liekö Hgissä on vieläkään päästy putsaamaan talven roskia? Tehkää sama tutkimus vaikka heinäkuussa.
 
Oiskohan vika siinä, että muissa maissa on näitä katujen siistijöitä, joita ei taida Suomessa oikeastaan olla, kun ei kaupungeilla muka ole vara sellaisia palkata. Täällä tehdään vaan tietyt pintapuoliset hommat, mutta se sellainen varsinainen siivoaminen jää väestön omaksi huoleksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Omassa vastauksessani en kyllä tarkastellut siisteyttä koirankakkaperspektiivistä, vaikka tähän vuoden aikaan se koirankakka asia puhututtaakin. Täällä naapurikaupungissa omassa uinuvahkossa lähiösämme sitä sontaa on valtavasti. Kokoajan saa varoa mihin astuu. :|
Keväinen maanantaiaamu Vantaalla Myyrmäen asemalla: kusta, paskaa, oksennusta, röökin stumppeja ja roskaa. Siitä jos mistä mieli piristyy ulkomaanmatkan jälkeen ja kotimaa tuntuu ahh niin ihanalta |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Omassa vastauksessani en kyllä tarkastellut siisteyttä koirankakkaperspektiivistä, vaikka tähän vuoden aikaan se koirankakka asia puhututtaakin. Täällä naapurikaupungissa omassa uinuvahkossa lähiösämme sitä sontaa on valtavasti. Kokoajan saa varoa mihin astuu. :|
Keväinen maanantaiaamu Vantaalla Myyrmäen asemalla: kusta, paskaa, oksennusta, röökin stumppeja ja roskaa. Siitä jos mistä mieli piristyy ulkomaanmatkan jälkeen ja kotimaa tuntuu ahh niin ihanalta |O

:$ :x kallis, kaunis kotimaa. :|
 
Eikös Helsinki valittu kulttuuripääkaupungiksi tosin ei täksi vuodeksi ,kai. Mutta kyllä töitä saa tehdä ,jotta turistien kuvakulma ei ole kaduille päin.
Viime vuonna nuo laiva turistit ihmetteli niitä kadonneita roskiksia ja kantoivat kiltisti laivaan ne pussinsa. Kyllä ne hiukka päätään pyörittelivät kun siellä täällä silmiin osu roskia. Mutta kiltisti omat banaaninkuorensa ja limupullot ,kantoivat laivaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Tehtiin ystävien kesken pikku tutkielma. Itse kävin Riikassa, Vilnassa ja Ruotsissa. Ystävät Prahassa, Pariisissa, Berliinissä, ja Lontoossa.
Huomattiin ,että kaikkialla muualla paitsi Helsingissä on kadut puhtaat niin koirankakoista kuin roskista ja tupakantumpeista. Ja muissa kaupungeissa oli roskiksia siellä täällä kun Helsingistä ne on tyysti kadonneet ,lukuunottamatta muutamia taloyhtiöiden kadun varsia.
Miten tämä on mahdollista?
Riiassa ihmetytti se ,että siellä oli joka kadun seinustassa tuhkakupit ja roskiksia jokapaikassa. Lisäksi siellä liikku kadunlakasiojoita oransseissa liiveissä siivoamassa. Ja siistiä oli.
Eipä tätä Helsingin sottaisuutta uskois ,ellei ole muualla käynyt ,mutta kyllä pohjan veti.


Muissa kaupungeissa ei ole talvella lunta, jonka takia kadut on kuukausitolkulla siivoamatta...Liekö Hgissä on vieläkään päästy putsaamaan talven roskia? Tehkää sama tutkimus vaikka heinäkuussa.

Näitä paikkoja kierreltiin koko viime vuosi tähän kevääseen saakka niin kesällä kuin kuin syksyllä ja talvella. Kiitos muutaman ystävän,jotka työn puolesta tuolla kiertelivät enempi.
Mutta päätettiin kiertää vielä tämäkin vuosi. Ja koska täällä keskustassa itse asun niin nään päivittäin nuita katuja ja puistoja. Ja kyllä se viimevuosi oli sotkuista vapusta ensi lumeen. Ja suurin syy siihen on puuttuvat roskikset. Ja jos jostain roskiksen löysi oli se niin turvoksissa, että roskia keräänty jo ympärillekkin.
 

Yhteistyössä