helsinki mikä asuinalue on kiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liinuska83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

liinuska83

Uusi jäsen
23.05.2012
25
0
1
Siis asun tällä hetkellä maunulassa ja olen miettinyt että pitäisikö muttaa pois vai jäädä asumaan, en oikein tiedä minkälaisest lapsiperhe palvelut tällä alueella on ja itselleni on tärkeää puistot, erilaiset kerhot ja perhetalot jossa käydä lapsen kanssa koska lapsen synnyttyä haluan tavata ja tutustua muihinkin ihmisiin.
Mutta itähelsinkiin en kuitenkaan muuttaisi ja hyvät kulkuyhteydet ovat todella hyvät.

Mun lemppari on Punavuori, ja sillä akselilla on mun makuun parhaat puistotkin, sekä kaikenlaista toimintaa (myös lapselle) lähellä.

Onhan niitä toki paljon kivoja, kaikissa alueissa taitaa hyvät puolensa olla.
Etelä-Haaga, Pikku-Huopalahti, Vallila, Alppila ja Arabianranta on kanssa kivoja, vaikka P-Huopalahdella huono maine onkin.
Viikki kuulemma myös kiva lapsiperheelle.

Eli ihan sikanahan niitä kivoja alueita on, itse voisin muuttaa myös useampaan paikkaan idässä. :) (Miksi en?)

No siitä läheltä jos ajattelee, niin Torpparinmäki, Oulunkylä, Kumpula, Koskela, Käpylä on mielestäni hyviä alueita. Kumpula ja Käpylä nyt on suht hintavia, mutta hyvät kulkuyhteydet ja ihanaa luontoa riittämiin :)

Ja mun mielestä Itä-Helsingissä on melkein kaikilla alueilla hyvä olla, mutta yleensähän sitä muuttaa lähiympäristössä. Ja idässä on paljon Kaupungin asuntoja, mikä tietty vie osan viehätyksestä..

Munkkivuori on kivaa aluetta, mutta siellä on bussiyhteyksien varassa. Etelä-Haaga, Pikku-Huopalahti, Vallila, Alppila, Töölö (jos on varaa), Käpylä tulevat ainakin nopeasti mieleen. Itse voisin kyllä asua myös Maunulassa, myös lasten kanssa.

Hmm, no mä oon asunut keskustassa, pohjois- ja itä- helsingissä. Ja lasten kanssa musta paras on asua idässä. Tälläkin hetkellä asumme idässä, rauhallisella pientaloalueella.
Tykkään idästä, paljon mainettaa parempi, kaikki lähellä ja kulkeminen niin vaivatonta metrolla. Bussit on ihan syvältä, kun/ jos niitä menee harvoin ja ne on aina täynnä, etenkin jos rattailla/vaunuilla kulkee.
Täällä myös ruoka-kauppoja niin lähellä ettei tarvii mennä autolla/julkisilla, kuten esim. siellä pohjois-helsingissä.

Mutta maku-asioita, helsingissä nyt kaikki paikat kivoja omalla tavallaan ja kaikkialta löytyy kyllä lapsille toimintaa jos viitsi etsiä.

Mä olen asunut Punavuoressa ja Lauttasaaressa. Tykkäsin molemmista. Ei vaan ollut varaa ostaa riittävän isoa asuntoa noilta alueilta, niin muutettiin Espooseen.

[QUOTE="vieras";27195465]Miksi kukaan ei ehdota alueita joissa asuu paljon mamuja?[/QUOTE]

Varmaan siksi, kun pakolaiset yleensä sijoitetaan kaupungin halvimpiin asuntoihin, ja ne asunnot perinteisesti sijaitsevat huonomaineisimmilla ja halvimmilla alueilla.

Itse tykkään kyllä paljon esimerkiksi Hertsikasta, sielläkin taitaa maahanmuuttajia paljon majailla.

Itse asuin Maunulassa kun lapset olivat pieniä ja sitten muutettiin Vuosaareen -Pois en täältä muuttaisi!!! Maunula on kuin..sanonko mitä... verrattuna Vuokkiin. Täällä kaikki tarpeellinen lähellä, lapsille PALJON harrastuksia, ei isojen autoteiden ylityksiä, puistoja, urheiluhallit, uimahalli, metrolla pääsee nopeasti Itikseen ja keskustaan, ei tarvii odotella ja arvuutella mahtuuko rattaiden kanssa bussiin jne jne. Paras paikka Helsingissä lasten kanssa!

t. viiden äiti

täytynee sanoa kaikille että minulla ei ole itähelsinkiä mitään vastaa ja tunnen ihmisiä jotka
asuvat sielä ja viihtyvät hyvin mutta itse en vain haluaisi siellä asua.
Olunkylä on kyllä ihan kiva paikka mutta taloissa ei taida olla hissejä joten vaunujen kanssa se
voi tuoda ongelmia tai sitten en, mutta olen vain kuullut että olunkylässä on iltaisin vähän
levotonta nuorten parissa ja että siellä voi tulla pahoipidelyksi mutta en tiedä vaikka nytten
tässä naapurissa asun

Itse olen asunut mm. Töölössä, Munkkivuoressa, Hakaniemessä, Etelä-Haagassa ja Lauttasaaressa. Lapsiperheelle minusta noista parhaat paikat on Munkkivuori, Etelä-Haaga ja Lauttasaari.

Oulunkylästä tykkään myös kovasti.

Itse tykkään kyllä paljon esimerkiksi Hertsikasta, sielläkin taitaa maahanmuuttajia paljon majailla.

Ei majaile. Tai en oo varma Hertsikanrannasta, siellä kun on Kaupungin asuntoja, mutta itse vanhassa Herttoniemessä asuneena voin sanoa, että valtaosa on nuoria pareja, vanhoja ihmisiä ja parempituloisia. Ihan uskomaton alue, haluan sinne takaisin heti kun voitan tänään lotossa.

Oikeastaan ainoat alueet Helsingissä, joihin en halua muuttaa, on Meri-Rastila, Myllypuro ja Länsi-Helsingistä esim. Pikkis, Haaga, Kannelmäki (:x)
Mutta nääkin alueet on jollekkin toiselle just passelit. Se riippuu niin paljon asujan tarpeista.

Vuosaari on semmonen paikka ettei sieltä moni halua enää muuttaa pois kun on sinne päässyt :) Itsekin halajaisin takaisin (olen siellä kasvanut)..

Tän voin uskoa! Oon ite asunu Porslahdentiellä, mut ikäväkyllä rivariasunnostani paljastui niin karu homepesäke, että se koko asunto purettiin kun lähdin siitä evakkoon.

Vuosaaressa on tosi hyvät palvelut ja kulkuyhteyden ja IHANA luonto! Ja nythän sinne valmistu se Kahvikortteli ja jotain muitakin taloja vissiin?

Yhteistyössä