Helsingistä Turkuun junalla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko joku teistä mennyt junalla Helsingistä Turun satama ja siitä viikkarilla Ruotsiin?? Onko pitkä matka terminaaliin?

Itse menisin rautatieasemalta bussilla satamaan. En tosin muista nyt, meneekö sieltä mikään bussi suoraan - luultavasti ei. Siinä tapauksessa jollain bussilla kauppatorille, josta vaihto bussiin nro 1. Se menee satamaan. Ei ole pitkä matka. Kyllä sen siis jaksaisi kävelläkin, mutta tavaroiden (ja mahdollisesti lasten) kanssa turhan hidasta ja raskasta.

Itse menisin rautatieasemalta bussilla satamaan. En tosin muista nyt, meneekö sieltä mikään bussi suoraan - luultavasti ei. Siinä tapauksessa jollain bussilla kauppatorille, josta vaihto bussiin nro 1. Se menee satamaan. Ei ole pitkä matka. Kyllä sen siis jaksaisi kävelläkin, mutta tavaroiden (ja mahdollisesti lasten) kanssa turhan hidasta ja raskasta.
Ihan hullun hommaa, jos juna jatkaa rautatieasemalta vielä satamaan. Siinä joutuu kävelemään ihan saman matkan bussipysäkeille kävellessä ja mikä rumba siinä on etsiä ensin oikea pysäksi rautatieaseman luota, mistä pääsee torille ja torilla taas etsiä se ykkösen pysäkki. Ykkösessä on väliin laivalle mennessä tosi täyttäkin.
Paikkakuntalaiset melkeinpä kävelee torille tai linja-autoasemalle omaan bussiin mennäkseen, kuin jäävät odottelemaan niitä rautatieaseman läheisillä pysäkeillä. Itse ylitän radan ylisen sillan ja odotan siellä bussia kotiinpäin.

Yhteistyössä