Helsingistä Järvenpäähän muuttaneet/Järvenpääläiset! Millaista siellä on asua, mitkä hyviä alueita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva järvenpääläinen(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva järvenpääläinen(kö)

Vieras
Kovasti mietitään muuttoa Helsingistä Järvenpäähän, työmatka ei käytännössä pitenisi, ja asuntojen hinnat reilusti kohtuullisemmat. Kannattaako?

Meillä kohta 3-vuotias ja vauva tulossa pian, millaiset on lapsiperheiden palvelut, onko tekemistä, kerhoja tms? Tutustuuko ihmisiin helposti? Itse olen kyllä sosiaalinen, mutta joillain paikkakunnilla siitäkään ei ole apua... ;)

Kehukaa, kritisoikaa! Mihin siellä kannattaisi muutta, onko esim. Pöytäalho ja Loutti hyviä alueita?

Kiitos!

mie tiedän vain että jamppaa kannattaa välttää..
me muutettiin järvenpäähän juurikin siksi että asuntojen hinnat olivat kohtuullisemmat eikä toi matka nyt mitenkään paha ole.
mun mielestä neuvola ja muita palveluita on hyvin, useampia srk kerhoja ja maksullisia kerhoja..
mie olen niin antisosiaalinen että ihan siitä syystä en ole tutustunut kehenkään :D

Samaa joskus suunittelin mutta onneksi en toteuttanut. Minusta vähän ahdasmielinen paikka, paljon pikkukaupungin huonoja puolia. Asunnot on halvempia mutta jos ne ei ole lähellä asemaa, tarvitsee auton, koska sisäinen liikenne olematonta. Junia menee yllättävän harvoin ja matkustaminen on kallista. Esim. lapsen haku päiväkodista tiettyyn aikaan voi olla tiukilla kun rataliikenne takkuuaa ja ehtiminen on yhden tai kahden junan varassa. Lisäksi junat ovat usein tupaten täynnä.

Mutta jos ehdottomasti haluat muuttaa, Loutti on hyvä alue.

Mä tykkään Järvenpäästä ja meijän perhe (2 aikuista, 1 alle 1v lapsi) muuttaa varmaan jossain kohtaa taks sinne. Me haluttais Kinnarin tai Kyrölän alueelle. Pöytäalhossa olen aiemmin asunut ja tykkäsin, Louttia tunnen kovin vähän. Ainoa paikka mitä en suosittele on Jamppa. Oon siis asunut siellä vain osan elämääni, aikuisena sinne muuttanut. Mun mielestä kaupunki on fiksusti suunniteltu, esim. keskusta on kiva, kirjasto hyvä, tarpeeksi läheltä löytyy luontoa eikä mulla ole ollut ihmisistäkään pahaa sanottavaa. Swengissä hyviä keikkoja, jos tykkää keikoilla käydä.

Yhteistyössä