Helsingissä vaunujen kanssa busseilla liilkuvat, miksi ette puolusta itseänne jos kuski käskee pois kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen usein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen usein

Vieras
olette ne kolmannet vaunut ja paikkoja kolme?? On siis kolmepaikkaisia ja kaksipaikkaisia busseja ja joskus kuski ei päästä tällaiseen leveämpään kuin kahdet, ilmeisesti luulee ettei saa ottaa kolmia... Voisi siellä päässä esimies päivittää kuskien tietoa, mutta miksi jäätte kiltisti pysäkille vai ettekö tiedä, että teillä on ihan oikeus mennä vaunujen kanssa sinne jos on se leveämpi paikka?? Useasti seurannut tilanteita kun jäävät pysäkille...

En usko, että kyse on siitä, etteikö tietäisi, että saa ottaa kolmet. Lakipykälän menee niin, että niin monet vaunut saa ottaa kuin niille varattuun tilaan mahtuu. Joskus mahtuu vain yhdet (esim. tuplat).

Kyse voi olla yksinkertaisesti siitä, että kuljettajavaihdot tehdään lennossa pysäkillä, kuskilla ei ole aikaa kävellä bussia päästä päähän, ja tarkastaa tilanne. Tuo lastenvaunutilan koko ei näy peilistä. Ainkaan meidän firmassa ei vielä kovin montaa kolmipaikkaista bussia ole.

Rohkeasti vaan huutaa, että täällä on kolmen paikka. Eikä mielestäni siinä ole mikään "puolustamisen" paikka. Mutta valitettavasti täällä on se tapa matkustajilla, että heti hyökätään karvat pystyssä.

En tiedä, kun en asu helsingissä ja harvoin kuljen bussilla, mutta tuskin minäkään alkaisin räyhäämään. Todennäköisesti se olisi hyödytöntä, vai väkivalloinko sinne bussiin pitäisi tunkea? Tommosille kuskeille kun tuskin auttaa mikään lässytys "mutkun mulla on oikeus... " Esim. meidän omaa linjaa ajaa (tai ajoi, nyt ei oo näkynyt... valitukset teki tehtävänsä?) yksi niin vittumainen akka, että sai oikeesti pelätä saavansa turpaan kun sen bussiin astuu. Millon viitot väärin, milloin ojennat korttis väärin, millon raha on väärässä muodossa jaadajaada.

Eli sanoisin ok, selvä juttu. Ja sit soittaisin kyseisen bussifirman asiakaspalveluun ja antaisin palautetta bussikuskin omista käytännöistä. Aina sekään ei auta.

Mulle on käynyt noin. Minä ja kaksi muuta matkustajaa yritettiin selittää venäläiselle kuskille, että tässä on kolme paikkaa, mutta kuski kieltäytyi ajamasta. Joten oli pakko mennä ulos odottamaan seuraavaa bussia. Laitoin palautetta liikennöitsijälle kahteen otteeseen, ikinä en saanut vastausta.

Juu tietysti ystävällisesti voi huikata kuskille asiasta. Ei siinä nyt ketään nolata tarvitse. Yksi kuski oli kuulemma sanonut ettei lain mukaan saa ottaa kolmia. :D Ja siis vaunuilija oli ihan neutraalilla äänensävyllä sanonut, että täällähän on kolme paikkaa. Ei silti, toivottavasti laittoi palautetta asiasta. :)

En ole itse moiseen törmännyt koskaan. Meillä esim 741 bussiin mahtuu useasti jopa 4 vaunut/rattaat.
Toki kuski on maininut, että jos pyörätuoli tulee jostain kyytiin, pitää viimeiseksi tulleiden poistua, koska se yksi paikka on pyörätuolille. Siinä on merkintä ja vyöt sitä varten.
Ja oikeasti ne rattailla olevat saisivat myös maksaa matkansa. Ei tarttis kuljetella niitä 6-vuotiaita NicoPettereitä sateenvarjo rattaissa. Kun eihän ne edes mahdu niihin.......

[QUOTE="sasa";28777813]En ole itse moiseen törmännyt koskaan. Meillä esim 741 bussiin mahtuu useasti jopa 4 vaunut/rattaat.
Toki kuski on maininut, että jos pyörätuoli tulee jostain kyytiin, pitää viimeiseksi tulleiden poistua, koska se yksi paikka on pyörätuolille. Siinä on merkintä ja vyöt sitä varten.
Ja oikeasti ne rattailla olevat saisivat myös maksaa matkansa. Ei tarttis kuljetella niitä 6-vuotiaita NicoPettereitä sateenvarjo rattaissa. Kun eihän ne edes mahdu niihin.......[/QUOTE]

rattailla? Meillä on otettu rattaat käyttöön 6kk:n iässä. Mut joo, jos mukula on kuuden niin sais maksaa vaikka tuplahinnan, kun vie vielä tilaa niiltä jotka kuljettaa oikeasti rattaita tarvitsevaa lasta.

[QUOTE="vieras";28777869]rattailla? Meillä on otettu rattaat käyttöön 6kk:n iässä. Mut joo, jos mukula on kuuden niin sais maksaa vaikka tuplahinnan, kun vie vielä tilaa niiltä jotka kuljettaa oikeasti rattaita tarvitsevaa lasta.[/QUOTE]

Joo, kyllä kato jotkut käyttää rattaitakin ;)
Jotkut käyttää vaunuja. Mitä ihmeellistä siinä on?
Eniten ihmetyttää nuo ulkomaalaiset jotka roudaa ekaluokkalaisia rattaissa.
Tai lähinä niillä rattaat mukana, ja ne täynnä ostoksia. Ja ekaluokkalainen vieressä.
Kun tullaan sanomaan aletaan selittää "minulla lapsi mukana"
Joo, mut eihän se lapsi edes mahdu niihin rattaisiin. JA tuskin painaa edes alle 15kiloa, mikä on sateenvarjo rattaiden raja.
Parhaimpia on ne jotka kulkee tollasilla talvella. Hyvä, että jaloin pääsee hangessa, roudataan sateenvarjorattaat mukaan. Kyllähän tyhmäkin tajuaa ettei kukaan niitä oikeasti tarvii. Ne roudataan vaan mukaan, koska pääsee bussiin ilmaseks.

[QUOTE="vieras";28778069]Entä jos jokaisen olisi maksettava, millä perusteella kuski sitten valitsisi sen, jonka näistä maksavista asiakkaista ajaisi ulos sateeseen kesken matkan?[/QUOTE]

No siinä tapauksessa kyytiin tulisi vain ne kahdet, jotka mahtuu.
JA eiköhän moni kävelisi sen kilometrin matkan tuossa tapauksessa.
Täällä Vantaalla ihmiset laiskuuttaan (vantaa, helsinki)
Menee vajaa kilometrin matkakin bussilla. Ja kauhee kiukuttelu kun ei kyytiin mahdu.
JA oikeesti, noilla on niitä 5-7 vuotiaita rattaissa.
Matkakortin lukija siihen vaunupaikalle, niin ei ainakaan tarvii selittää että on vaarallista lähtee sinne eteen maksamaan.
Ja suurinosa noista vouhkaajista on niitä, jotka jättää myös vauvan vaunuissa YKSIN siihen vaunupaikalle. Itse lähtee istumaan.

Mä oon vain törmännyt kolmepaikkaisiin missä se kolmas on pyörätuolille. Siinä lukee että pitää jättää vapaaksi, joten en ole alkanut räyhäämään. Niitä busseja tulee kumminkin usein..

Mammat täällä taas voimiensa tunnoissa näppäimistöjensä ääressä uhoavat palstalla niinkuin yleensäkin. Ei teillä ole MITÄÄN sananvaltaa siellä bussissa vaan se on kuljettajan harkinnan varassa kuinka monet ottaa kyytiin. Jos kuljettaja sanoo että ette sinne hyökkäysvaunujanne tuo niin sitten te ette niitä tuo vaan odotatte seuraavaa bussia. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se että niitä vaunuja pitää ylipäätään sinne täyteen bussiin tuoda, paitsi se kun niitä vaunuja työntävä pallinaama alkaa avautumaan kuljettajalle ikäänkuin kuljettaja olisi hänen oma miehensä.

Turpa tukkoon ja ulos jos kuljettaja niin sanoo. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28778413:
Mammat täällä taas voimiensa tunnoissa näppäimistöjensä ääressä uhoavat palstalla niinkuin yleensäkin. Ei teillä ole MITÄÄN sananvaltaa siellä bussissa vaan se on kuljettajan harkinnan varassa kuinka monet ottaa kyytiin. Jos kuljettaja sanoo että ette sinne hyökkäysvaunujanne tuo niin sitten te ette niitä tuo vaan odotatte seuraavaa bussia. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se että niitä vaunuja pitää ylipäätään sinne täyteen bussiin tuoda, paitsi se kun niitä vaunuja työntävä pallinaama alkaa avautumaan kuljettajalle ikäänkuin kuljettaja olisi hänen oma miehensä.

Turpa tukkoon ja ulos jos kuljettaja niin sanoo. Piste.

Mikä oikeus sulla on kulkea bussilla, mutta vaunujen kanssa, vaunupaikalla ei? Hitto mä vihaan tollasia ihmisiä.

Mä oon vain törmännyt kolmepaikkaisiin missä se kolmas on pyörätuolille. Siinä lukee että pitää jättää vapaaksi, joten en ole alkanut räyhäämään. Niitä busseja tulee kumminkin usein..
Joo, mutta kun nämä voimaistuneet aivokääpiö-mammat kuvittelevat että vaunuilla on joku mystinen etuajo-oikeus joka tilanteessa. Ne voi työntää ajoradalle koska tahansa missä tahansa ja autot vain maagisesti pysähtyvät. Ne voi bussissa parkkeerata pyörätuolille varattuun tilaan, odottakoon mokoma rampa seuraavaa bussia vaan ihan kiltisti tuolinsa kanssa kun MAMMA tulee vaunujensa kanssa niin silloin on muiden väistettävä!

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
Mä olen törmännyt vain sellaisiin tilanteisiin, joissa kaksi paikkaa rattaille, mutta silti kolmas änkeää väkisin sisään. Eikä kuski sano mitään. Viimeksi tää tapahtui täydessä raitiovainussa tosin.

Mikä oikeus sulla on kulkea bussilla, mutta vaunujen kanssa, vaunupaikalla ei? Hitto mä vihaan tollasia ihmisiä.
Mitä helvettiä sä nyt jauhat? Ei tässä mistään oikeuksista ollut kysymys vaan siitä miten toimitaan eri tilanteissa ja kuka päättää ketä otetaan kyytiin ja ketä ei. Yhtä hyvin minunkin pitää odottaa seuraavaa bussia jos kuljettaja sanoo että minulle ei tilaa ole. Ihan turha siinä on alkaa nillittämään asiasta siinä tilanteessa.

Yhteistyössä