Helsingin poliisi kuskasi putkaan 137 vihreää terroristia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poliisilla olisi taatusti ollut muutakin tekemistä kun raahata aikuisia ihmisiä putkaan. On se kumma, ettei niitä venyviä, suutaansoittavia kapinoivia saada kuriin.

Jokaisella on perustuslain 13 §:n 1 momentin mukaan oikeus ennakolta lupaa hankkimatta järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin. Säännöksellä turvataan sekä oikeutta itse järjestää kokouksia ja mielenosoituksia että oikeutta osallistua muiden järjestämiin kokouksiin ja mielenosoituksiin.

Jokaisella on perustuslain 13 §:n 1 momentin mukaan oikeus ennakolta lupaa hankkimatta järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin. Säännöksellä turvataan sekä oikeutta itse järjestää kokouksia ja mielenosoituksia että oikeutta osallistua muiden järjestämiin kokouksiin ja mielenosoituksiin.

Salliiko se terrorismin? Siis estää ihmisiä liikkumasta julkisilla tai omilla autoilla?

”Siellä ei ole paikkoja, jossa suurempi määrä ihmisiä voisi olla niin, että liikenne pääsisi kulkemaan”, ylikomisario Jarmo Heinonen Helsingin poliisista sanoo.

”Paikka on tärkeä julkisen liikenteen ja hälytysajoneuvojen näkökulmasta ja hankalasti kierrettävä.”

"20§ Poliisin antamat ohjeet ja määräykset

Poliisi voi tarvittaessa antaa yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden järjestämisestä ennakolta tai tilaisuuden aikana ohjeita ja määräyksiä:

1) yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseksi;

2) terveyden, omaisuuden tai ympäristön vahingoittumisen estämiseksi taikka ympäristölle aiheutuvan haitan rajoittamiseksi;

3) sivullisten oikeuksien turvaamiseksi; sekä

4) liikenteen sujuvuuden turvaamiseksi."

Yhteistyössä