helsingin Kallio - uskaltaako siellä asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Kaverini (nuori nainen) on menossa kesäksi töihin Helsinkiin ja saanut asunnon Kalliosta. Joku kerrostalo asunto kyseessä. Mua vaan oikeesti pelottaa sen puolesta kun oon kuullut et Kallio aika pahassa maineessa. Rötöksiä tieten riittää niillä kulmilla? Mitä pitäis osata ottaa huomioon kun siellä asuu? Tällaisena maalaisena on tottunut siihen et voi liikkua missä vaan milloin vaan ja kenen kans vaan ilman huolen häivää.

Moni tuttava asunut/ asuu Kalliossa ja ei heillä ole ollut mitään valittamista. Onhan siellä toki elämää ja tiettyjä baarien edustoja kannattaa yöllä välttää (missäpä ei ) mutta ei Kallio enää ole mikään hirveä paikka, ihan normaaleja ihmisiä siellä asuu.

Jokaisessa paikassa voi omalla käytöksellään vaikuttaa hyvin paljon siihen mitä tapahtuu. Helsinki on pieni ja turvallinen kaupunki ja edes Kalliossa on aika pieni todennäköisyys joutua rötöksen uhriksi kunhan itse on tolkuissaan ja liikkuu järkevästi.

Riippuu ihan naapureista/kulmista miten siellä viihtyy. Itse olen asunut kahdessakin eri paikassa Kalliossa, ja olen viihtynyt siellä tosi hyvin! Mutta on siellä myöskin tiettyjä kadunpätkiä (esim. Vaasan- ja Helsinginkadulla), jonne en mielelläni iltasaikaan menisi. Mutta suurin osa Kalliosta, varsinkin mitä pidemmälle Alppilaan päin menään, on tosi kivaa ja rauhallistakin aluetta.

Kallio on erittäin mukava paikka asua. Levottominta on kurvin alueella ja piritorilla, mutta niitä paikkoja nyt löytyy joka kaupungista. Täällä on kaikki palvelut lähellä ja keskustaan matkustaa muutamassa minuutissa.

Itse asuin Kalliossa linjoilla 9vuotta ja tykkäsin asua,oli mukava paikka asua ja ainakin kolmas linja millä asuin,oli mukavaa paikkaa asua,ikkunastani näkyi Kallion kirkko ja ei ollut mitään häiriöitä koskaan,suosittelen asuinpaikaksi todella paljon.Ei minulle tullut kukaan koskaan mitään tekemään ja itse olen myöskin maalta muuttanut työn perässä ja Kalliosta on hyvää sanottavaa minulla.

Tietenkin uskaltaa. Kaikennäköistä karvaturria voi kyllä tulla kaduilla vastaan mutta enimmäkseen siellä saa ihan rauhassa olla. Ja mä nyt en liikkuisi missään Helsingissä, varsinkaan keskustassa, yksinäni keskellä yötä, tms. Eli normaalijärjellä varustettu ihminen pärjää kyllä. Ja kaiken rujouden vastapainoksi Kalliosta löytyy myös paljon tosi mielenkiintoista säpinää, kaiken kaikkiaan tutustumisen arvoinen kaupunginosa minusta.

Mä olen asunut Kalliossa Kurvin tienoilla (oikeastaan enemmän Sörnäistä ) , muualla Kalliossa ja Hakaniemessä. Vähän on levotonta, mutta kyllä siitä hengissä selvisi. :laugh: Ihan kiva kokemus. Nyt lapsellisena asun kyllä mieluimmin muualla. :)

Uskaltaa. Olen asunut Kurvissa ja Hakaniemessä ja liikkunut aikoinani myös öisin em. ja Kallion alueilla itsekseni. Lapsen kanssa en siellä haluaisi asua, vaikka usein siellä päin tulee edelleen lapsenkin kanssa liikuttua.

Yhteistyössä