Helsingin asema-aukion taksitolppa on muuttunut lähes villin lännen taistelutantereeksi.

vierailija
Vittu näiden kanssa.
Täällä missä asun niin nämä törpöt eivät aina osaa viedä perille. Joillakin ei ole navigaattoria. Käyttävät puhelinta. Eivät osaa kirjoittaa osoitetta. Pitäs itse osata neuvoa perille.
mää en aja snadissa muilla kuin näiden isojen ketjujen takseilla, lähitaxi ja mitä näitä ny on

tosin en ole käynyt siellä puoleen vuoteen
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
mää en aja snadissa muilla kuin näiden isojen ketjujen takseilla, lähitaxi ja mitä näitä ny on

tosin en ole käynyt siellä puoleen vuoteen
Kovasen taksikuskit osaavat hommansa!❤
Kuljettajat ja autot kuin ennen, hyvinä aikoina.

Toista on nykyaikana. Arabi/somppuiskän perheauto mäkkärin roskineen ja muine paskoineen ei houkuta maksamaan kyydistä mansikoita. Sen lisäksi, että itse saisi toimia navina.
 
Bu-ha-haa
Hassan ”Trump” Ahmad siis :D

”IS:n haastattelema somalialainen taksikuski Hassan Ahmad kiistää asema-aukion ongelmat.

– Vaikea kysymys, miksi täällä ei ole paljon suomalaiskuljettajia. Ehkä he ovat lentokentällä tai satamissa, esimerkiksi Länsiterminaali on varattu vain Taksi Helsingille ja Lähitaksille, Ahmad sanoi.”
 
  • Vau!
Reactions: m.e.k.
vierailija
Lähinnä ihmetyttää, että onko asia oikeasti yllätys ihmisille. Pitää kuitenkin muistaa, että vuosikausien ajan taksijärjestelmää haukuttiin ja puhuttiin monopolista (10 000 taksifirmaa ennen uudistusta, btw) ja valitettiin huonosta palvelusta ja ties mistä. Ja kun uudistus tuli sille oli suuri kannatus. Se tietenkin perustui ihmisten typeryyteen ja kuvitelmiin siitä, että hintoja voi laskea tjms., mutta kannatusta oli kuitenkin. Samalla jokainen varmasti ymmärsi, että kun luvat vapautetaan, autoja ilmaantuu lisää seisomaan tolpille. Ja kun autoja on enemmän, mutta liiketoiminta ei kasvakaan eksponentiaalisesti, niin lopputuloksena on eloonjäämiskamppailu, joka sitten silloin tällöin purkautuu esim. väkivaltana. Ja varsinkin kun uudet tulijat ovat pitkälti vähän erilaisen liikennekulttuurin maista kuten oli tarkoituskin. Yksi vapauttamisen ideoistahan oli se, että taksiala on kuulemma hyvä sisääntuloala maahanmuuttajille.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Lähinnä ihmetyttää, että onko asia oikeasti yllätys ihmisille. Pitää kuitenkin muistaa, että vuosikausien ajan taksijärjestelmää haukuttiin ja puhuttiin monopolista (10 000 taksifirmaa ennen uudistusta, btw) ja valitettiin huonosta palvelusta ja ties mistä. Ja kun uudistus tuli sille oli suuri kannatus. Se tietenkin perustui ihmisten typeryyteen ja kuvitelmiin siitä, että hintoja voi laskea tjms., mutta kannatusta oli kuitenkin. Samalla jokainen varmasti ymmärsi, että kun luvat vapautetaan, autoja ilmaantuu lisää seisomaan tolpille. Ja kun autoja on enemmän, mutta liiketoiminta ei kasvakaan eksponentiaalisesti, niin lopputuloksena on eloonjäämiskamppailu, joka sitten silloin tällöin purkautuu esim. väkivaltana. Ja varsinkin kun uudet tulijat ovat pitkälti vähän erilaisen liikennekulttuurin maista kuten oli tarkoituskin. Yksi vapauttamisen ideoistahan oli se, että taksiala on kuulemma hyvä sisääntuloala maahanmuuttajille.
Mä en valittanut. Mä en tiennyt ideoista muutokseen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Algoma
vierailija
Mutta kyllähän Berner ja Sipilä sumpli taksihommankin aivan perseelleen.
Eivät varmaan olleet tutustuneet Ruotsin tilanteeseen tai mitäpä sillä on ollut väliä, kun on joutunut laillisen ryöstön kohteeksi, kun veronmaksajat sen maksaa. Muistan kuinka miehelle ilmoitettiin työmatkaa varten, minkä yhtiön takseilla matkustaa, kun meni Ruotsiin. Silti oli joutunut puhelimen kanssa toimimaan navigaattorina. Tuo tapahtui vuosia ennen Suomen uudistuksia.

Minä en vanhasta systeemistä valitellut. Valtakunnallisen listahinnan mukaan uskalsi ottaa taksin missä kaupungissa vaan ja tiesi, mitä suunnilleen tulee maksamaan.
 
Eivät varmaan olleet tutustuneet Ruotsin tilanteeseen tai mitäpä sillä on ollut väliä, kun on joutunut laillisen ryöstön kohteeksi, kun veronmaksajat sen maksaa. Muistan kuinka miehelle ilmoitettiin työmatkaa varten, minkä yhtiön takseilla matkustaa, kun meni Ruotsiin. Silti oli joutunut puhelimen kanssa toimimaan navigaattorina. Tuo tapahtui vuosia ennen Suomen uudistuksia.

Minä en vanhasta systeemistä valitellut. Valtakunnallisen listahinnan mukaan uskalsi ottaa taksin missä kaupungissa vaan ja tiesi, mitä suunnilleen tulee maksamaan.
Suomessa osataan aina välttää Ruotsin tekemät virheet, vaikka ei käytäisi edes benchmarkkaamassa.
 
vierailija
Koko pääkaupunkiseutu on muuttumassa levottomaksi basaariksi. En ymmärrä niitä piruparkoja, jotka ovat sieltä ylihintaisia asuntoja isoilla asuntoveloilla ostelleet, tulevat olemaan kusessa kaikin puolin.
 

Yhteistyössä