Helppoja ja halpoja ruokia pakastimeen 1 v:lle?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ideoita, mitä ruokia vois tehdä ja pakastaa 1-vuotiaalle valmiina annoksina, kun tulee niin usein annettua vaan purkkiruokaa? On niin "viihdytettävä" tapaus tällä hetkellä, ettei päivisin ole yhtään ruuantekorauhaa... Mutta olis halvempaa ja muutenkin mukavampaa antaa itse tehtyä ruokaa useammin. Jos vaikka viikonloppuna kerkeis tehdä, niin mitkähän olis sellasia kivoja helppoja ruokia, jotka on hyviä vielä pakastamisen jälkeenkin? Ideoita, kiitos! :)
 
ap
Aika paljon syödään eineksiä ainakin lounaaks. Tai sit eilisiä jämiä, jos ollaan tehty illalla jotain ruokaa, kun mies on kotona. Aamut poika huutaa ja kiukuttelee. Aamupäivällä ollaan ulkona. Sitten tullaan kotiin ja poika on tosi nälkäinen, heitän purkkiruuan mikroon, syötän pojan ja pistän nukkumaan. Sitten syön ite jotain nopsasti, että ehdin tehdä jotain ennen ku poika herää älyttömän lyhyiltä päikkäreiltään. Iltapäivän se sitten taas kitisee ja vaatii seuraa. Mies tulee kotiin päivällisaikaan ja sen jälkeen joskus tehdään sitten ruokaa seuraavalla päivälle. Mutta ei kyl joka päivä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä en jaksais ainakaan tehä erikseen ruokia pakkaseen. Meillä on 1-vuotias syöny samaa ruokaa kun minä ja mies.
Mut ei 1v:lle varmaan voi valmisruokiakaan antaa. Tai en mä ainakaan antais. Niitä me miehen kanssa syödään. Voi kun olisinkin niin reipas, että jaksais tehä ruokaa joka päivä, ja vielä sellasta, mitä vois antaa tolle lapsukaisellekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä en jaksais ainakaan tehä erikseen ruokia pakkaseen. Meillä on 1-vuotias syöny samaa ruokaa kun minä ja mies.
Mut ei 1v:lle varmaan voi valmisruokiakaan antaa. Tai en mä ainakaan antais. Niitä me miehen kanssa syödään. Voi kun olisinkin niin reipas, että jaksais tehä ruokaa joka päivä, ja vielä sellasta, mitä vois antaa tolle lapsukaisellekin.
Kannattaa opetella tekemään sitä oikeaa ruokaa - vai meinaatko että loppuikänsä lapsi syö eri ruokaa kuin te?
 
laittelija
tee jättiläisannos pyöryköitä tai jauhelihapihvejä pakkaseen, voit ottaa tarvittavan määrän ja äkkiä keittää potut tai riisit tai pastat tai vihannekset vierelle. Menee vartti kun alkukeität veden vedenkeittimessä. Saat samalla itsellekin ruoan ja yhteisen ruokahetken. Pyörykät lapsi voi syödä sormiruokanakin.

sama juttu kasvispihveille yms.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä en jaksais ainakaan tehä erikseen ruokia pakkaseen. Meillä on 1-vuotias syöny samaa ruokaa kun minä ja mies.
Mut ei 1v:lle varmaan voi valmisruokiakaan antaa. Tai en mä ainakaan antais. Niitä me miehen kanssa syödään. Voi kun olisinkin niin reipas, että jaksais tehä ruokaa joka päivä, ja vielä sellasta, mitä vois antaa tolle lapsukaisellekin.
Kannattaa opetella tekemään sitä oikeaa ruokaa - vai meinaatko että loppuikänsä lapsi syö eri ruokaa kuin te?
No en todellakaan meinaa. Ja sehän tässä just ahdistaakin. :D Ja OSAAN kyllä tehdä ruokaa, ettei sitä opetella enää tarvi.

Niin ja olis tosiaan kiva kuulla ihan käytännön vinkkejä, missä vaiheessa päivää mä sitä ruokaa muka sitten kerkiäisin laittamaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja laittelija:
tee jättiläisannos pyöryköitä tai jauhelihapihvejä pakkaseen, voit ottaa tarvittavan määrän ja äkkiä keittää potut tai riisit tai pastat tai vihannekset vierelle. Menee vartti kun alkukeität veden vedenkeittimessä. Saat samalla itsellekin ruoan ja yhteisen ruokahetken. Pyörykät lapsi voi syödä sormiruokanakin.

sama juttu kasvispihveille yms.
Hei täähän on hyvä idea, kiitos!
 
Samaa ruokaa vaan kun muullekin perheelle, kyllä on jo korkea aika oppia kokkaamaan peruskotiruokia tuossa vaiheessa kun muksukin voi jo syödä niitä. Ei siinä loppupelissä paljon mene aikaa, ja ainahan voi käyttää puolivalmista kuten perunasipulisekoitus, pakastekasvikset, kinkkusuikaleet jne.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Samaa ruokaa vaan kun muullekin perheelle, kyllä on jo korkea aika oppia kokkaamaan peruskotiruokia tuossa vaiheessa kun muksukin voi jo syödä niitä. Ei siinä loppupelissä paljon mene aikaa, ja ainahan voi käyttää puolivalmista kuten perunasipulisekoitus, pakastekasvikset, kinkkusuikaleet jne.
Sanoin jo tossa aiemmin, että osaan kyllä tehdä ruokaa. On vaan vaikea löytää päivästä aikaa siihen, edes sitä varttia tai kymmentä minuuttia. Tai no, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä sitä varmasti sais jonkinlaisen ruuan aikaseks joka päivä, mutta se vaatis etukäteissuunnittelua (jossa mä oon surkea). Siksipä ottaisinkin mielelläni hyviä vinkkejä vastaan.
Poika ei kyllä jaksa odottaa yhtään, jos ulkoilun jälkeen rupean keittiössä hääräilemään. Hermostuu heti, jos tietää, että oon laittamassa ruokaa, mutta ei saa sitä suuhunsa sillä sekunnilla. :D Eikä paljon auta, vaikka tultais varttia aiemmin sisälle, kyllä se nälkä jo sen verran on kuitenkin. Jos olis joku helppo ja nopsa ruoka, mikä ei vaatis paljon valmisteluja aamulla ja jonka vois jättää vaikka uuniin ulkoilun ajaks, niin sit vois onnistua...
Varmaan tämä helpottuu, kunhan tuo tuosta vähän kasvaa ja viihtyy paremmin itsekseen. Tällä hetkellä on vaan niin huomionkipeä ja seuranhaluinen että huhhuh.
 

Yhteistyössä