Helppo kysely,mikä sinusta sattuu enemmän kuin synnyttäminen?

  • Viestiketjun aloittaja sormi sinisenä
  • Ensimmäinen viesti
Easy, isovarpaan krooninen kynsivallintulehdus. Tulehduksen aikaan motoriikka heikkenee just sen verran että potkaiset varpaan jok'ikiseen kynnykseen, ovenpieleen ja vaikka toiseen jalkaas joka kerralla kun kävelet.

Synnytyskipu kasvaa hiljalleen ja supistuksen voi ennakoida, mutta sitä et arvaa että seuraavalla askeleella isket jalkasi johonkin vaikka kuinka varoisit :headwall:
 
"vieras"
Luomuna synnytetty kolme kertaa eikä kyllä mikään satu niin paljon kuin viimeinen 20 min avautuminen 5 cm:stä 10 cm:iin. Se kipu on maksimi enkä voi uskoa, että voisi enää enemmän sattua. Tai sitten tulisi jo shokki ja lähtisi taju.
 
her
korvatulehdus. On kipeä useita päiviä, eikä lääkkeetkään vie kipua niin hyvin pois, ettei sitä huomaisi.

Synnytyskivun saa lääkittyä, eikä omat synnytykseni ole kestäneet 5h kauempaa.
 
"Mie"
Iso tikku (tai oikeammin puusälö) kynnen alla.
Pesin lattioita ja otin oikein ronskisti kynnyksen vierestä. Vanhasta kynnyksestä irtosi sälö joka upposi syvälle peukalon kynnen alle.
Olin tosi vähällä vajota kipushokkiin.
Erittäin helppo ymmärtää miksi tätä on joskus keskiaikana käytetty kidutusmuotona.
 
Ei oo tähän päivään mennessä mikään sattunut niin paljon kuin esikoisen käynnistetty synnytys. En voi kuvailla. Kuopus syntyi omasta halustaan ja se oli lastenleikkiä ensimmäiseen kertaan verrattuna. Olen varma että käynnistetty synnytys on epäluonnollisine supistuksineen pahempi kuin luomu.
 
"Noora"
Vaikea masennus sekä se olotila mikä oli itsemurhayrityksen jälkeen sairaalassa....sitä henkistä tuskaa ei voi sanoin kuvailla, mikään fyysinen tuska ei yllä edes lähelle tuota...
 
HuiHau
En usko, että mikään sattuu enemmän kuin synnyttäminen. Juuri nuo viimeiset avautumisen sentit, joista muistikuvana se tajunnan rajoja koetteleva kipu avautuessa kahdeksasta kymmeneen senttiin. Vauvan pää taisi myös hieman kirpaista, molemmilla kerroilla... Mutta tuostakin huolimatta synnyttäisin mieluummin kaikkien lapset kuin istuisin hammaslääkärinpenkkiin täysin puudutettuna.
 
hyi
Enpä kyllä tiedä mitään mikä kokonaisvaltaisesti kehossa sattuisi yhtä paljon kuin synnytyksessä lapsen ulos ponnistaminen. :/ Silloin tuntuu että koko keho repee. Monet kivut ovat inhottavia, mutta mikään ei satu yhtä paljoa kuin se ponnistus.
 
"dolores"
Synnytyskipu on sanoinkuvaamattoman kovaa minulla. Nopea synnytys ja jokaisella supistuksella koko keho käsiä myöten kramppasi. Ilman ilokaasua olisin varmaan mennyt kipushokkiin. Nykyään kipukynnykseni on melko korkea..
 
Munuaistulehdus sattuu ainakin 10 kertaa enemmän kuin synnytys.

Kunnon migreenikohtaus samoin.

Suuhygienistikäynnit pääsee aika tasoihin synnytyskivun kanssa.

...pidätän oikeuden muuttaa mieltäni kolmannen synnytyksen tullessa ajankohtaiseksi kesällä, mutta ainakin kaksi lasta synnytettyäni olen vielä tätä mieltä.
 
"silakka"
Ei kyllä mikään, vaikka itse olen helpolla päässyt. Mutta sen verran hajulle siitä kivusta, että se on kyllä ihan sanoin kuvaamattoman jäätävää, kun pääset tuntemaan kuinka paikat repeilee kun pusket ja sitä enemmän sattuu mitä enemmän työnnät ja silti pitää työntää. Ja ne supistukset, aijai jai... niin kuin sua joku seivästäisi.
 

Yhteistyössä