Helppo elämä yhden lapsen kanssa, olenko kamala kun en halua toista lasta sotkemaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helppo elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helppo elämä"

Vieras
Rahamme riittävät kivasti, lapsi saa huomiota ja kiinnostusta osakseen, pystyy harrastamaan mitä haluaa. Voimme matkustella kätevästi, lapsen saa helposti hoitoon. Sukulaiset jaksavat olla innostuneita ja kiinnostuneita lapsesta. Saamme myös vanhempina "pitää oman elämämme", eli myös harrastaa, tehdä uraa.

Olenko kamala, kun en halua toista lasta "sotkemaan" toimivaa, mukavaa arkeamme? Eikö lapsenkin paras ole, että arkemme toimii kaikkien osapuolten mielestä ja olemme perhe. Ei niin, että lapselle "hankitaa kaveri" väkisin.

Mitäs sitä turhaa sotkemaan selvää kuviota, jotkut vaan haluavat useamman lapsen ja hänelle sisaruksia. Voi myös haluta helpn kaavan ja useamman lapsen, pitkät välit. Edellinen on jo iso ja fiksu ja voi avustaakin.

Ette todellakaan ole kamalia! Kaikki tekee itse omat ratkaisunsa. Olen itsekin kuullut usein samaa "tehkää kaveri", mutta emme halua. Samat syyt kuin teillä. Voihan mieli vielä muuttua, mutta ainakin tällä hetkellä sellainen fiilis. Yhden lapsen kanssa on helppoa ja mukavaa. Koira on kyllä lapsen kaverina. Ja he ovatkin siskokset lapsen sanojen mukaan.

Ei tietenkään tarvi! Paljon parempi noin jos se tuntuu teistä oikealta ratkaisulta. Ei siinäkään ole mieltä, että toinen lapsi tehdään vain siksi kun se olisi joku velvollisuus.

Sama meillä, en halua toista lasta. Olen itse ainut lapsi, en ole kaivannut sisaruksia. Olen päässyt matkustamaan ja reissaamaan. Vaatteet ovat aina olleet uudet ja laatu merkkejä. Vanhemmillani on ollut aikaa minulle, olen saanut harrastaa. Harrastusvälineet on ostettu omiksi, kun taas toisilla kavereilla oli lainattuja. Kavereita minulla oli tullut harrastusten myötä. Meillä oli mukavaa kolmistaan, äiti, isä ja minä. Elimme "rauhallista" elämää. En siis tiedä, millaista olisi, jos olisi sisaruksia. Sen voin sanoa, että omalla äidilläni on sisko ja he pitävät yhteyttä tosi harvoin. Että onko niistä sitten välttämättä aikuisenakaan mitään "hyötyä".

Samaa haluan omalle lapselleni, haluan, että hän pääsee matkustelemaan, laatu vaatteet ja lelut, harrastusmahdollisuudet ym. Tähän meillä on varaa, mutta jos tulee toinen niin sitten kyllä kaikki nämä jäävät vain haaveeksi.

Yhteistyössä