Helppiä, mulla on vihreät hiukset. Johtuu vedestä. Mitä avuksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
eli siis suomeksi sanottua olen vaaleatukkainen. Meidän veden ph on liian alhainen ja tämän takia irtoaa kuparia putkista. Mikä taas on värjännyt vaaleat hiukseni hiukan vihertäviksi.

Kampaajalta löytyisi varmasti apua. Mutta tietääkö kukaan onko myynnissä shampoota tms jolla saisi tuota vihreää sävyä pois?

Eli kotikonsteja nyt kaivataa??

Vai värjäänkö suosiolla koko pään räikeän vihreäksi niin on ongelma kerralla ratkaistu ;)

Meilla on yksi lapsita uimari ja hanella vihertyy tukka kanssa helpolla. Kampaamossa myydaan anti green shampoota , toinen hyva vaihtoehto on syvapuhdistava shampoo. Uimapiireissa kaytetaan myos ketsuppia paahan 15 min auttaa hyvin.

Mulla oli vihreä ongelmana monta kuukautta, sitten meni hermo. Värjäsin ensiksi vaalealla ruskea mahonki värillä tukan, jonka jälkeen tein kuluttavan värinpoiston. Ihanaa hiukset olivat oranssin keltaiset, mutta EI ainakaan inhottavat vihreät. Värinpoiston päälle värjäsin Récital Préférence hiusvärillä 02 Vaaleista Vaalein Kulta. Lopputulos hurmiollisen vaalea, aivan ihana.. Tätä väriä saa kampaamoista hakemalla hakea.. (kampaajat saavat aikaan vain harmaata tai vihreää).

Jos blondaa hiukset, ja tulos on sininen, puristamalla kolmen sitruunan mehu hiuksiin ja odottamalla 20min sinisyys häviää.
Voithan kokeilla, jos auttaisi tuohonkin vaivaan?
Kampaajilla on myös shampoo ja hoitoaine, jotka estävät sinisyyttä.

HeI. voisiko joku ihana kertoa mistä johtuu, kun minulla aina ollut todella vaalea tukka, sitten värjäsin välillä pikkuisen tummeksi, mutta jätin silti vaaleaa raitaa ja nyt hiuksiani on yritetty vaaleammaksi pikku hiljaa raidoittamalla. Ja nyt hiukseni on mennyt viherväväksi. Ihmetyttää vaan että näin ole koskaan ennen käynyt ja hiuksiani aina vaalennettu ja ne ovat pysyneet aina kirkkaan vaaleana. olisiko jollain tähän vastaus, mikä ihme sen vihreyden nyt tekee????

Meikäläinen on kärsinyt varmaa 5 vuotta vihertävistä hiuksista.. Ja nyt kun vaalensin niin huoh.... Vihiriää! Olin keväällä käynyt jonkun 3-4 kertaa parturissa "hiushoidoissa". Siellä hiuksia käsiteltiin parin tunnin kestävän operaation avulla ja vihreys tosiaan lähti. Kotiin viemisiksi ostin Simi CX Correctorin vai mikälie olikaan. Toimi hiton hyvin ja hiukset näytti ihan sika kivoilta, luonnollisilta ja terveiltä. Joten hoito siis tepsi mutta maksoi aika helkkaristi.... Ja sitten.. minäpä kun en oikein muistanut/jaksanut/viitsinyt käyttää tätä Simin metallinpoistaja shamppootia (kun siis mun hiukset värjääntyi kupariputkista) niin vihreys palasi... Vähän ajan päästä omille hiuksilleen "sokeutuu" ja jossain vaiheessa tajuaa että ei hitto. Sitten päätät laittaa niihin blondivärin. Tyhmempää ei oikeesti voi olla. No ei siinä, olin kivan blondi pari viikkoa ja sitten olisin voinut hiuksieni puolesta maastoutua ruohikkoon. Nyt otin sen syväpuhdistavan Simin shampoon tehokäytön ja vihreys kyllä häipyi muttei kokonaan. Parturiin en oo kehannu soittaa. Jostain just keskustelupalstalta bongasin sitruuna- ja ketsuppisuosituksia. Sitruunaa ei meillä ollu joten päätin kokeilla ketsuppia. Hah, ja sehän tuntui tepsivän edes jotenkin. Pesin ensin metalleja pois, ja sitten ketshubbi päähän ja annoin vaikuttaa ehkä jonku 5 min. korkeintaan. Silkkiset nää nyt on ja kai niistä jottain vihreetä peitty. Suosittelen kokeileen ja kannattaa varmaa antaa vaikuttaa hyvän tovin ennenkun pesee sen pois. Niinkun siis että antaa oikeesti vaikuttaa kauan, tyyliin 15-30 min. Tai en minä tiedä tehkää mitä lystäätte mutta juu. Ja mikähän tarve mullakin tuli vuodattaa tää mun stoori tänne. Ehkä haluan antaa lohtua kohtalotovereille oor samtiing laik tät. Iiiiiha sama.

Mulla sama ongelma, kun miehen talossa vesi värjää hiukseni vihertäviksi. Toisinaan sitä ei edes itse huomaa, kunnes joku tuttu sanoo , et sul on ihan vihreet hiukset! Itse käytän kerran viikossa syväpuhdistavaa shamppoota, joskus ketsuppia (auttaa, mut vain hetken pienen) niin ja saunaan menen ne ketsupit päässä, että vaikutus paranee ja sit yks hyväksi havaittu on nyt c- vitamiiniporetabletit! Kannattaa kokeilla. Sitruuna kuivatti ihan liikaa hiuksiani, joten siintä luovuin. Noita poretabletteja liotan kaksi n.1dl-1,5dl veteen ja ei kun päähän. Ja annan vaikuttaa 10-20 minuuttia. Siinäkiin aurinko tai sauna avustaa vaalentumista. Mutta toimii joka tapauksessa :) Ja hiukset eivät mene kuiviksi/karheiksi.

Pistäkää pää täyteem ketsuppia- antakaa olla ainakinvartin ja sit normaali hiustenpesu päälle ni volaa vihreä kadonnut!! Ekaa kertaa testasin just ja kuinkas ollakkaan yllätyin positiivisesti lähti kaik vihreys kerta heitolla !!! Punanen heijastaa vihreän pois

Yhteistyössä