Helpotus imetyksen loppuessa

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen kysyä
  • Ensimmäinen viesti
tuli mieleen kysyä
Onko muilla ollut tätä? Lapseni on vajaa 9kk ja alkanut nyt itsekseen lopetella rinnan imemistä. Ei malta enää päivisin keskittyä imemiseen, aamuisin ja iltaisin imetän vielä (eli 2 krt/pvä). Pullosta ja nokkamukista juo sitten aterioiden yhteyessä, öisin ei syö. Ja minä tunnen helpotusta, kun näyttää, että tämä imetys on kohta ohi, ei tarvitse enää olla jatkuvasti "tissit valmiina". Ihanaa, kun voin käyttää normaaleja rintsikoitakin taas. En ole koskaan oikein nauttinut imetyksestä ja nyt kun lapsella on jo hampaita suussa, se tekee joskus kipeääkin. Onko muilla ollut samaa, siis tuota helpottuneisuutta?
 
Esikoinen lopetti itse 5kk iässä, toinen oli 6,5kk ja tää kolmas on vielä tissillä. Toki syödään jo kiinteitä. Olin hiukan pettynyt ekan kanssa, mut minkäs teet. Mut tokan kans olin helpottunut
 
Tasku Venus
Täytyy myöntää että olin helpottunut kun sain itseni takaisin. Mulla loppui imetys samasta syystä kun sullakin kun vauva oli reilut 9 kk. Mutta sitten toisaalta oli vähän haikeakin olo kun se loppui, sitä en itsestäni olisi uskonut. En kuitenkaan missään vaiheessa kokenut imettämistä inhottavana tai mitään.
 
Täällä kanssa vajaa 9kk ja itse lopettelee imetystä. Suostuu syömään tisua vain illalla ja yöllä. Tänään oli ekaa kertaa omat, tavalliset liivit päällä ja olen nauttinut olostani suunnattomasti. Imetys on ollut ihanaa (esikoista osaimetin vain 4kk), mutta olen todella helpottunut että alkaa olemaan loppusuorilla!!! :LOL:
 
Miuski harmailee
Itse kolme imettäneenä (6kk, 8kk ja 9kk) jaan tunteesi. En ollut sellainen äiti, joka ylettömästi olisin imettämisestä nauttinut, vaikka onhan sinällään se ihanaa, että vauva saa kaiken tarvitsemansa ravinnon minusta. Mutta se muu hormoonimyrsky, hiki ja tursuava maito oli minusta aika inhaa. Helpotus imetyksen loppuminen on joka kerta ollut, mutta jos vielä raskaaksi tulisin (ei todennäköistä), niin ilman muuta imettäisi jälleen.
 
vihertävänä nyt
Voin ihan suoraan myöntää kahden äitinä, että en ole koskaan välittänyt koko touhusta. Silti imettänyt molempia lapsia. Toinen sai tissiä kunnes alkoi puremaan 7kk iässä ja toisen imetyksen lopetin pikkuhiljaa itse kun oli 5,5kk. Se että on äiti ei tarkoita sitä, että tarvitsee nauttia myös imetyksestä vaikka tekeehän se siitä mukavampaa. Oman elämäni ja oloni olen nyt näinä kahtena kertana kokenut helpottuneen huomattavasti imetyksen loputtua. Vauvakin pysyy paremmin kylläisenä korvikkeella kun ei sula yhtä nopeasti kuin oma maito. Jos meille vielä tulee lapsia niin en osaa sanoa imettäisinkö enää, mutta todennäköisesti kyllä, mutta en välttämättä jokaista syöntikertaa. Kavereille ja muille ulkopuolisille tämä tuntuu vain olevan joku ongelma, vaikka kenellekään ei toisen imetykset pitäisi kuulua.
 

Yhteistyössä