HELP!!! Onko mulla mitään mahdollisuuksia (laina- asiaa)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero

Vieras
Avioero ja talon myynti edessä. En surmin suinkaan lähde kaupunkiin mihinkään osakkeeseen vuokralle kun olen maalaiselämään tottunut, vaan haluaisin ostaa oman pienen "mummonmökin".
Meillä on lainaa n. 195 000? ja talon arvo arviolta 220-225 000? (talo 2v vanha).
Jos ostan talon, joka maksaa 110 000?, miten paljon mulla pitää olla omarahoitusta (ei ole takaajia enkä halua edes pyytää)?
Saako lainaa edes yksin? Mulla on vakityö eikä irtisanomisista suuremmin pelkoa (sairaanhoitaja) ja luottotiedot aina olleet kunnossa.

Riippuu pankista, mutta mulle ainakin oltas annettu yksin asuessa 130 000 e max, mutta joko takaajat tarvitset tai sitten sen verran voittoa, että saat katettu sillä 70 % ylimenevä osa. Talohan on 70% lainasta vakuutena.

Liian paljolta tuntuu lainamäärä kun eipä ole lyhentynyt aiempi lainakaan eikä siten pesämunaa. Pitkällä laina-ajalla maksat kauheesti korkoja. Samoin nt-ansioon suhteutettuna laina-aika menis kovin pitälle. Saat varmaan lainaa. Sillähän ne pankit elää. Oikein tyrkyttänevät. Toinen asia on miten omalta kannalta ajatellen on järkevintä.
Voit olla onnellinen myös edullisemmassa asunnossa. Tsemppiä.

YH äiti ja lainaa saatu 175 000 ?. Vakuus näyttä sinulla olevan kunnossa. Brutto tulotaso ratkaisee minulla on ollut n 51 000 -53 000 ? vuodessa tuohon lainaan nähden. Nyt muutamassa vuodessa lyhennetty tuohon 155 000 ?. Kolme lasta oli silloin elätettävänä.

Mummon mökkiä en suosittele. Parempi uusi asunto, kun vanha korjattava romu YH äidillä. Vanha saattaa olla rahasyöppö. Halpa ostaessa, mutta ylläpitokustannuksia ei pysyt ennakoimaan.

niin sinullahan on jo se laina. Koska osituksessa otat sen vaan itsellesi hoitoon ja maksat pois miehesi omistama 15 000 ?. Vieköön auton jos oma ja jotain muuta irtainta. uusi laina on se määrä mitä joudut maksamaan miehellesi. Miehesi voisi kyllä lasten takia joustaa. 15 000 ? siitä että hoidat lapsia loppuelämän ei ole investointi tai mikään hänelle. Neuvottele :)

No mä en nyt vaan minhinkään rivariin/ kerrostaloon lähde. Ja kyllä tässä lainaa on lyhennelty 900- 1300?/ kk korkoineen.
Pystyn helposti lyhentämään lainaa sellaiset 650?/ kk yksinkin. Maksuaikaa vois olla sellaiset 20v.

Alkuperäinen kirjoittaja itse:
niin sinullahan on jo se laina. Koska osituksessa otat sen vaan itsellesi hoitoon ja maksat pois miehesi omistama 15 000 ?. Vieköön auton jos oma ja jotain muuta irtainta. uusi laina on se määrä mitä joudut maksamaan miehellesi. Miehesi voisi kyllä lasten takia joustaa. 15 000 ? siitä että hoidat lapsia loppuelämän ei ole investointi tai mikään hänelle. Neuvottele :)

Juu miehelle olisikin ihan ookoo, että jään tähän, mutta tuskin pankki antaa yksin mulle 195 000? lainaa?? Eikä mulla ole varaa yksin maksaa 1000- 1300?/ kk lainanlyhennyksiä.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miläs sinä sitä mummonmökkiä pitäisit kunnossa? Osta kuule ennemmin rivitalon pätkä.

Noo, voisin mä myöhemmin ottaa siihen jonkun kollin nurkkiin pyörimään, jolla pysyis vasarakin kädessä. Enkä itsekään mikään tumpelo ole.

Yhteistyössä