help miten tehdään riisipuuro maitojauheeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ainakin teen näin: laitan vedet, maitojauheet ja riisit haudutuskattilaan ja keittelen.
Haudutuskattilassa kestää kauemmin, mutta ei pala pohjan ainakaan.
sekoittelen vaan silloin tällöin ja loppuvaiheessa lisäsän margariinia ja suolaa. heloppa, kun ei tarvii vahtia koko aikaa

Alkuperäinen kirjoittaja valio:
KÄYTTÖOHJEET Ruoanvalmistus: Sekoita maitojauhe pieneen vesimäärään, lisää seos kypsään ruokaan (keitot, puurot)

mä laitan maitojauheen kyllä jo heti ruuanvalmistuksn ealussa, ihan hväää on tullut

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Mä ainakin teen näin: laitan vedet, maitojauheet ja riisit haudutuskattilaan ja keittelen.
sekoittelen vaan silloin tällöin ja loppuvaiheessa lisäsän margariinia ja suolaa. heloppa, kun ei tarvii vahtia koko aikaa

samoin teen myös

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

hei kiitos, siun ohjetta kaipailin lähinnä kun tiesin että olet tehnyt, KIITOS!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Anoppi tekee TÖRKEEN hyvää riisipuuroa, kun keittää riisit ensin vedessä ja kun ovat kypsiä lisää purkin kermaa sinne. :p

Jaa. Musta tästä ei tule hyvää. Ainoastaan rasvaista. 2 dl kermaa = 80 grammaa rasvaa.

Mie laitan maitojauheen vasta lopuksi, sekoittelen sen vähään nesteeseen ensin. Tulee minusta vähän parempi eikä pala niin helposti pohjaan. Uunissa teen maitoseoksen ensin valmiiksi, kun ei tarvi kuitenkaan sekoitella.

Riisit keitetään ekana vedessä kypsäksi,sitten lisätään maitojauhe vähän kerrallaan kunnolla pohjaa myöten sekoittaen puuroon. sekoitellaan ja annetaan kiehahtaa,otetaan levyltä pois ja laitetaan 10 min kattilan kannen alle hautumaan. Maustetaan suolalla ja eiku syömään ;)

Yhteistyössä