Help! Kamala kipu vatsassa rv 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Olen raskaana rv 40+4 ja nyt tänään on yskiessä alkanut tuntua viiltävää kipua vatsan oikealla puolella kämmenen kokoisella alueessa. Kipu on viiltävä yskäistessä, mutta ei katoa kokonaan silloinkaan kun en yski. Kipu on koventunut selvästi viimeisen 2 tunnin sisällä. Onkohan tämä normaalia? Pitäisikö soittaa polille tai aamulla neuvolaan?
Vatsalihakset eivät mielestäni ole kyseessä sillä kun jännitän ne, ei kipua tunnu.
Kiitti jos joku vastaa pikaisesti!

soitat polille nyt.

itselläni tulehtui rv 23 uppari ja kipu oli just oikealla ylävatsassa. Raskaana umppari nimittäin nousee ylemmäs.

paikallaan ollessa kipu helpotti. Liikkuminen, yskiminen, hyppiminen pahensi.

Soita nyt heti. Kysymällähän se selviää. Liikkuuhan vauva normaalisti?

Vauva ei liiku juuri yhtään, eilen kävin liikehälytyksen takia polilla ja siellä sanottiin kaiken olevan ok vaikkei vauva juuri liikukaan. Juuri yritän etsiä synnärin numeroa että soitan sinne saman tien mutta mistään ei meinaa löytyä

Mulla kans leikattiin umppari rv 34 ja tyttö syntyi kolme viikkoa myöhemmin. Kipu tosiaan on raskaana ollessa vähän eri kohdassa, kuin normaalisti.
Ehdottomasti käymään sairaalassa vaikka sitten varalta, aina voi olla vähän liiankin varovainen noissa hommissa :)

Nyt sain onneksi numeron yhdeltä kiltiltä palstalaiselta! Ei ollut sitä mun korttiin merkattu ollenkaan. Nyt menen näytille äitipolille saman tien, kutsuivat sinne. Kiitos paljon kaikille vastaajille!

Ootko ensisynnytäjä?
Jos se alkais olla synnytyskipua.

Mulla on ollu tänään outo olo, vähän sellanen utunen ja vatsa oli ihan alhaalla, se on ennätyssuuri (4. raskaus) ja päivällä se oli vaan pallo alhaalla. Muutamia supistuksia, joissa ei varsinaista polttavaa kipua ei oo tullu, vaan oikeestaan yhteen kohtaan (siihen missä kohtu joutuu tiukimpaan tilaan vauvan päällä) tuntuu kipua. Katsoo nyt kehittymistä, ns. etuajassa tulisi jos nyt tulisi, mutta toisaalta tapauksessamme on ihan normaalia olla vähän ajoissa.

Jos et oo varma mistä kivussa on kysymys, sairaalareissu varmaan tänäyönä, valitettavasti.

Yhteistyössä