Hei pitkästä aikaa! Olen käynyt kyllä juttuja lukemassa, mutta kirjoittelemaan en ole oikein ehtinyt/jaksanut.
Pahoittelut
Seawindille! :hug:
Täällä kun oli puhetta töissä olemisesta jne. Itselläni on nyt ollut se hyvä tilanne, että ei ole niin paljon yökötyksiä ollut, että ne olisivat työntekoon vaikuttaneet. Tuossa edellisessä keskenmenneessä raskaudessa kun minulla oli tosi pahoja migreenikohtauksia ja vuotoja, niin jouduin jonkin verran töistäkin pois olemaan. Kerroin silloin esimiehelleni kun ensimmäisessä ultrassa syke näkyi (vuodoista johtuen ultra oli noin vkolla 6-7). Hän ei TODELLAKAAN ottanut uutista hyvin, vaan sain kuulla "kunniani", kun minusta tulee kustannuksia yritykselle. Oli ehkä jopa hyvillään, kun raskaus meni kesken. Uskalsin olla keskenmenon jälkeen töistä pois yhden päivän. Nyt aionkin pitää tämän raskauden salaisuutena niin kauan kuin vain mahdollista!!! Peukut pystyyn, ettei tule sellaista eteen, että joutuisi olla töistä pois raskauden takia. Minä en aio alkaa onneani pahoittelemaan. On totta ja ymmärrän, että raskaana olevista ja äideistä tulee yrityksille kuluja, mutta rajansa kaikella.
Mä olen nyt viime päivinä jostain syystä ihan hirmuisesti kuulostellut omaa kehoa ja oireita. Vaikka olen mentaliteetilla "käy miten käy" liikkeellä, niin jostain syystä nyt olen tutkinut jokaisella vessassakäynnillä alushousut jne. Ihan tyhmää!
Rinnat minulla on jonkin verran turvonneet ja muutenkin nestettä tuntuu kertyvät kroppaan ihan kauheasti. Minullahan ensimmäisen lapsen raskaudessa tuli kunnon elefantin koivet, kun nestettä kertyi ihan hillittömästi. Painoa tuli todella paljon lisää, mitkä olivat onneksi noin puolessa vuodessa karistettu. Tässä raskaudessa aion pitää ruokavaliosta ja vedenjuonnista paremmin huolta. Vaikka vaikeutusta on luonut se, että minun tekee jatkuvasti ihan hillittömästi mieli mehua! En todellakaan normaalisti juo mehua, muuta kuin oman mummun luona käydessäni kerran parissa kuukaudessa
Reilu viikko ensimmäiseen neuvolaan. Odotan kyllä innolla. Lähinnä, että saan lähetteen tuonne ekaan ultraan... Toivottavasti se vaan ei mene pitkälle, kun tiedän jo nyt, että joudun puljaamaan sen ajan kanssa. Olen päättänyt että kaikki sovitut ajat pitää saada joko ihan aamuun tai iltapäivään, etten joudu kesken työpäivää lähtemään.
Ihania mahankasvatuspäiviä kaikille <3