Helmivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Kappe82
  • Ensimmäinen viesti
Riinuli kirjautumatta
Huomenta taas,
vanhemmat lapset koulussa ja eskarissa vaikka näytti hieman epätoivoiselta että sinne ehtivät.
Viime yönä sain jotenkin nukuttua, tosin tuo tuleva synnytys on alkanut mietityttämään(pelottamaan).
Täälläkin on mies heittäytynyt haluttomaksi tuolla makuuhuoneessa ja itsellä kyllä kiinnostusta olisi vaikka tosiaan hieman kankeaa touhua se on.
Imetysliivejä täälläkin on kaivettu esille ja yhdet tilasin lisää kun ne olivat hyviksi todetut (carriwellin drop cup liivit) täytyykin varmaan soittaa ja kysyä missä liivit viipyvät kun kuitenkin pari viikkkoa on jo tilauksesta.Täytyy käydä hm.ltä katsomassa noita liivejä sitten kun vauva syntyy niin näkee koon sitten paremmin, mutta kappe kyllä ainakin minulla on saattanut kuppi koko kasvaa kaksikin kokoa "parhaimmillaan", siksi nuo carriwellin liivit ovatkin hyvät kun kasvavat mukana, mutta silti tukevat.Ja tosiaan ei taida tuolla raskausajan maidon herumisella olla mitään tekemistä sillä miten maito nousee synnytyksen jälkeen.
Ohdis, täällä vähän samanlaisia kokemuksia autoilusta, lähdin eilen miehen autolla äitipolille ja meillä on tuossa tila-autossa automaattivaihteet ja miehen autossa manuaali, niin yllättäen liikennevaloissa tulikin supistus enkä voinut painaa kytkintä joten auto otti sellaisen loikan eteenpäin , onneksi ei osunut edellä olevaan autoon.
Äitipolin kuulumisina ei mitään ihmeempiä ,
taas oli valkuaista pissassa, mutta paineet olivat kohtalaiset ja muita oireita ei ollut niin seuraava kontrolli on sitten perjantaina.Vauvan koko menee +2 käyrällä ja lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että ei ole isompi kuin kolmas lapsi oli (4590g 54cm)ja sitä tosiaan toivon.
Nyt pitäisi vain yrittää saada viikko kulumaan ja saada itsensä tsempattua synnytykseen!
Riinuli 37+6
 
Jenni -81
Moi. Tulin äkkiä kirjoittelee kuulumisia. Nyt ollaan päästy muuttaa omaan kotiin :)
Eilen alkoi päivällä supistelee 3min välein. Sitä kesti reilu tunnin. Illalla 5min välein ja yöllä lähes jatkuvasti. Ei mitenkään kivuliaita. No tänään aamulla oli ultra, niin kohdunkaula on hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu 3cm auki. Lääkäri oli sitä mieltä, et syntyvät kyllä tällä viikolla. Seuraavan käynnin laittoi viikon päähän ja sanoi, et jos eivät ole ti mennessä syntyneet, niin sitten käynnistetään. Painoarviot olivat a:2200g ja b:2050g. Nyt sit kun tulin kotiin, niin supistellut 1-3min välein ja supistusten kesto on sellaista 2-5min. Mitenkään kivuliaita eivät ole, vatsa vaan menee ihan kivikovaksi ja vähän sellainen tukala olo..nyt ehkä alkaa vähän selkään sattua. Nyt näitä supistuksia tullut tätä menoa koht pari tuntia. Pitää varmaan kohta soitella synnärille, et pitääkö jo lähteä vai vieläkö voi katella. Ties vaik huomen olis jo vauvat sylissä, hih.. Lääkäri vaan sanoi,ku kysyin et milloin sitä oikein pitää lähteä, et lähde nyt ennen kun pää näkyy :) Vaikea tietää, et milloin sit oikeesti meinaavat syntyä, kun ei tää tosiaan hirveesti viel tunnu missään, mut silti paikat jo 3cm auki. kaveri nauroi, et ei hitsi, hän oli tossa vaiheessa jo synnytyssalissa ja epiduraalinkin saanut. No saapi nähdä kuin käy ja milloin syntyvät.. mun veikkaus on tällä hetkellä, et syntyvät varmaan ens yönä. Tuun sit kirjoittelee taas kuulumisia,kun ehdin.
Mukavia äippälomia ja loppu odotusta kaikille.
T:Jenni + neidit rv 35+4
 
Kappe82
Iiik, Jenni lähtee jo synnyttämään! Hirmuisesti tsemppiä koitokseen, ja tule tosiaan sitten kertomaan miten meni ja millaiset söpöläiset sieltä tuli <3. Täällä jännäillään sun puolesta :) Niin ja onnea uuteen kotiin!
 
Riinuli kirjautumatta
Jennille tosiaan tsemppiä tulevaan koitokseen ja kyllä kannattaa sairaalaan lähteä heti jos säännöllisiä supistuksia tulee, elikkä menisin kyllä jo käymään näytillä! Ilmoittelehan heti kun pystyt, täällä ollaan peukut pystyssä!!
 
Ohdis
Jos Jennistä ei tänään mitään kuulu niin voidaan vissiin olettaa että pikkuprinsessat on syntyneet! :}

Riinuli, mun kolmonen oli tasan samankokonen kun teillä :}

Viime yön jäljiltä on toinen lonkka taas niin kipee että mua oikein kiukuttaa >=/

Ohdis & Voitto 33+5
 
Riinuli77
Jennin kuulumisia tulin kurkkimaan ja ohdiksen tavoin kuvittelisin jos mitään ei kuulu niin neitokaiset ovat syntyneet.
Ohdis, täällä on myös nuo lonkkakivut äityneet oikein kunnolla ja kävely on todella kuin pingviinillä, tasan viikko tässä olisi vielä kärvistellä mutta nyt sitten pelottaa tuo tuleva synnytys :/ Juuri tuon kolmosen synnytys oli melko vaikea kokemus kun poika oli hartioista kiinni ja se hartioiden ulosautto kävi melko kipeää.
Viime yö oli taas yhtä pyörimistä kun mikään asento ei ollut hyvä ja väliin janotti tai vessahätä yllätti.Ehkä tämä on sitä valmistautumista tuleviin yöheräilemisiin =)

Kaikki tavarat alkaisi olla vauvaa varten valmiina, sänkyä ei ole vielä laitettu mutta laitan sen vasta sitten kun tulen vauvan kanssa kotiin.

Taidan hipsiä itse aamupalalle kun koululaiset on koulussa ja kuopus touhuilee omiaan tuolla!
Riinuli 38 tasan
 
Haidiina86
oh my god! jenni jo synnyttää..jaiksii!!! onnea matkaan :D

itse tulin juuri kätilöopistolta. oli se ultra ja lääkärintarkastus pienen sf-mitan vuoksi. Kaikki näytti todella hyvältä ja vauva normaalin kokoiselta, arvio oli 2,8kg tällä hetkellä. Pää oli jo kiinnittynyt, joten kätilö vaan tokaisi, että jos nyt synnytys alkaisi niin synnytys menisi luultavimmin juuri niin kuin pitääkin ja vauva saataisiin hyvässä kunnossa maailmaan...jotenkin niin hurjaa kun kätilö toivotti onnellista loppuraskautta ja sanoi että nähdään sitten synnytyksessä! jaiksii!! mutta nyt on niiin hyvä fiilis kun tietää, että kaikki on paremmin kun hyvin!

eilen kävin nyt sitten bebesillä shoppailemassa. kokeilin muutamia eri imetysliivejä ja kaikki tuntu tosi hyviltä. löysin yhdet sellaiset (hotmilk) liivit jotka oli mukavuuden lisäksi vielä super nätit..ja sitten löysin toiset sellaset aika kammottavan näköiset perusliivit, mutta jos jotkut liivit voi olla yliylimukavat päällä niin ne ovat juuri sitä. Ne päällä on varmasti helppoa nukkuakkin! piti tosiaan ostaa vain yhdet liivit, mutta kun en osannut päättää noiden kahden väliltä niin otin sitten molemmat..toivottavasti tissit ei sitten pamahda super isoiksi että voin käyttää niitä molempia. :) lisäksi mukaan tarttui ruskovillan vauvojen silkkipipo..se on niin uskomattoman pehmoinen! monet ovat sitä kehuneet niin piti sitten itsekkin sellainen saada.

Nyt periaatteessa voisi laittaa sairaalakassin valmiiksi, kun on tullut hankittua kaikki tarvittavat jutut.

nyt pakko rientää suihkuun ja sitten valmennukseen. Meilläpäin oli ensin peruttu kaikki valmennukset, mutta nyt sitten pidetäänkin tiivistetty 2 tunnin mittainen valmennus tänään...jännä nähä millaista siellä on :D

haidiina 36+4
 
Salama83
Mulle tuli ihan tippa linssiin, kun huomasin Jennin viestin ja kaikkien toivotukset hänelle. <3 Sen siitä saa, kun lukee ketjulaisten kuulumisia viimeisillään raskaana ja kuuntelee Alicia Keysin uusinta :) Valtaisasti onnea Jennille: joko koitokseen (jos on vielä edessä) tai sitten syntyneistä pienistä ihanista ihmeistä! Veikkaan kyllä jälkimmäistä jo tässä vaiheessa :)

Mulla on taas takana uneton yö, harvinaisen kypsää. Lonkat puutuu, kädet puutuu, niveliä sattuu. Muuten olo on erinomainen. Päivisin en aina edes huomaa olevani raskaana. Aika kivaa :)

Kohta kurvailen neuvolaan, illalla on luvassa jälleen perhevalmennusta. Olen oppinut tykkäämään molemmista, on kiva vertailla vatsoja...

Salama83 36+1
 
Jenni -81
Kiitos kaikille tsemppi toivotuksista. Täälläkin tuli kyynel silmään,kun niitä luin. Tänne kättärille sit eilen illalla tulin ja tänne jäin päivystysosastolle odottelee, et synnytys kunnolla käynnistyisi. Vielä ei ole käynnistynyt. Supistelee kyl parin minuutin välein ja tuntuu inhottavalta selässä ja alamasusssa, mut kohdunsuu oli edelleen se 3-4cm auki, et ei hirveesti nää supistukset oo vaikuttaneet. Arpoivat jo aamupäivällä, et siirtävätkö synnytyssaliin,mut kun ei oo tän kivuliaampia, niin pitävät edelleen tääl päivystys osastolla. Saapi nähdä, kska sitten päättävät pikkuneidit syntyä. Toivottavsti tätä ei nyt montaa päivää kestäis. Jaiks nyt jo vähän kyl jännittää. Onneks huonekaverilla oli tietokone, niin pääsi vähän tänne nettiin viettää aikaa. Nyt kun en pysty liikkuu mihinkään, kun oon koko ajan kiinni näissä vöissä, lkun ottavat vauvojen sydänkäyriä ja seuraavat supistusksia. Nyt kyk turvallisempaa varmaan kuitenkin olla tääl, kun kotona. Tuun taas kirjoittelee kuulumisia, jos pystyn. Aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille! t Jenni
 
Salama83
Huh, täälläpä edelleen jännää! Jennille pidän minäkin peukkuja pystyssä, varmaan kypsää ja pelottavaakin vain odotella, mutta onneksi olet siellä sairaalassa valvovien silmien alla etkä ihmettele enää kotosalla. Kiva myös, että sait tietokonetta lainaksi, niin pääsit vähän surffailemaankin. Paljoa ei noiden kipujen kanssa varmaan pysty tekemään. Ties vaikka just nyt puskisit pikkuisia pihalle, onhan tosta sun viestistä kuitenkin jo jokunen tunti aikaa :)

Mä olin neuvolassa tänään ja hups vaan, sf-mitta hyppäsi yläkäyrän yläpuolelle! Apuva. Näytti lukemaa 36, joten on ihan reippaasti taas kasvanut. Mua jännittää kyllä se vauvan koko... Noh, ensi viikolla on neuvolalääkäri, joka ilmeisesti käsikopelolta kokoa arvelee ja sitten seuraavalla on ultran kanssa tehty kokoarvio luvassa. Kyllä se sitten noista selviää, jos on jättiläinen. Nivelkipuihin terkka ei oikein osannut ottaa mitään kantaa, eivät ilmeisestikään ole järin yleisiä. Ohjeisti kysymään lääkäriltä sitten ensi viikolla. (Mulle on välillä hiipinyt mieleen pelko puhjenneesta reumasta tms, mutta koitan karkoittaa sen, kun muillakin odottajilla on vastaavia ongelmia ollut).

Kivaa iltaa kaikille! Meikä laukkaa kohta sinne valmennukseen...
 
Jenni -81
Moi
Täällä sairaalassa sitä edelleen kärvistellään. Taas supistelee 2min välein, mut ei vieläkään kovin kivuliaasti, vähän kipeempiä kuin eilen..ärsyttävää.. Aamulla kun lääkäri kävi, niin oli paikat 4cm auki eli eipä oo nää supistukset oikein mitään saaneet aikaan. Lääkäri sanoikin, et jos ne vaan tolleen kiusaa, eikä etene mihinkään, niin sitten voidaan puhkaista kalvot ja synnyttää lapset maailmaan. Hui! Nyt siis katsellaan varmaan tää päivä, et miten supistukset etenee ja saavatko mitään aikaiseksi.
Mulla oli Salama kans viimeks neuvolassa sf-mitta 36 ja mulla on kaksi, tosin aika pikkuruista :) Toivotaan ettei vauveli mitenkään kauheen iso sit olis.
Mulla oli kans jossain vaiheessa noita nivelkipuja, lähinnä käsissä. Yöllä en saanut sormia koukkuun ta sit kun sain, niin en saanut niitä enää kivutta suoriksi. Mulle lääkäri silloin sanoi, et ovat hyvin yleisiä raskausaikana ja loppua kohden saattavat viel pahentua.
Nyt taas vähän kävelee, jos se vaik vähän auttais..
Jenni + pikkuneidit 35+6
 
Ohdis
Jennillä onkin näemmä ihan tosi kyseessä ja vissiin tänään sitten kaksoset syntyy, jos ei ole jo syntyneet :}

Meillä oli eilen neuvola ja kaikki kunnossa. Edelleen täti on sitä mieltä että iso vauva tulee ja mua alkaa hermostuttaa ihan tosissaan :D Salama kysyikin aiemmin että antoiko painoarviota, niin ei antanut mutta sanoi että viikkoihin nähden reippaan kokonen. Ei tullut kyllä yllätyksenä mutta toivoin mä silti että ei tarttis enää yli nelikiloista alkaa pungertamaan :p

Ohdis & Voitto 34+0
 
Salama83
Perjantaita pallomahat! :) Tänään on hyvä fiilis, vaiks ei mitään erikoista olekaan meikäläiselle luvassa. Sen sijaan Jenni varmaan elää elämänsä ihmeellisintä aikaa parhaillaan... Voin vain kuvitella tuntemuksia :) Ja kaikkien muidenkin synnytykset lähenevät jo kovaa vauhtia: toisilla kun on tarkat päivätkin jo merkittyinä kalenteriin. <3

Vai on Ohdikselle edelleen povattu isohkoa vauvaa. Noo, samassa veneessä varmasti ollaan. Mikä sun sf-mitta oli? Vaikka eipä se suoraan vauvan koosta mitään kerro, mut silti. Kyllä se varmasti jotain kertoo.

Meillä lahosi eilen miehen auto. Nyt olen sitten ihan "kotini orja", eli kovin helposti en täältä kyllä minnekään automatkan päähän pääse. Bussit kyllä kulkee, mutta motivaatio niiden käyttämiseen on harvinaisen pieni: matka keskustaan kestää linja-autolla tunnin, kun omalla autolla 15 minsaa. Lisäksi matkanteosta on tehty ihan rikollisen kallista. Ei kiva. Noh, täytyy toivoa, että auton korjaus ei maksaisi maltaita ja saataisiin se pian takaisin. Hinaaja kävi kärryn noukkimasta pihalta aamulla, huhhui. Mälsää, kun tekniikka sanoo sopimuksensa irti.

Salama83 36+3
 
Ohdis
Salama, sf oli 33cm. Menin yläkäyrien yläpuolella kunnes vauva kääntyi raivotarjontaan ja siitä lähtien olen ollut yläkäyrällä :}

Voi vide, noi autot on kyllä yksiä murheenkryynejä. Ne hajoo just sillon ku ei tarviis ja korjaus maksaa useita satasia..aina on jotain huollettavaa ja jos onkin muuten kaikki kunnossa niin ainakin tankki on tyhjä ja kauhee kurakerros ;D
 
Kappe82
Persantaita :)!

Täälläkin hyvillä viikonloppufiiliksillä. Tänään lähden lisäksi junailemaan tohon lähikaupunkiin kaveria moikkaamaan, kiva päästä vähän ihmisten ilmoille.

Joo autot!!! (ja tietokoneet), mulla on molempiin viha-rakkaussuhde. Molempien kanssa aina ongelmia, mut ilmankaan ei oikein voi elää ;). Ja sillonhan ne just paukahta, kun niitä eniten tarvitsis. No toivotaan ettei oo kauheen kallis remontti tiedossa.

On tää kyllä jännää, onkohan Jennillä siellä jo pirpanat kainalossa... Ja ens viikolla on sitten oikein vauvojen ilotulitusta :)
Mulla on nyt hetken ollut sellanen epätodellinen -APUA kohta se tapahtuu- tyylinen tunne. Hirveesti jännittää mitä se sitten on, kun se pikkuinen on maailmassa... Toivottavasti siis pysyy vielä hetken masussa että saa vähän järjestellä ajatuksia, ja tulis se tunne että - syntyispä jo. Onneksi mies on niin rautahermoinen, että saa mutkin aika hyvin rauhoiteltua, kun oikein rupean hyperventiloimaan ;) Synnytys itsessään ei onneksi hirmuisesti jännitä. Tai jännittää ehkä, mutta ei silleen ahdistavasti.

Mulla oli kans eilen neuvola. Kaikki ok, sf-mitta 34cm ja paino senkun nousee :p
Kysyin terkalta myös mitä mieltä on pienen vauvan kanssa tehtävästä ulkomaanreissusta ja antoi ihan vihreetä valoa. Joten jos kaikki menee hyvin, niin saatetaan suunnistaa ristiäisten jälkeen johonkin lämpimään. Aijai.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :)!

Kappe & Oiva 37+4
 
köppänä
Vika neuvola eilen (piti olla jo viime viikolla, mutta silloin oli sijainen ja se halus mut vielä kerran vakitädille ennen sektiota)... sf-mitta 35, ei oo kiinnittynyt, siellä heiluu ja edelleen vaihtaa puolta mennen tullen, pää on toki alaspäin, vaikka sillähän ei nyt olis väliäkään. Ei vissiin oo kovin iso ja tuskin onkaan kun otetaan vielä niin ajoissa pois. Tänään oli labrat jos joudutaan antaan lisäverta... Tänään sain myös tilaamani tukisukat, jotka laitan jalkaani maanantaiaamuna... jänitys alkaa tiivistyä, sunnuntaina pitää jo tunkea peräpuikkoa suoleen ja ottaa jotain lääkityksiä... iik. Aika menee liian nopeaan ja ikävöin jo kotiin jäävää poikaa...

Jenni on tainnut jo pyöräyttää tyttöset...

Täällä ei öisin enää juuri nukuta...

Tsemppiä kaikille!
 
Salama83
Uhh, Köppänän tärkeä päivä on jo ihan nurkan takana. Jaiks! Mutta hyvin se varmasti menee, vaikka toki ilmassa voi olla tiettyä unettomuutta näin edeltävinä päivinä. Me kaikki pidetään isosti peukkuja ja tsempataan näin virtuaalisesti! Mikä sulla olikaan syynä siihen, että tehdään sektio? Pää lienee lahonnut, kun en muista :O

Jeee, mä sain tänään mun Asosilta tilaamat imetysliivit. Ostin kahta kokoa (M ja L), joista M on nyt ihan OK ja on siinä kasvuvaraakin vähän, L sopinee sitten jos musta tulee ihan Dolly Parton. Suunnilleen puolet halvemmalla sain kuin jos olisin Suomesta hommannut. Enkä edes vesittänyt säästöä tilaamalla jotain muuta samalla (niinkin voisi helposti käydä). Ei ne mitkään maailman nätimmät kyllä ole, mutta mukavalta tuntuivat. Ei oo saumoja, ei kaaritukia ja silti vaikuttavat ihan päteviltä.

Salama83 36+3
 
Salama83
Aijoo, miehen autokin sai tuomion: bensapumppuhan siitä oli lahonnut. Osa kuulemma maksaa pelkästään 260 e, siihen sit työt päälle ja se kirottu hinaus (jonka tosin mahdollisesti vakuutus korvaa, itse tätä tosin epäilen). Sitä osaa ei löydy kuulemma maasta ollenkaan, vaan se pitää tilata jostain. Kärryttömän elämä siis jatkunee vielä ainakin tovin. Isoa rahanmenoahan tämä taas tietää, mut eipä auta, kyllä me sitä autoa kipeästi tarvitaan.
 
haidiina86
niiin hullua miten tämä aika on mennytkään niiiiiiiiin nopeesti! kaikkien synnytykset on jo ihan ovella! itsekkin oon nyt vasta alkanut tajuumaan, että kohta oon äiti!! :D:D

flunssa sen kun vaan jatkuu eikä nukkumisesta tuu mitään! ai että miten ihanasti asiat onkaan :O jotain positiivista on sentään siinä, että me saatiin VIHDOINKIN ostettua vaunut. "anoppi" oli loistava apu etsiessä sopivia vaunuja..kierreltiin useita eri kauppoja ja lopulta pähkäiltiin kahden eri vaunun välillä. Lopulta päädyttiin Jedo Pati yhdistelmävaunuihin..merkki oli täysin tuntematon meille, mutta hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset juuri meidän käyttöön! toivottavasti käytännössäkin ne ovat sitten hyvät vaunut.

kylläpäs nyt alko supistelemaan..ja liitoskipuja..autsii!

ehkäpä jatkan kirjoittelua myöhemmin :)

öitä

haidiina 36+6
 
Salama83
Hienoa, että Haidiiina on löytänyt vaunut. Voisin kuvitella, että niitä kyllä tarvitaan :) Harmillinen toi päälle puskeva flunssa kuitenkin, toivottavasti saat sen hiljalleen selätettyä. Voin vaan kuvitella, millaista esim. nukkuminen on flunssaisena JA raskaana. Meikä kun heräilee tosiaan tunnin välein ilman tukkoista nenääkin.

Mua ahdistaa, kun vaaka näyttää ihan valtavia lukemia ja olo on tooooosi turvonnut. Johtuu suoraan syömisistä (ainakin toi painonnousu), jotenkin itsekuri on hukkunut jonnekin. Esim. eilen mulla oli jatkuvasti nälkä ja aina vaan marssin jääkaapille. Onneksi ei ole liiemmälti herkkuja jotona, mutta kyllähän noista välipaloistakin kaloreita kertyy. Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja jätän ne turhat välipalat pois, eli syön vain aamiaisen, lounaan, kevyen välipalan, mahdollisesti päivällisen ja iltapalan. Mulla on kiloja tullut jo IHAN liikaa ja syytän itseäni siitä, jos toi meidän Möykky on paisunut ihan valtavaksi. :( Noh, torstaina on lääkärin tekemä synnytystapa-arvio (siellä ei tosin ultrata), sen jälkeen olen ehkä viisaampi. Ja raskausdiabeteksen takia pääsen sitten seuraavalla viikolla vielä ultraan tsekattavaksi.

Kohta me saadaan palstalle jo niitä synnytyskertomuksiakin :) Jee! Ensin varmaan vähän lyhyemmät kuulumiset ja kun voimat sitten alkavat palautua, enemmän tietoa. Toivotan kaikille isosti tsemppiä tuleviin koitoksiin! :) Ties vaikka jotkut muutkin meistä ryhtyisivät jo tositoimiin, tosin itsellä ei ole semmoista tuntumaa kyllä vielä. Tää kaveri varmaan sinnittelee yliajalle, jos saa itse päättää...

Salama83 36+5
 
Kappe82
Köppänälle piti tulla antamaan kunnon tsempitykset huomiselle :)! Tuuhan sitten raportoimaan, kun jaksat. Täällä ollaan hengessä mukana :)

Ja nyt Salama syyllisyydentunnot pois tosta syömis/painohommasta! Mulla oli ihan yyber mukava sijaisneuvolantäti viimeksi ja kun sille kans vähän nolona kilojani pahoittelin, niin se oli vaan että; pitäähän sitä olla mistä lähtee, kun imetyskin vie niin paljon energiaa ;D Luottakaamme siis siihen (ja toivokaamme että imetys onnistuu). Se kaiketi on vaan aika yksilöllistä miten ne kilot kellekkin tarttuu (myönnän kyllä että ite olen herkutellut ihan urakalla). Terv.nimim. Suklaajuustokakku odottaa jääkaapissa ;) Mutta sallittakaan se meille raskaille ja raihnaisille ;) Kävin kyllä tänään sentäs kävelylenkilläkin.

Vauvauutisia odotellessa,
Kappe & hikkakone Oiva 37+6
 
Salama83
Köppänän puolesta on täälläkin kova tsemppi päällä! Edessä on ihan valtavan jännä päivä teikäläisellä :) Uskomatonta, että meidän ketjukin alkaa jakaantua: Jenni ehti varmaan ensin ja Köppänä heti perässä. Oon niin onnellinen teidän puolesta <3

Mulla oli viime yönä ihan omituinen vaiva, kun tuntui, etten saa henkeä. Vatsa painoi jotenkin niin pahasti, että hengitys oli yllättävän vaikeaa. Onneksi kuitenkin oli vaan joku väliaikainen ongelma, nyt on taas kaikki mainiosti. Oli se silti vähän inhottavaa. Vatsa ei onneksi juurikaan muuten menoa haittaa, tällä viikolla olen mm. crosstrainaillut useampaan otteeseen ja tehnyt päivittäin tunnin lenkkejä koirien kanssa. Syke kyllä nousee crossaillessa turhan helposti, joten olen koittanut tehdä vähän maltillisemmin, ettei pieni kärsi happivajeesta. (Vaikka eilen tuli taas semmoinen olo, että voiko sitä edes sanoa pieneksi, kun mieskin jo ihmetteli vatsan kokoa ja tiedusteli, meinaakohan se kasvaa siitä vielä paljonkin).

Nyt voisi mennä vähän läiskimään meikkiä naamaan, kun ilman sitä en tunnista omaa peilikuvaani :D Hassua sinänsä, kun tuskin edes lähden tänään minnekään kotoa :) Nää on varmaan näitä juttuja, jotka muuttuvat sitten vapaa-ajan vähentyessä...

Salama83 36+6
 

Yhteistyössä